Mitenhän estäisi tunteiden välittymisen kanssaihmisille

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä oon hirveän tunteellinen, ja kehon kieltä monipuolisesti tiedostamattanikin käyttävä immeinen.

Mua on kehotettu olemaan näyttämättä tunteitani. Mutta miten mä sen teen? En mä ole mikään poukerfeiss.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (14)

Vierailija

Missä tilanteissa sinun tunteiden välittyminen kanssaihmisille on ongelma? Miksi sinun on kehotettu olemaan näyttämättä tunteita?

MLT
Seuraa 
Viestejä571
Liittynyt18.9.2009

Tuo Islamilaisten naisten täysvarustus on aika hyvä. Onahn siinä muutamia varjopuolia, mutta kaikki musliminaiset, jotka sitä käyttävät, kehuvat.

MLT

Vierailija

Aurinkolasit, parta, pitkä tukka, pipo, huppu, peittävä kaulaliina. Tunteet aistitaan kasvoilta ja etenkin silmistä. Peittämällä niitä peittää tunteitaan. Moottoripyöräjengit käyttävät tätä peittelytaktiikkaa tietoisesti kovisimagoa luodakseen.

Emotion Science
Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Mustat lasit herättävät hämmennystä sisätiloissa. Siksi kannattaakin hankkia tavalliset silmälasit sellaisella optiikalla, että ne sumentavat näön niin, että et näe toisten ihmisten ilmeitä. Omat tunteet näet syntyvät useimmiten reaktioina toisten ihmisten ilmeisiin ja tunteisiin. Kun näet vain sumean hahmon, etkä erota ilmeitä, niin sinunkin naamasi pysyy peruslukemilla.

Voisit myös harkita totaalista botoxpuudutusta kasvojen ilmelihaksille.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Eria asia sitten kuinka muut suhtautuu, kun on jeesusparta pulisongilla ja viiksillä, mustat isot lasit, huppu, pipo, pitkät hiukset ja suun peittävä kaulaliina ja vastaavaa.

Vierailija
Saw
Mä oon hirveän tunteellinen, ja kehon kieltä monipuolisesti tiedostamattanikin käyttävä immeinen.

Mua on kehotettu olemaan näyttämättä tunteitani. Mutta miten mä sen teen? En mä ole mikään poukerfeiss.

Sama on joskus tullut minunkin mieleeni. Tunteet on aistittavissa kirjoituksestakin.
Huono puoli siinä on se, että esimerkiksi viha voi olla peräisin jostain asioista, jotka haluaa pitää omina tietoinaan, mutta kirjoittaessaan vaikka tänne palstalle tunteet ovat jättäneet jälkensä kirjoitukseen, sanavalintoina kai?

Vierailija
Saw

Jos on mies, niin pää ei saa kuulema vipattaa ja heilua minne sattuu. Niska pitää pitää jäykkänä ja tuijottaa vihaisesti kokoajan eteenpäin, mieluiten toista osapuolta jos dialogi käynnissä.

Ei kannata kiinnittää minkäänlaista huomiota siihen sävyyn millä muut ihmiset puhuvat. Pitää ajatella jotain typeriä juttuja omassa päässään jos tuntuu että alkaa liikaa tunteilla sen vuoksi mitä muut sanovat. Lällyitketyselokuvia ei kannata katsoa, tai sitten ne pitää tehdä omassa mielessä naurettaviksi.

Tuossa tuli lähinnä itkuisuus käsiteltyä, mutta mitenkähän sitten tuo aggressiopuoli... Siinä kai kannattaa enemmänkin olla tuijottelematta. Ainakaan ihmisiä.

Ehkä kannattaisi opiskella millainen on Mr. Spock?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tavoitteeni ei ole muuttaa itseäni, vaan hallita ilmaisuani.

Juha
Missä tilanteissa sinun tunteiden välittyminen kanssaihmisille on ongelma? Miksi sinun on kehotettu olemaan näyttämättä tunteita?
No, kaikenlaista. Valehtelu ei onnistu, "nauran päin naamaa" vaikka ei normien mukaan pitäisi... olen äärimmäisen kartettava ärtyneenä...

Itkuisuuttakin esiintyy, jopa parhaimpia draamasarjoja seuratessa. Eikä se ole ollut mikään kadehdittava ominaisuus alakoulussa... eikä ihan sitä normaaleinta näin kaksvitosellekaan.

Tytöt ovat jotain hyvää sanoneet tunteiden näyttämisestä, mutta ei se ominaisuus pelkästään mulle vakituista naista ole suonut.

