Mistä saa todistuksen siitä että asevelvollisuus suoritettu

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen hukannut vanhat vapautuspaperit niin mistä saan hommattua uudet. Kuin tarvisee todistaa että asevelvollisuus on suoritettu kuin hakee passia poliisiasemalta.

kaikki alle 28 vuotiaat pitää pitää todistaa jos on käyneet armeijan tai eivät ole.

Kommentit (15)

Vierailija
tiäremiäs
Olen hukannut vanhat vapautuspaperit niin mistä saan hommattua uudet. Kuin tarvisee todistaa että asevelvollisuus on suoritettu kuin hakee passia poliisiasemalta.

kaikki alle 28 vuotiaat pitää pitää todistaa jos on käyneet armeijan tai eivät ole.

Marssi sotilaspiirin esikuntaan ja laula heille:

Ullan nimi on Ulla,
nimi toinen vaan on mulla.
Jos et millään arvaa
sanon suoraan sulle sen:

Tässäpä Peppi Pitkätossu,
la hop sula hei sula hopsan saa,
tässäpä Peppi Pitkätossu,
nauraa hah hah haa.

Löytävät paperisi nopeasti.

Vierailija
googeli
Sen verran kaappaan ketjua, että minkälaisen proopuskan sivarit saavat palveluksestaan todisteeksi?

Palvelustodistuksen. Se todistaa, että suoritimme velvollisuutemme isänmaata kohtaan.

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Nusnus: taidat kaivata todistusta varusmiespalvelun (vast)suorittamisesta. Asevelvollisuushan jatkuu sen vuoden loppuun kun täyttää 50/60 vuotta

Riso abundat in ore stultorum

Vierailija
googeli
Sen verran kaappaan ketjua, että minkälaisen proopuskan sivarit saavat palveluksestaan todisteeksi?

Minä en saanut minkäänlaista. Ainoa todiste sivarista on sotkusta saama kuitti ostetuista harmaista sukista, jotka jouduin palauttamaan armeijan varusvarastolle, kun toinen sukka sattui katomaan palvelusaajan päättyessä. Näin siis vuonna 1987.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
tiäremiäs

Ei mun tarttenu muutama vuosi sitten. Onko laki muuttunut?

Vierailija
Dark Shade
googeli

Palvelustodistuksen. Se todistaa, että suoritimme velvollisuutemme isänmaata kohtaan.

Ei kuulosta ihan suomelta; kielioppi on ruotsalaisperua. Hyi häpeä Suomalainen.

Vierailija
Kanga
Nusnus: taidat kaivata todistusta varusmiespalvelun (vast)suorittamisesta. Asevelvollisuushan jatkuu sen vuoden loppuun kun täyttää 50/60 vuotta

ei kaikkilla...
jotkut vapautetaan... kokonaan...
myös kriisiajan palvelusta...

Vierailija
tiäremiäs

Ikäsi paljastui, oi teininörtti.

Sitäpaitsi *asevelvollisuus* koskee myös reserviäkin, eli nostoväkeen vähintään kuuluvat kaikki armeijan käyneet.

Lipparit l. kieltäytyjät kuuluvat sodan sattuessa työvelvollisiin, joten heidät voidaan määrätä sodan vaatimiin tehtäviin. Kieltäytyminen tekee "huhtiniemeä"....

Toisin sanoen: Olet asevelvollinen! On sinulla siten jokin syy olla ylpeä.

Uusimmat

Suosituimmat