tarantulat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

tulkaa kirjottaa tarantuloist

Kommentit (13)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Minun ja tarantulan välinen kohtaaminen kaiuttaisi ilmoille kiljaisuäänen, joka kenties vetäisi vertoja purkautuvan Krakatau-tulivuoren ärjäisylle. Myönnettäköön, että ääntelisin niin rajusti vain kohdatessani tarantulan/tarantelin/tarantellan terraarion ulkopuolella. Kannaltani turvallisesti lasiseinän takana lymyävä hämppis kirvoittaa äänielimistäni vain vienohkon "iik"-kommentin.

Koreita katseltaviahan nuo araknofoobikon isot painajaiset ovat - mutta silti ne ovat hämähäkkejä eivätkä siis edes karvaisuuttaan houkuta silittämään.

Kauan sitten keskustelin erään tarantula-fanin kanssa lemmikkieläimistä. Minulla oli tuolloin kissa (ja pölypunkkeja), ja jokainen lukija pystyy päättelemään, montako jalkaa hänen kotieläimellään oli. Hän kertoi, ettei tarantelin myrkky oikeastaan kovin voimakasta ole: hämähäkin purema vastaisi kuulemma kolmesta neljään ampiaisen pistoa. Tästä huolimatta en antaisi ihoani testikentäksi tarantelin hampaiden iskuvoimalle.

Vierailija

mitäs niistä. mukavia ötököitä, ja kiva seurailla saalistusta ja muuta touhua.

löytyy itseltä mm.

Acanthoscurria geniculata
Avicularia avicularia
Aphonopelma seemanni
Theraphosa blondi
Haplopelma lividum
Poecilotheria regalis

Vierailija
Markolainen
mitäs niistä. mukavia ötököitä, ja kiva seurailla saalistusta ja muuta touhua.

löytyy itseltä mm.

Acanthoscurria geniculata
Avicularia avicularia
Aphonopelma seemanni
Theraphosa blondi
Haplopelma lividum
Poecilotheria regalis

multa löytyy grammostola rosea,goljath tarantula ja meksikon puna polvi.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10604
Liittynyt16.3.2005

Mulla oli joskus semmoinen mustaleski-ehdokas, mutta ymmärsin ajoissa, ja annoin sille kenkää.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

goljath tarantula eli T.blondi, oletko saanut kasvamaan jo minkä kokoiseksi. miten ovat nahanluonnit onnistuneet?
miten päädyit 2 säyseän häkkisen lisäksi yhteen maailman agressiivisimmista lajeista,

Vierailija
o_turunen
Mulla oli joskus semmoinen mustaleski-ehdokas, mutta ymmärsin ajoissa, ja annoin sille kenkää.

mustaleski ja mustaleski kyseessä on Latrodectus suvun häkkinen, eikä niillä ole lintuhämähäkkien kanssa mitään muuta tekemistä keskenään kun että kuuluvat Araneae lahkoon. voi olla tuo saatavuuskin ainakin kotimaasta aika hankalaa, mitä olen pyörinyt herpetologisissa piireissä niin ainuttakaan ei ole tullut vastaan.

jos olet kumminkin kiinnostunut selkärangattomista niveljalkaisista, niin piipahda http://www.herppi.net sivustolla

Vierailija
Markolainen
o_turunen

mustaleski ja mustaleski kyseessä on Latrodectus suvun häkkinen, eikä niillä ole lintuhämähäkkien kanssa mitään muuta tekemistä keskenään kun että kuuluvat Araneae lahkoon. voi olla tuo saatavuuskin ainakin kotimaasta aika hankalaa, mitä olen pyörinyt herpetologisissa piireissä niin ainuttakaan ei ole tullut vastaan.

jos olet kumminkin kiinnostunut selkärangattomista niveljalkaisista, niin piipahda http://www.herppi.net sivustolla

Mä luulen että turunen viittas sellaiseen kaksijalkaiseen versioon, hjumormielessä siis.

Vaikka aika selkärangattomia nekin voi joskus olla.

Vierailija
Markolainen
goljath tarantula eli T.blondi, oletko saanut kasvamaan jo minkä kokoiseksi. miten ovat nahanluonnit onnistuneet?
miten päädyit 2 säyseän häkkisen lisäksi yhteen maailman agressiivisimmista lajeista,

ruma mutta kiva otus ja aika vaikee hoitoinen

Vierailija

mikä on suomen myrkyllisin hämähäkki kertokaa ni 1 juttu vaan että mul on 3 tarantullaa mm grammostola rosea,goljath tarantula ja meksikonpunapolvi.

Vierailija

No olipa hymiöitä kerrakseen.

Suomen myrkyllisin laji taitaa olla veden alla elelevä vesihämähäkki, jonka purema vastaa suunnilleen ampiaisen pistoa. Sattuu se ainakin, sen voin sanoa kokemuksesta. Myös rantahämähäkit (ne suuret vaalearaitaiset) voivat kuulemma purra kipeästi, mutta sellaista en ole hiplaamisesta huolimatta koskaan saanut ärsytettyä tarpeeksi.

Vierailija
Markolainen
voi olla tuo saatavuuskin ainakin kotimaasta aika hankalaa, mitä olen pyörinyt herpetologisissa piireissä niin ainuttakaan ei ole tullut vastaan.

Kyllä mulla on ollut ja parikin kertaa katellut ilmotuksia myynnissä olevista

Uusimmat

Suosituimmat