Kevyttä kehoitusta tunteiden piilottamisesta on tullut mm. viestintätaitojen opettajilta.

Avaudun myös keskimääräistä herkemmin. Tässäkin nyt tilitän teille kohtaloani.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tavoite:

Spock

Tilanne nyt:

Jim Carrey

Vierailija
Saw

Pitää suunnata niitä itse emootioita ajattelemalla jotakin tasan päinvastaista kuten pomon naamaa tai viikon sonnanlevityssunnitelmaa (miehillä) tai mitä noita nyt onkin... Sitä pitää harjoitella. Miehet yleensä osaa ainakin alustavasti...

Vierailija

Meitsihän on "misis Pean", se nolojen tilanteiden nainen, siinä joo jää John Careykin joskus kakkoseksi.

Tai.. nyt on vaihdevuodet ja vakava ilme naamalla usein, lonkkaa kolottaa ja vähän sinne sun tänne..
Naura poika naura jos naurattaa ja anna ärtymyksen näkyä jos olet ärtynyt. Kunhan et käyttäydy väkivaltaisesti, tms.

Kyllähän ne nuo nykyään kaikenmaailman kouluttajat ja konsultit koittaa pakottaa meitä muottiin mutta ei anneta periksi!

Kyllä on tylsää kattela nykyajan lapsia ja teinejä ja muitakin ihmisiä kun on magazineista, TV:stä, käytöskoulutuksesta ja muualta omaksuttuja tylyjä tai ylihymyileviä naamoja joka puolella. Yleisin ilme taitaa olla sellainen perusveetuuntunut.. ja me eletään muka hyvinvoinnissa täällä?!

Just joo.
Mitä sitä suret ettei oo vakinaista?
Et kai sinäkin oo niitä hassuja jotka luo imagon jolla pokataan joku jolle paljastuu sittemmin että hitto, kuka tuo pesällä pyörivä outo tyyppi on, muuttunut kummalliseksi.

Olkaa ihmiset edes sinneppäin mitä ootte luonnossa.
Elämä on kait vaan kerran.
Näyttelijänä siitä ei ehkä nauti?

Töissä toki pitää skarpata kun ihmiset maksaa siitä mitä töissä tehdään eikä hautajaisissa sovi nauraahirnua ja heittää tsoukkia, yms. mutta kohtuudella..

Vierailija
pinklin
Saw

Sama on joskus tullut minunkin mieleeni. Tunteet on aistittavissa kirjoituksestakin.
Huono puoli siinä on se, että esimerkiksi viha voi olla peräisin jostain asioista, jotka haluaa pitää omina tietoinaan, mutta kirjoittaessaan vaikka tänne palstalle tunteet ovat jättäneet jälkensä kirjoitukseen, sanavalintoina kai?

Kova jätkä ei tunteile kuin muodon vuoksi, aidot tunteet on nyhvöille. Äärimmäisiä tunteita pitää osata käyttää harkiten, on pidettävä mielessä vanha sanonta "sentimentaalisuus on aina hieman epäilyttävää..."

Vierailija

Carreyn monet hahmot ovat olleet ihan kivoja (vaikken häneen ihan niin lääpälläni olekaan kuin vaikkapa mieheni). Mutta välillä tulee tunne että onko komiikan takana sittenkin itkunlitku. Itselläni oli syitä pahaan mieleen jokusia vuosia sitten, ja niihin aikoihin aloin oleskella paljon chatissa heittäen kaikenlaista tsoukkia ja kivaa oli... Paitsi siinä vaiheessa kun piti mennä nukkumaan. Tuntui että sekoaa kun murheen keskellä oli ollut hauskaa.

Ehkä tunteita ei kannata pyrkiä laimentamaan vastakkaisilla tunteilla. Siitä ei seuraa kuin yökötystä ja hämmennystä.

Mutta jos Carreyta ajatellaan niin Tahraton mieli

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tahraton_mieli

...on mielestäni melkein paras mitä olen häneltä nähnyt, eikä hän siinä vääntele turpaansa kuin kumiukko. On oikeastaan vähän vaisu ja mitäänsanomaton tapaus. Ehkä tunteita voi peitellä sillä tavoin että on vähän hajamielinen ja muissa maailmoissa... Tai sitten ei vaan peittele ja käyttää sitäkin ominaisuuttaan vain hyväkseen, siis sitä että on tunteellinen.

Eihän kukaan ole virnuillut esmes taiteilijoille, kirjailijoille, kaikenlaisille luoville diivoille että mitäs olette tuollaisia tunneihmisiä.

Uusimmat

Suosituimmat