Rautaristi

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Onko saksalaisten rautaristi vaan johdannainen maltanrististä? Vai onko siinä mitään omaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Enkku wikin mukaan:

"The Iron Cross (a black four-pointed cross with white trim, with the arms widening towards the ends, similar to a cross pattée), was designed by the neoclassical architect Karl Friedrich Schinkel and reflects the cross borne by the Teutonic Knights in the 14th century."

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ajattelin, että kun jotkut myyvät rautaristikoruja nimellä maltanristi. Kun mun mielestä niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ymmärrän kyllä, että rautaristissä on on lievähkö natsileima, joten sitä yritetään pestä pois.

Vierailija

Siis rautaristi on kunniamitalli millä ei ole mitään tekemistä maltan ristin kanssa. Ei sillä kyllä ole mitään erityistä tekemistä natsienkaan kanssa.

Oikean rautaristin löytäminen on enää keräilijän unelma nykyään. Niitä ei valitettavasti dokumentein varustettuna saa kuin kovalla rahalla ja hyvillä suhteilla.

Vierailija
HSTal

lisää aiheesta ketjussa:

Maailmankaikkeuden geometria ja gravitaatio
viewtopic.php?t=27177

Tuosta symboolista on muutama sata erilaista versiota historiassa, ja tiedoksi vaan, että alkuperäinen ei ole risti. Kristinuskon jälkeen, ihmiset ovat niin sokeita, että näkevät ristin kaikessa mikä "on ristissä".

Alkuperäisessä muodossa + merkki jossa oikea yläkulma on 1L, loput voitte visioida itse. + merkin kun avaa, se avautuu siten, että e m 1L taittuu neliön muotoisen O:n oikeaksi yläkulmaksi, ja loput voitte visioida itse.

Symboolilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, sillä se on vanhempi kuin kristinusko. Symbooli on yksi Kristillisyyden symbooleista; Kun avaat + merkin, pyöreä O on neliön muotoisen O:n sisäpuolella.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celtic_cross

Uusimmat

Suosituimmat