Teoria kymmenestä käskystä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihminen loi kymmenen käskyä itsekkäitä tarpeita varten.

Älä varasta. On sanonta: "tilaisuus tekee varkaan" Ihminen haluaa, ettei häneltä itseltään varasteta, mutta varastaa itse tilaisuuden tullen. Itsekkyys piile siinä, että toivoo, ettei juuri häneltä itseltään varastettaisi...varastaa silti toiselta.

Älä tee aviorikosta. Älä tavoittele toisen puolisoa. Hyvin suuri osa ihmisistä käy vieraissa mielellään. Se toivoo tuossa käskyssä, ettei kukaan vieras panisi juuri hänen puolisoaan, itsekkyyttä, käy kuitenkin itse vieraissa.

Älä tapa. Ihminen tappaa jopa rahasta ja ties mistä. Toivoo kuitenkin, ettei juuri häntä tapettaisi, tappaa itse kuitenkin.

Tässä muutama esimerkki itsekkyyteen perustuvasta kymmenestä käskystä. Muut seuraavat samaa kaavaa. Ihminen on itse ne keksinyt itsekkäitä tarpeita varten.

Kommentit (3)

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
Celestron 8

Älä varasta. On sanonta: "tilaisuus tekee varkaan" Ihminen haluaa, ettei häneltä itseltään varasteta, mutta varastaa itse tilaisuuden tullen. Itsekkyys piile siinä, että toivoo, ettei juuri häneltä itseltään varastettaisi...varastaa silti toiselta.

Älä tee aviorikosta. Älä tavoittele toisen puolisoa. Hyvin suuri osa ihmisistä käy vieraissa mielellään. Se toivoo tuossa käskyssä, ettei kukaan vieras panisi juuri hänen puolisoaan, itsekkyyttä, käy kuitenkin itse vieraissa.

Älä tapa. Ihminen tappaa jopa rahasta ja ties mistä. Toivoo kuitenkin, ettei juuri häntä tapettaisi, tappaa itse kuitenkin.

Tässä muutama esimerkki itsekkyyteen perustuvasta kymmenestä käskystä. Muut seuraavat samaa kaavaa. Ihminen on itse ne keksinyt itsekkäitä tarpeita varten.

Muistelen, että katekismuksessa oli käskyt ja jokaisen kohdalla "mitä se on:".
Määrittelit kolme käskyä ihan mielenkiintoisesti.
Entä loput seitsemän?

---

Vierailija

Kaikkihan elävät itseään varten.

Nuo säännökset ovat lähinnä tarpeellisia toimivaa yhteiskuntaa ajatellen. Toiset pitää oppia huomioimaan, että voimavarat voidaan yhdistää ja ihmiskunta voi edetä nextille levelille.

Vierailija
Celestron 8

Voi pyhä yksinkertaisuus.
Mainitsemasi menettelytapa on ollut voimassa kautta ihmissuvun, mutta nimenomaan käskyt toivat siihen muutosmahdollisuuden.
Älä varasta tarkoittaa, että vaikka kaikki muuta varastaisivat, niin itse ymmärtäisi kiellon kauaskantavuuden eikä varastaisi. Käskyjen tarkoitus oli, että ihminen kunnioittasi asiaa, mikä ulottuisi hänen omaa nenäänsä pidemmälle ja seuraisi sitä eikä apinoisi kanssaihmisiään.

Celestron 8

Kaikkialla syytetään uskontoja ihmisten teoista ja sinä vedät sen maksimiin, vaikka nimenomaan asia on niin, että jos uskontojen edes selkeimpiä ohjeita noudatettaisiin emme eläisi tällaisessa maailmassa, missä pieni vähemmistö (hallitsijat, rikolliset) kykenee salakähmäisyyttään omimaan suurimmat rikkaudet ja vallan ja on tappanut sotien merkeissä ja omaan yksityiseen "viisauteensa" nojautuen satoja miljoonia kanssaihmisiään.

Käsky on yksinkertainen "Älä tapa", eikä sitä kertakaikkiaan tule vääntää tuohon sinun mainitsemaasi muotoon, se vallitsi maailmassa käskyjen ilmaisemisen aikaan, kuten nykyäänkin ja ILMAN KÄSKYJÄ.

Celestron 8

Sait verenpaineeni nousuun. Pilailetko vai oletko todellakin menettänyt kykysi ymmärtää kaikkein yksinkertaisimpien lauseiden suoran tekstin sisällön merkityksen.
En voi uskoa että olet tosissasi.

Uusimmat

Suosituimmat