Wikiartikkelin muokkaus

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miksei sinne tartte rekisteröityä tai jotain, että pääsee muokkaamaan juttuja? Mähän sotken kohta kaikki.

Kommentit (11)

Vierailija

Rekisteröityminen on turhaa satunnaiselle muokkaajalle. Tietokannat täyttyisivät vain roskatunnuksista, eikä mitään hyötyä olisi.

Jos Wikiä sotkee, saa bannaria.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Cubemon
Rekisteröityminen on turhaa satunnaiselle muokkaajalle. Tietokannat täyttyisivät vain roskatunnuksista, eikä mitään hyötyä olisi.

Jos Wikiä sotkee, saa bannaria.

Sehän tässä pointti olikin. Miten ne bannaa jos ei ne tiedä kuka mä oon?

Vierailija

^ Ne bannii sun ip:n et siitä ip:stä ei pysty muokkaamaan Wikipediaa. Oikeesti tuo ei vaikuta koska saa olla aika tyhmä ellei tuota osaa kiertää...

Vierailija

Tässä yläpuolella näette täydellisen esimerkin torvelosta. Tällaisten vandalismia harrastavien torveloiden vuoksi Wikipedia onkin luopumassa vapaasti muokattavissa olevasta sisällöstään.

http://www.itviikko.fi/ratkaisut/2009/0 ... 00918852/7

Ennen Ted Kennedyn kuolemaa hänen menehtymisestään kirjoitettiin perätöntä tietoa Wikipediaan. Muun muassa tämän tapauksen vuoksi Wikipediassa on harkittu kirjautumisen muuttamista pakolliseksi:
http://www.abc.net.au/news/stories/2009/01/28/2476045.htm

Näitä esimerkkejä riittää enemmänkin. Top 20 vandalismin kohdetta Wikipediassa: http://blogoscoped.com/archive/2006-12-05-n22.html

Joten kiitos torveloiden, tulevaisuudessa saatamme päästä luomaan pakolliset tunnukset mikäli Wikipediaa tahdomme muokata/käyttää. Ja, jotkut aiheet saatetaan lukita siten ettei niitä pääse tunnuksenkaan avulla muokkaamaan, ainakaan reaaliajassa.

Taas yksi hieno ajatus ja kaikkia hyödyttävä asia torpedoidaan mukahauskojen torveloiden itsekkäiden päähänpistojen vuoksi.

Mikähän vimma se pistää ihmisiä tuhoamaan ja sotkemaan juuri yhteistä omaisuutta? Miksi tuhota sellaista joka kuuluu kaikille ja hyödyttää kaikkia? Kateellisuus? Ei, sitäkään se ei voi olla. En keksi mitään järjellistä selitystä sille.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Riemuidiootti

Mikähän vimma se pistää ihmisiä tuhoamaan ja sotkemaan juuri yhteistä omaisuutta? Miksi tuhota sellaista joka kuuluu kaikille ja hyödyttää kaikkia? Kateellisuus? Ei, sitäkään se ei voi olla. En keksi mitään järjellistä selitystä sille.

En mäkään osaa sanoa. Niiltä pitäis katkoo sormet.

Vierailija
CE-hyväksytty
Riemuidiootti

En mäkään osaa sanoa. Niiltä pitäis katkoo sormet.

Samaa mieltä. Kerro missä asut niin varmasti löytyy joku vapaaehtoinen joka toimenpiteen voi suorittaa.

Vierailija
Riemuidiootti

...aiheet saatetaan lukita siten ettei niitä pääse tunnuksenkaan avulla muokkaamaan, ainakaan reaaliajassa.

Joo, asiat mennyt siihen, ettei siellä ees tee mieli rekisteröityneenä asioida, kun ne "päällepäsmärit" on melko asenteellisia, eli yli innokkaita tuomitsemaan.

Olisi parempi, että olis jo kokonaan suljettu muoks-lupa systeemi, niin sitten lupalaisiin, (eli "rekisteröityneihin"?) ei kohdistuis sellaista v-päisyyttä ja muuta muokkaamisen halun riistoa.

Kunnon nettisulkeiset ja muut koulutukset vaan, verorahoin vielä jopa ehkä niin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä oon käyny useempaan kertaan kirjottamassa Wikipediaan, mutta lähes aina mun totuudet on pyyhitty pois.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat