Mix joku tappaa ittensä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En jaksa avaukseen muuta, kaveri..Niko

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Minä ainakin aion tappaa itseni siksi, että elän tylsässä ja virikkeettömässä ympäristössä, joka ei anna mitään, mutta syö jatkuvasti voimia.

Kuka hitto semmoista jaksaa päivä toisensa jälkeen.

Vierailija

Veikkaan, että elämän vihaaminen on yleisin syy... millään ei ole mitään väliä... viha lopulta tappaa, kaiken ympäriltäsi...
Ja kun ympärilläsi ei ole mitään, ei ole kohta sinuakaan...
On vain täysin eristetty mieli helvetissä, kynttilä joka palaa molemmista päistä... loppuun.

Vihaa täynnä oleva ihminen ei tunne mitään... tai jos tuntee, puistonpenkillä istuessa syksyn tuuli on kuin helvetin liekit, linnunlaulu kuolleiden kutsuhuuto...

Nikon tapausta en lähde sen enmpää tässä vaiheessa spekuloimaan...tai jos lähden veikkaan onnettomuutta, kännipäisen sekoilua... olen itsekin melkein hukkunut... eikä siihen sisältynyt vihaa elämää kohtaan, ainoastaan voitontahtoista uhmaa... hävisin taisteluni, vaikken hukkunutkaan...

Elämä on itsessään tarkoitus, kokekaa se sellaisena kuin se on... toivottavasti teette sen ilman vihaa ja katkeruutta... egoistista uhottelua...
Tätä taistelua ei voiteta yksin... se koetaan yhdessä... ei ole voittajia, ei sen paremmin häviäjiä... älkää antako vihan tai egonne rajata kokemusta...

Kaikesta paskastakin huolimatta, elämä on suuri taiteilija, minä en vain sitä osaa teille tulkita... vielä minä opettelen tanssimaan... älkää koskaan silti uskoko tulkkeja... kokekaa se itse, sellaisena kuin se on...

T:ballerina

Vierailija

Osanottoni menetyksestäsi tosin... ehkä olisi aika hiljentyä ja mennä puhumaan menetyksestä ystävien kanssa tai psykologille, kuin riekkua täällä. Tee kuten parhaaksi katsot. Älä pura tunteitasi tänne. Aivan väärä paikka sille.

Vierailija
Cubemon
Minä ainakin aion tappaa itseni siksi, että elän tylsässä ja virikkeettömässä ympäristössä, joka ei anna mitään, mutta syö jatkuvasti voimia.

Kuka hitto semmoista jaksaa päivä toisensa jälkeen.

Jos saisit toivoa mitä tahansa mitä toivoisit...
Jos voisit liikkua paikasta paikkaan silmänräpäyksessä...

Milloin alkaisit taas kävelemään.... koska se oli sittenkin niin helvetin mukavaa...

Millään muulla sukupolvella ei ole ollut näin paljon virikkeitä kuin nyt... ?

Kyllä taidat olla maalannut sen tylsän taulusi aivan itse... Sisälläsi on loputon galleria ja tuijotat sitä yhtä ja samaa: sinun tauluasi... ei ihme, että on tylsää... missä olet en näe sinua.

T:Walker

Vierailija

Missään ei ole ikinä kärsitty semmoisesta ahdistuksesta kun meillä joka torpassa.

Sanotaan Petri Tammisen kirjassa Mitä onni on

Vierailija

Vaikea sanoa miksi joku tappaa itsensä koska ei voi kysyä asiaa häneltä itseltään.

Se on kuitenkin varma asia että tapausta tai sen syitä ei kannata pohtia koska mikään pohdinta/johtopäätös ei tuo henkilöä takaisin eikä myöskään estä uusia itsemurhia.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Ahdistus, pelko ja häpeä, siinä ainakin syyt miksi itse ottaisin nirrin itseltäni.

Jung kai joskus muotoili asian niin, että ensin tulee frustraatio. Kun frustraatio ei purkaudu, seuraa aggressio. Kun aggressio ei purkaudu, seuraa depressio. Ja viimeisenä tulee tietenkin suisidi.

EDIT: Itsemurhat nähdään joskus liiaksi pitkän ajan suunnittelun päätepisteinä. Veikkaisin, että iso osa itsemurhista on kuitenkin melko pikaisia päähänpistoja, vaikka taustalla onkin lähes aina joitakin antennihäiriöitä.

Vierailija
pienisieni

Kyllä taidat olla maalannut sen tylsän taulusi aivan itse...

