Meil o tänään tulipalo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nii,

Kommentit (2)

Vierailija

Jaa Tampereen Nekalassa taas vai?

[size=85:2r85420b]Suomessa lähes kaikki henkirikokset tehdään humalassa. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tuoreen katsauksen mukaan viime vuonna tehtiin 132 murhaa, tappoa ja surmaa, joista neljä viidesosaa tehtiin alkoholin vaikutuksen alaisena. Viidennes henkirikoksista tehtiin huumeiden tai sekakäytön aiheuttaman vaikutuksen alaisena.

Humala näyttelee vahvaa roolia myös pahoinpitelyissä. Viime vuonna tehtiin vajaa 35 000 pahoinpitelyrikosta, joista alkoholin vaikutuksen alaisena tehtiin 70 prosenttia.

Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen mukaan omaisuusrikoksista viime vuonna lisääntyivät kavallukset, petokset ja maksuvälinepetokset. Esimerkiksi petoksia tuli ilmi 16 000, mikä on vajaa viidennes enemmän kuin edellisenä vuonna. Ennakkotietojen mukaan etenkin petosrikosten määrä on jatkanut kasvuaan myös tänä vuonna.

Talousrikollisuudesta vain murto-osa tulee Suomessa poliisin tietoon. Katsauksen mukaan rikoksen aiheuttamalla vahingolla mitaten viime vuonna jäi talousrikollisuudesta piiloon jopa 95 prosenttia.

Kaikkiaan poliisin tietoon tuli viime vuonna lähes 900 000 rikosta, mikä oli kahdeksan prosenttia enemmän kuin toissa vuonna. Yli puolet kaikista rikoksista oli liikennerikoksia. Muista rikoksista kasvua oli pahoinpitelyissä, raiskauksissa ja varkauksissa.

YLE Uutiset[/size:2r85420b]

Tulipaloistakin suurin osa syttyy tupakasta joka putoaa sänkyyn, lattialle tai vierähtää tuhkakupista tupakoitsijan nukahtaessa tai sammahtaessa.

Tuhopoltotkin useimmiten liittyy jotenkin päihteisiin. Päihdeongelmaisten vanhempien lapset hengailee jossain kadulla ja puistoissa, sytyttelee roskiksia ja sitten on ne tuhopoltot joissa yritetään tuhota todistusaineisto kun on ruumiita, murhattuna usein päihteiden vaikutuksen alaisena tai huumeissa.

http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellis ... nen/142261

"[size=150:2r85420b]Onko Nekala vaarallinen?[/size:2r85420b]

06.05. - 19:03 (Luotu: 06.05. - 13:51) - Kommentit: 7

Nekala sai Poliisien ammattikorkeakoulun rikostilastojen mukaan kyseenalaisen kunnian sijoittua neljänneksi väkivaltaisimmaksi kaupunginosaksi koko Suomessa.

Muutaman tuhannen asukkaan matalien vuokrakerrostalojen ja omakotitalojen Nekala on jo vuosia sitten ohittanut rikosuutisissa ennen niin kovin rauhattoman Tesoman.

Näkyykö tilasto Nekalassa asuvien arjessa? Hiipiikö pelko selkäpiitä, uskaltaako pimeällä kulkea, heiluuko puukko?"

On se kotonakin olo vaarallista mutta kylillä on väliä.
Minä muutin pois Nekalasta just sen takia että en uskaltanut enää nukkua. Alkoi olo olla kuin jollakin zompiella. Ei tehneet unettomat yöt hyvää lisänä muutenkin herkkään olemukseeni. Yöllä rasahtelut ja risahtelut nurkissa saivat pomppaamaan petistä sydän hakaten. Jouduin käyttämään rauhoittavia lääkkeitä ja välillä vaihtelunvuoksi, ollakseni "normaalimpi" kiikutin kotiin sixpäkkejä ja mäyriksiä. Röökiä vedin askin vähintään päivässä ja olin hermoraunioisuuden partaalla.. *huh!*

Mutta..
Minä en jää tuleen maate. Pläräsin nettiselaimen avulla vuokra-asuntoja. Se kotikadulla ammuttu.. episodi laukaisi asuntokriisini.. Kun hätäkeskuksessa nuori naisääni sanoi että voitko mennä katsomaan - soitettuani että äkkiä Poliisit ja ambulanssi, täällä ammutaan, joku mies makaa kadulla ja huutaa!

