Tiede.fi ja oikeinkirjoitus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En ole Firefoxilla enkä Internet Explorerilla Tiede.fi:n
oikeinkirjoitus korjaustoimintotoimintaa saanut esille.
Vieläkö sellainen toiminta on olemassa?

Kommentit (8)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Vaikea vastata, kun en oikein ymmärrä kysymystä. Ei Tiede-foorumilla ole koskaan ollut mitään omaa oikolukua, IE:hen voi kai saada ainakin jotain kaupallisia virityksiä?

Firefoxissa on ollut hyvin toimiva suomenkielinen oikoluku kauan, itsellä jo alkuvuodesta 2006 [Oikoluku Firefoxilla kirjoitettuihin viesteihin]. Nykyinen versio on ladattavissa tuolta [Suomen kielen oikolukusanasto :: Firefoxin lisäosat], jollei se tule nykyaikaisen käyttiksen (kuten Ubuntu) mukana.

Operan kanssa tilanne lienee sama kuin aina: käyttäjät kehuvat siinä olevan kaiken tarpeellisen ja sitten neuvovat miten toimimattoman oikoluvun saa pois päältä: [Oikoluku | Opera]. "Ammattilehti" Tietokone tietysti väittää uusimmasta Operasta löytyvän suomen kielen sanastonkin, mutta ei minun versiossani ole koskaan sellaista ollut, kaikki muut Vinku-Norjan murteet kyllä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Kuule salai. Tarkoitin sitä kun foorumillamme kirjoittaa Lähetä vastaus -viestejä, niin jotku siellä korjailee virheellisesti kirjoitettuja sanoja. Tätä toimintaa minulla ei ole.
Joskus haluaisin ilmaista itseäni enemmän kirjakielellisesti.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kohaon
Kuule salai. Tarkoitin sitä kun foorumillamme kirjoittaa Lähetä vastaus -viestejä, niin jotku siellä korjailee virheellisesti kirjoitettuja sanoja. Tätä toimintaa minulla ei ole.
Joskus haluaisin ilmaista itseäni enemmän kirjakielellisesti.

Viestien muokkausmahdollisuus toimii vain kahden tunnin ajan viestin lähettämisestä. Löydät sen riittävän tuoreen viestisi oikeasta alakulmasta. Siinä lukee "muokkaa". Klikkaa sitä. Jos kukaan ei ole ehtinyt kirjoittaa mitään viestisi jälkeen, voit myös halutessasi poistaa sen viereisestä napista. Eiku se poista nappi on tuo ruksi tuossa "lainaa" nappulan yläpuolella, punaisen huutomerkin vieressä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Aweb, en minä tuotakaan tarkoittanut, vaan sitä punakynää joka alleviivaa väärin kirjoitetut sabnat, eiku sanat.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Poista vanha oikoluku Työkalut > Lisäosat > Laajennukset -valikon kautta, käynnistä Firefox. Asenna sitten uusi antamastani linkistä: Suomen kielen oikolukusanasto :: Firefoxin lisäosat.

Kyllä äsken ainakin toimi kokeillessani XP:ssä Firefox 3.5.3:n kanssa. Saithan sen toimimaan vuosi sitten tuolla: Firefoksin suomenkielen oikeikirjoitus - Keskustelut - Tiede.fi, käsittääkseni.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Joo. Silloin neuvosi auttoi. Ja se toimii siinä edelleen.
Vein tuon koneen mökille. Minulla on kotonani uusi läppärikone Windows Vistoineen ja siinä on tuo kuvailemani pulma.
Palaan asiaan kunhan tässä ehdin. Kiitos ennakkoon!

Uusimmat

Suosituimmat