Mikä jumala olisit?

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tuli mieleen tuosta arkkidemoniketjusta kun siinä Toope mainitsi sen tosi seikan, että entiwanhaan oli jumalat joka asialle. Niin mikä, tai minkä asian jumala mieluiten olisit?

Mä haluaisin olla Suuri Watkain, potkulautojen, kodinkoneiden, oluen ja Star Trekin jumalatar. Valtani ylettyy kaikkiin kotitalouskoneisiin ja niiden kunnossapysymiseksi minua tulee rukoilla ja minulta tulee manata käyttöikää takuun jo päätyttyä! Star Trekin jumalattarena olisin kaikkien nörttien suojeluspyhimys, mutta kitsas, sillä en antaisi heille naisonnea kuin mittavien uhrimenojen jälkeen.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

Tietenki olisin "Nero Von Saatana II".

Alaani olisivat syrjittynä olemisen ajan filosofialliset ajatukset, tai sillee, veto-oikeudella tietenkin.

Vierailija

Jos vanhasta galleriasta saa ottaa, niin olisin Artemis. Laukkaisin pitkin poikin metsiä mäkiä ja olisin itsenäinen jumalatar enkä joku hemmetin vaimo, tytär ja tai mikä lie miniä ja napisija.

Kybele ehkä olisi jo vähän turhan tuima täti. Tai Kali.

Mutta jos pitäisi ihan uusi keksiä, niin olisin pohdiskelun jumala, sellaisen joka nököttää itsekseen kaikenlaisia funtsien. Nimeä en kyllä keksi, vai olisiko se vaikka Fundeejatar.

Toope
Seuraa 
Viestejä23173
Liittynyt23.7.2006

Jonkinlainen fyysisten nautintojen jumalana oleminen olisi aika kliffaa. Ei huolta huomisesta, syöminen ja juominen sekä tiettyjen fyysisten akrobatioiden harrastaminen kauniimman sukupuolen kanssa olisi niin lähellä paratiisia, kuin olla voisi.

Tuo tuskin olisi kuitenkaan kovin rakentavaa ihmisyhteiskunnan kannalta, mutta olisihan se hetken aikaa hauskaa.

Toisaalta mitä väliä ihmisten hyvinvoinnilla, jos olisin jumala.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Minä olisin helpon paskan jumala. Lähes jokainen rukoilee sitä kun istuu pytylle.
Rankaisisin epäuskoisia peräkutkalla ja unnetuksella.

Vierailija

Jossakin Pratchettin kirjassa oli trooppisella saarella asusteleva Evoluution jumala, joka keksi ja rakenteli eläimiä ja kasveja ja sitten ihmetteli, kun ne lähtivät omin päin kehittymään eteenpäin. Ja tietenkin kaveri oli erityisen ihastunut kovakuoriaisiin. Sellainen minä voisin olla.

Minua ei tarvitsisi kenenkään palvoa tai lahjoa, mutta vihani saisi varmasti päälleen, jos menisi tuhoamaan luomuksiani. Sellaisten ihmisten päälle lähettäisin kauheita ja kivuliaita loismatoja, sikainfluenssaa ja torjunta-aineille vastustuskykyisiä koloradokuoriaisia.

Vierailija

Mormonien uskomusten mukaanhan ihminen voi kehittyä jumalaksi ja nykyinen Jumala oli kerran kuten me kuolevaiset.

Tosin mitä tulee kysymykseen, keksisin monia. Jos pitää valita niin varmaan pakkasen ja talven jumala. Minua rukoilemalla pienentäisin talven kylmyyttä ja jos tahtovat vihastuttaa minut, iskisin sellaiset lumipyryt ja paukkupakkaset että oksat pois. Uhrilahjoiksi kelpaisi vaikka olut ja liharuoat. Molemmat palamaan nuotiolle yhtaikaa ja kuumille kiville olutta niin saataisiin maukas tuoksu talviseen yöhön

Voi armas talvi mikset tule jo...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat