Kännykkä the Gallup.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minkä merkkinen puhelin sinulla on? Mitä ominaisuuksia löytyy? Mitkä ominaisuudet kännykässä on oltava että ostat juuri sen?

Muistoja vuosien varrelta menneistä kännyköistä?

Sivut

Kommentit (20)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Nokia 1600. Melko huono. Mutta oli pakko ostaa pari vuotta sitten kun tipuin järveen vanhan luurin kanssa ja parempaan ei ollu varaa. Ihn hyvin se on kyllä kestänyt. Muistutukset ja laskin tulee joskus tarpeeseen.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
CE-hyväksytty
Nokia 1600. Melko huono. Mutta oli pakko ostaa pari vuotta sitten kun tipuin järveen vanhan luurin kanssa ja parempaan ei ollu varaa.

Minäkin uitin kerran yhtä nokialaista järvessä. Mutta se alkoi pelittää taas, kun olin pitänyt sitä muutaman tunnin uunissa kuivumassa.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Nokian 5800 XpressMusic tuli ostettua äskettäin, kun vanha kännykkä alkoi tulla tiensä päähän. Nokialaisiin päätin vaihtoehdot rajata, sillä olen niitä aina pitänyt käytettävyydeltään hyvinä ja luotettavina. Motorolasta olen omakohtaisesti ainakin sen oppinut, että se ei paikallisessa ilmastossa pelitä — ei muuten Siemenskään. Intohimoisena laskettelijana tämän hyvin huomannut. Veli on kironnut Samsungin. Ericssonia en osaa haukkua — ehkä seuraavaksi kokeilen sellaista.
N-sarjalaista himoitsin mutta ovat p*rkeleet kohtuuttoman hintaisia. 5800:n koin sitten parhaaksi vaihtoehdoksi: Iso kosketusnäyttö( nelisormijärjestelmän mahdollistava qwerty-näppis — vieläpä olettamaani paremmin toimiva), GPS(vaikka luulin pelkän A-GPS:n löytyvän), tuki isolle muistikortille, 3,5mm-kuulokeliitäntä jne.
Pettymyksenä voisin mainita puuttuvan .pdf-tuen. Pitänee joku ohjelma siihen tarpeeseen ladata. Kaikki kolmansien osapuolien softat eivät tue kosketusnäyttöä, mutta vasta yksi tälläinen on itsellä tullut vastaan.

Vierailija
Qadesha
Minkä merkkinen puhelin sinulla on?

SAMSUNG

Mitä ominaisuuksia löytyy?

KAMERA ja videointi.
VIESTIT, lähetyt EI näy muistina.
SOITTAMINEN ja vastaaminen.
ÄÄNET ja äänettömyys.
TAUSTAKUVAna omakuva.
KELLO ja päivämäärä.
Muita ominaisuuksia EN käytä, en tiedä.

Mitkä ominaisuudet kännykässä on oltava että ostat juuri sen?

Riippuu kenelle ja milloin ja mistä ja millä rahalla ostaa.

Muistoja vuosien varrelta menneistä kännyköistä?

Mukamas terävä oli se kännykän puolihajonnut antenni, sillä pystyi mukamas uhkailemaan.

Joku toinen tipahti kaksi kertaa JA HAJOSI kelvottomaksi, se oli kallein omaankäyttöön ostamani puhelin, täysin kestämätöntähän se oli sellainen.

Yhteen tuli tarrat mukaan, olis voinu koristella sen puhelimen väritarroin siis.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Qadesha
Mitkä ominaisuudet kännykässä on oltava että ostat juuri sen?

Tuohon voisi vielä sanoa, että puhelimen kalenterin on ehdottomasti oltava synkattavissa iCalin kanssa — iCal on mullistanut henkilökohtaisen ajanhallintani. Tämä tosin onnistunee miltei kaikilla s60-luureilla — pluginilla korjaantuu, jos ei muuten.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Puhelimen tulee toimia varmasti ja kestää ääriolosuhteita.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26906
Liittynyt16.3.2005

Joku aataminaikainen Siemensin malli. Ominaisuuksista mainittakoon kyky kommunikoida muiden puhelinten kanssa ja välittää tekstiviestejä. On siinä kaikkea turhaakin, mutta ei läheskään nykypuhelimien määrää. Olen tähän asti saanut puhelimeni ensimmäistä lukuunottamatta sukulaisilta, jotka ovat vaihtanee ihan muuten vaan uudempiin. Jos ostan puhelimen, ostan halvimman tarjolla olevan (mukaanlukien käytetyt), ellei se ole epäkäytännöllisen pieni tai sen akku ole erittäin huono. Ulkoisista antenneista luopumisen jälkeen puhelimet eivät mielestäni ole kehittyneet millään tavalla paremmiksi.

Vierailija

Em. äänestykseen en pystyisikään näemmä itse vastaamaan, koska enhän ole noita kaikkia merkkejä kokeillutkaan.