Monet jauhaa tuota samaa, "sinä teet itse maailmasi", "tuntuu että syytät vain muita" jne. paskaa.

Jos minä voisin maailmaa muuttaa, niin enköhän olisi tehnyt sen jo.

Ihmisillä vain on oikeus olla itsekkäitä ja lapsellisia ja juosta rahan perässä. Vaikka pystyisinkin maagisesti muuttamaan ihmiset elämään harmoniassa toisten kanssa, tukemaan toistensa lahjakkuuksia ja keskustelemaan tieteestä ja kulttuurista, en sitä tekisi.

Naiset ovat itse halunneet olla kiinnostuneita rahasta luonteen ja ominaisuuksien sijaan, työnantajat ovat itse halunneet olla kiinnostuneita papereista taitojen ja luotettavuuden sijaan. Kaverit ovat kiinnostuneita baarissa istumisesta luomisen ja oppimisen sijaan.

Minullakin on oikeus olla sellainen, kun näen parhaaksi. Tässä maailmanmenossa vaan ei ahkera, tehokas, luova ja kekseliäs ihminen kelpaa osaksi yhteiskuntaa, jos ei suostu hyppimään mielivaltaisesti asetettujen renkaiden läpi.

Itse käytän alkoholia kohtuudella, kunnioitan ja arvostan naisia ja olen aina hoitanut työtehtäväni tunnollisesti. Minulla ei ole töitä eikä elämänkumppania.

Tunnen erään alkoholistin, jolla on edelleen työpaikka, vaikka hän yhdessä vaiheessa ryyppäsi jopa työpaikallaan toimistossa. Nykyään hänellä on vaimo ja lapsi.

Minä en sitä ole päättänyt, että jotkut saavat tehdä mitä vain ja silti saavat kaiken, kun taas toiset tekevät kaiken, eivätkä saa mitään. Asioita vain tapahtuu, maailma ei yritä olla hyvä tai paha.

Minä en ole sitäkään päättänyt, että kauniit ihmiset saavat asiat helpommin.

Tai sitä, että toiset pääsevät suoraan sukulaisensa yritykseen töihin ilman, että pitää madella läpi kymmeniä työhakemuksia ja -haastatteluja.

Ihmiset ovat vasta niin kehitystaipaleensa alussa, että minunkin elinaikani käytetään itsekkäiden tarpeiden tyydyttämiseen ja selviytymistaisteluun, vaikka keinot seuraavalle tasolle pääsemiseen alkavat jo hahmottua.

Kukaan tässä maailmassa ei olisi köyhä, sairas tai kurja, jos todella "itse maalaisi oman elämänsä kankaan", se on täyttä paskanjauhantaa.

Toivon, ettei tuollaisia latteuksia enää päästeltäisi julkisesti.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
fenomenologi
Mix joku tappaa ittensä?

Ei kai tuohon ole mitään yhtä vastausta. Jokaisella on oma syynsä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Veljeni tappoi itsensä tässä syksyllä. Katosi, joten syytä on paha kysyä jälkikäteen. Mutta voin arvata miksi hän teki sen: häneltä riistettiin elämä täysin. Hän oli eräiden sattumusten kautta joutunut teininä pakkohoitoon tai vastaavankaltaiseen tilaan, ja koska häntä ei päästetty sitten täysi-ikäisenäkään vapaaksi, hän päätti, että tällaista elämää ei elä. Mielestäni tässä on jopa tehty rikos tai jonkinlainen hoitovirhe, mutta nyt kun uhri on ahdistettu sellaiseen tilanteeseen, että hän on joutunut tappamaan itsensä, ei asiasta kannata vääntää enää kättä.

Mikä tähän sitten johti? Yläasteella veljelläni oli masennusta ja kun hän meni kuraattorille, häntä pyydettiin täyttämään perustietolomake. Lomakkeessa oli kysely, johon piti laittaa rasti jos on joskus kokenut itsemurha-ajatuksia. Veljeni rastitti tämän kohdan ja siitä lähtien hän oli ollut pakkohoidossa omaa ja perheen tahtoa vasten.

Toope
Seuraa 
Viestejä23162
Liittynyt23.7.2006
Aweb
fenomenologi
Mix joku tappaa ittensä?

Ei kai tuohon ole mitään yhtä vastausta. Jokaisella on oma syynsä.

