Kivi-paperi-sakset -psykologia

Seuraa 
Viestejä42
Liittynyt22.10.2009

Onko missään laajempia tutkimustuloksia, kuka valitsee pelin alussa minkäkin vaihtoehdon; kivi, paperi vai sakset?

Eräässä nettikyselyssä kivi valittiin muistaakseni useimmiten, paperi taas harvoimmin.

Entä oletteko tutustuneet tähän erikoisempaan peliin?

Kommentit (7)

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Paha sanoa millä aloitan useiten, mutta taistelun jatkuessa valitsen yleensä aina sen, jolla olisin edellisen pelin hävinnyt. Sinänsä typerä taktiikka, jos vastustaja sen oivaltaa. Eipä kuitenkaan ole kovin vakavat asiat kyseessä, jos minun pitää ne KPS:llä ratkaista.

Vierailija

Kyllä se jotenkin on aina sakset. :D Joskus lapsena ymmärsin oikeastaan kunnolla vain sen, miksi sakset voittavat paperin, enkä sitä miten kivi voittaa sakset ja paperi kiven. :P Ehkä nykyäänkin sitten aliarvioin vastustajani ja oletan että hän on niin tyhmä, että valitsee sen ainakin omasta mielestäni ns. heikoimman vaihtoehdon ja antaa mulle helpon voiton. :D Evt.

Vierailija
Barbaari
Pelatessa täytyy valita lähtökohtaisesti kivi.

Jos vastustaja on horoskoopiltaan rapu, tämä on oiva taktiikka. Miksei oikeata rapua vastaan myös. Hankalinta on opettaa sille säännöt, että kolme häviötä ja joudut pataan.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ding Ding
Yleisen käsityksen mukaan nainen valitsee pelin aluksi useimmin sakset, mies kiven.

Mää ja mun tollompi velipoika otetaan nykyään aina paperi kun me otettiin molemmat aina kivi Meiän matsit saattaa mennä että pitää ottaa yli 10 kertaa ennen ku kumpikaan laittaa erin

Hämmentää.

Vierailija

Moni aloittaa kivellä. Viisas aloittaa siksi paperilla, ja jos tiedät vastustajan olevan viisas, aloita vielä viisaampana saksilla.

Uusimmat

Suosituimmat