Minua aletaan opettaa että olis mun tehtävä mennä ennen poliisia uhraamaan omaa henkeeni joittenkin narkkien välisiin kahinoihin. Ei jumaliste!

Ei muuta kuin pahvilaatikoita.. nooh.. niitä mulla oli vintissäni edellisen muuton jäljiltäkin.. vintissä josta omassa talossa (omistustalossa) asuvat narkit oli varastaneet kaiken mahdollisen myytäväksikelpaavan..
Vähemmän pakattavaa ja kiitos kun veivät ne 2x risaa TV:tä..

Vaikka en minä naura ikinä kelleen syrjäytyneelle moniongelmaiselle muute! Välillä ottaa päähän kun oon ittekkin ja minä en saa sympatiaa, en empatiaa.. kun laumahierarkiassa just on niin että kaikkein ongelmaisemmat ei tunne mitään sympatiaa kun tarviivat jotain aineita, rahaa, eikä mikään riitä.

Nooh.. Nythän mulla on asiat hyvin, tai siis paremmin. Hyvinhän ei milloinkaan..
Yöt nukun hyvin siltäosin ettei mun tarvi plätä että naapuritalo palaa:

Tuona aamuna, nukuttuani kuin tukki kuulematta ees paloautoja.. no, sitähän kaahaa paljon ambulansseja ja hälytysajoneuvoja, poliisit pillit vinkuen tämäntästä, suora katu josta päsee myös keskustasta Kaukajärvelle, Hervantaan.. siitä nyt ajaa kotikatuia jatkuvalla soitolla piipaa-autoa niin että totuu siihenkin eikä herää kun yöllä palaa talo naapurissa.

Mutsi soitti n. 9:n aikaan hätääntyneenä uutisia kuultuaan että missä siellä Nekalassa palaa?! MITÄ?! Huudahdin, käänsin säleverhoa ja jumaliste, nään paloauton peräpään ja porukkaa parveilee..
Sanoin muorille että moron vaan, soitan kohta. Tempaisin "Reinot" jalkaan ja katsomaan vielä savuavaa rikospaikkaa..

Murhaajia:

Vanhat puutalot.. mihin ohjautuu niin päihdeongelmaisia kuin mielenterveystapauksia ja jännitteet kasvaa alueen yksipuolisen asukas"materiaalin" mukaan.. ei se opiskelija-asuinalueenakaan oo hääppöinen kun naapurustossa kiertää pullot ja jointit.. meet pihaportaille tupakille ja siinä on jo kohta joku vempula kaveeraamassa.

Eikä ees sprinkleripakkoa asunnoissa, joilla rahastetaan häikälemättä asumistukisysteemiä ja sosiaalihuoltoa hyväksikäyttäen. Minäkin asuin siinä "rotankolossani" ja vuokra oli aivan tolkuton asunnon ja talon kuntoon nähden, ympäristöön nähden.
Sijoitusasunto. Omistaja imuroi yhteiskunnalta sosiaaliavustusten kautta yhtäläillä kun jotkut pääsee juomaan ja syrjäytymään samaa reittiä.

Yhteiskunnanhan pitäis asuntomarkkinoilla tuottaa vajaakuntoisten asuntoja, asiallisia joissa on ne sprinklerit, yms.

Ei enää ikinä Nekalaan!
Mulle se oli aikoinaan ihana puutaloidylli, joka muuttui painajaiseksi. Tosin.. muutin Kangasalta 60-luvun tiilitalosta, pienkerrostalosta ja ekassa kämpässä seinäntakana mellasti juoppolallit..
Sitä ennekin on ollut pelkoa aika paljon päihdeongelmaisista naapureina ja joskus kotonakin.

Aion asua loppuelämäni niin ettei ole niitä kotona eikä naapurissa!

Uusimmat

Suosituimmat