Eka oli Nokian, jotain 250 g painoinen ilmeisesti aika yleisesti käytössä ollut malli vuonna 1997. Ei siitä mitään kummoisia mielikuvia jäänyt, kai se oli hyvä omana aikanaan. 2000 ostin Panasonicin, minkä lie mallin kun se oli kevyt. Siihen sai jo herätystoiminnonkin. Sitten kuolasin vuoden pari puhelinta Samsung sgh-X160 koska vaikutti kevyeltä ja kauniilta. Voi pettymysten pettymys millainen mölypesä, avatessa kuuluu joku fanfaari josta ei pääse eroon kirveelläkään. Laitoin värkin kiertoon ja nyt on sitten Nokian 2600 Classic. Tämä sillä perusteella että on kevyt ja kauniin punainen. (Niin oli kyllä Samsungkin.)

Toimintoja on tavanomaisten lisäksi kamera ja radio, joka jälkimmäinen kuuluukin varsin hyvin (myönteinen yllätys, ei aiempaa kokemusta kännykän radiosta).

Keveys ja ulkonäkö yleensä ovat pääsyyt joilla valintaan päädyn. Vihaan kantaa mitään pussukoita ja kassukoita mukanani, joten mieluiten survon tykötarpeet taskuihin, enkä halua että takista puolet roikkuu polveen asti painavan kapulan vuoksi. Toiminnoista noin viis. Mutta olisihan sellainen GPS tietysti tällaiselle hortoilijalle ihan ok.

Käytettyjä kännyköitä en uskalla ottaa/ostaa, mutta uusinta ostaessa sain onneksi vanhan myytyä alta pois, ettei ihan överiksi mene touhu että joka vuosi uusi ja aina rahna palaa.

Tämä kyllä voisi minun puolestani olla nyt vaikka sellaisen vuosikymmenen käytössä, saa nähdä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tällä hetkellä näyttää mulla olevan 5 puhelinta käytössä...

Puhelimen tulee sopia asuun sekä tilanteeseen. Työpuhelinta ei oteta kun lähdetään viihteelle tai harrastuksiin tai muuten vaan ankariin olosuhteisiin.

Puhelin tulee myös olla virheettömässä kunnossa, eikä sen ongelmat saa näkyä ympäröiville ihmisille. Mikään ei tuo huonompaa kuvaa ihmisestä kuin ainainen valittaminen yksinkertaisista esineistä. Miksi vaivautua kantamaan mukanaan viallista esinettä?

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

iPhone:

Televisio(t), 3000 valokuvaa, seitsemän tuntia musiikkia, 16 elokuvaa, podcasteja miten päivittyy, Appstoren 30 000 ohjelmaa tarjolla (yleensä ilmasia tai alle 2 juroo), joista mulla nyt 42 (hauskin on mikkiin puhallettava huilu, jonka tuotokset paikannus sijottaa google- earth-maailmankartalle. Sidneyssä joku oli puhaltanut melkein samat saundit mun kaa).

Äläkä sano. Olen jo ostanut elämän, kalliilla, ennen iPhonea.

http://www.apple.com/fi/iphone/features/appstore.html

Äh. Turha kertoo. Osaa ne muutkin

?

Sitten sillä voi myös soittaa kavereille.

Mutta se on paska puhelin, koska Nokia yrittää kopioida sitä. Paitsi sitten kun ne päättää minkä palvelualustan ne lopulta tarjoo puhelimilleen. Onko niillä jo kolme yritystä takana?

OVI ei oikein aukea!

Appstore sijaistaa sen aikaa.

Sent from my iPhone

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ihan muuten kiva tuo 3210 mutta jämähtää pahasti kylmällä säällä. Sopii miehelle joka viettää sisäelämää.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Saw

Puhelimen tulee sopia asuun sekä tilanteeseen.

Pitääkö matchata vyön, kellon, solmion vai kenkien väriin? Eikö olisi vielä funktionaalisempaa valita asu puhelimen mukaan?

Saw

Puhelin tulee myös olla virheettömässä kunnossa, eikä sen ongelmat saa näkyä ympäröiville ihmisille. Mikään ei tuo huonompaa kuvaa ihmisestä kuin ainainen valittaminen yksinkertaisista esineistä. Miksi vaivautua kantamaan mukanaan viallista esinettä?

Suurin ongelma viallisessa puhelimessa on tietenkin juuri se, millaisen kuvan puhelimen omistaja antaa itsestään muille. Puhelinhan on vaikutelman luomista varten, eikö?

Joskus tuon tapaisista "menestyvän miehen" kotkotuksista tulee mieleen, että kuinkahan se itse duuni tulee tehtyä, kun pitää niin jännittää sitä kravatin väriä ja puhelimen mallia. Toisaalta joissain tehtävissä nuokin asiat voivat kai olla sitä työn ydinaluetta.

We're all mad here.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat