Kuin paljon rasvaa päivässä?

Seuraa 
Viestejä90
Liittynyt14.8.2009

Kuinka paljon päivittäin kulutat rasvaa E-määrinä ja minköhänlaisesta rasvasta coctailisi koostuu?

Kommentit (8)

Vierailija
cisco
E-määrinä tarkoitaa kyseisen ravintoaineen päivittäistä kulutusta syödystä ravinnosta.

Empä oikke tiijä mikä on rasvaa tai missä on energiaa ja kuinka paljon.
Varmaa jotai 90%.
Mistä näitä juttuja voi tietää, onks jotai rasvalaskuria in thö net?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH
Niin paljon, kun napa ruskaa.

Kyllä. Rasva on hyvää.

Voita, oliiviöljyä, läskiä... mmm!!!

En kyllä voileivän päälle pane rasvaa, mutta ruokaan senkin edestä. Yhtään ainutta light-tuotetta ei minun keittiööni tuoda!

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Noin 75-80% energiastani tulee nykyisin rasvasta. Tyydyttyneiden osuus on minulla noin 45% kaikesta rasvasta.

Syön ehkä jopa liikaa rasvaa, mikä johtuu monien minulle uusien rasvaisten ruokien uutuudenviehätyksestä.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Ding Ding
Syön ehkä jopa liikaa rasvaa, mikä johtuu monien minulle uusien rasvaisten ruokien uutuudenviehätyksestä.

Kerrohan mitä olet löytänyt, jos vaikka olisin missannut joitain herkkuja?

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
PeterH
Ding Ding

Kerrohan mitä olet löytänyt, jos vaikka olisin missannut joitain herkkuja?

No en mitään ihmeitä ole löytänyt, lähinnä entistä vapaampia tapoja yhdistää rasvaa kaikkeen ruokaan.

Kookosöljy (jogurtissa, kahvissa, marjojen kanssa, munakkaan paistamisessa), kaakaovoi (itsetehdyssä suklaassa), 10-prosenttinen jugurtti, kerma, smetana, kirnuvoi, erilaiset rasvaiset juustot, kaikenlaiset pähkinät, avokado, pekoni jne.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Sikäli kuin olen oiein ymmärtänyt niin DingDing on karppaaja?
Minua hieman yllätti tuo 45% osuus tyydyttyneinä.Kyllä minun rasvoista tyydyttyneitä on helposti 70%(en kyllä ole laskenut).Kookosöljyhän on kai liki 100% tyydyttynyttä.voista tommonen reilut 60% on tyydyttynyttä.Kermasta tommoset 60%.maustamattomissa rasvaisissa jogurteissa(lidlin eridanous ja turkkilainen partaäijä)tyydyttyneitä lienee yli 75% rasvoista.
No,tosin oliiviöljyn maltillisellakin käytöllä tyydyttyneiden osuus kaikista rasvoista tippuu nopeasti.

Uusimmat

Suosituimmat