Ja ulkopuolisten on usein mahdotonta ymmärtää syytä ja taustatekijöitä teolle. Syyllistäminen/syyllistyminen on turhaa. Se on lopulta aina oma valinta.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Jokaisella on syynsä. Huonommat tai paremmat, omalle kohdalleen kuitenkin riittävät. Aikapaljon on kavereita ja tuttuja mennyt omankäden kautta.

Ei voi kieltää, että ei olisi itselläkin joskus mielessä käynyt ja pitkiäkin aikoja olen miettinyt kyseistä tekoa. Olen kuitenkin ajatellut omalle kohdalleni niin, että elämä on kuin yksi hold em jako. Ei voi kipata kortteja, koska seuraavaa jakoa ei enää tule. On vaan pakko pelata ja muistaa, että joskus paskoillakin korteilla tai bluffaamalla voi kerätä ison potin. Jos jakoja olisi monta, niin silloin paskat kortit tietenkin heittäisi pois, mutta elämässä ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin katsoa huonokin jako loppuun ja toivoa, että tuuri vie ja voittaa.

Normaalisti kun menen käymään synnyinpaikkakunnallani ja näen vanhoja kavereita ja tuttuja, niin ensimmäisenä käydään läpi kuka on lähtenyt ja juodaan parit paukut menneille ihmisille.

Juttelin kerran vanhan tuttuni kanssa. Kaveri on yli 80 ja hänen lapsenlapsensa oli juuri tappanut itsensä. Valittelin ja otin osaa tapahtuneeseen ja hän sanoi "Jos XXX oli niin paha olo, niin ehkä hän on nyt onnellisempi".

Vierailija
Cubemon

Jos minä voisin maailmaa muuttaa, niin enköhän olisi tehnyt sen jo.
Kukaan tässä maailmassa ei olisi köyhä, sairas tai kurja, jos todella "itse maalaisi oman elämänsä kankaan", se on täyttä paskanjauhantaa.
Toivon, ettei tuollaisia latteuksia enää päästeltäisi julkisesti.

Hyvä toivomus, mutta sinä tulkitset...
Et sinä sitä maailmaa muuta... sinua muuttamalla se maailma muuttuu...

Minulla oli myös pellen kuva haalareissani ja rasti osoituksena, etten koskaan tule suvaitsemaan humanisti pellejen latteuksia… olinhan sentään luonnontieteilijä, enkä mikään humanisti pelle… kosmisen pellen kanssa voi vittuilla, mutta minulla oli se naamari...

Vastaavassa tilassa, minä tapoin itseni... tosin vain vertauskuvallisesti... 15g kuivattuja pieniäsieniä voi toki kuulostaa lasten leikiltä tai narkomaanin puheelta , simsalapim helpolta ... ja toki juuri se mitä sinä koet on aina monin verroin raskaampaa.

Luuletko sinä, että anorektikko näkee peilistä laihan ihmisen?
Onko maailman kaunein nainen varmasti tyytyväinen ulkonäköönsä…
Kuka lopettaa alkoholistin juomisen...

Jos otat tämänkin latteuden henkilökohtaisesti, oletko varma kuka tuo lattea henkilö on? Katso peiliin ja kysy uudestaan.

Sinun on kuitenkin turha kuvitella, että leikkisin sinun säännöilläsi, niillä samoilla säännöillä, jotka minulle opetettiin… minä olen tappanut minut.

Jos et jotain pysty muuttamaan, hyväksy se sellaisena kuin se on, voi toki olla, että jo muutit sen, eikä se ollut, siis sitä miksi sitä luulit.

Saat jatkaa omaa leikkiäsi, en voi sinua estää… vilpittömästi toivon, että jaksaisit, silti näen sinunkin hiipuvan... jaa kuitenkin edes osa kärsimyksestäsi minullekin, lyö puukko selkään, jotta sinä saisit jatkaa sinuna mahdollisimman pitkään, minä voin muuttua, teen sen mielelläni.

Ajatukset johtavat tekoihin,
teot johtavat tapoihin,
tavat johtavat luonteeseen,
ja luonteemme ratkaisee ikuisen kohtalomme. - Ezra Taft Benson

Olen tarkka tulos siitä, mitä ajattelen ja teen. Reaktioni tapahtumiin ja tilanteisiin näyttävät tarkalleen, millä kehityksen portaalla olen. Tasapainoiset reaktiot ja paremmat elinolot seuraavat vasta, kun nousen korkeammalle kehitys asteelle.

Vasta kun osaan tarkastella omaa elämäntilannettani objektiivisesti ja valittamatta, voin kehittää kyvyn ymmärtää kohtaloni mysteeriä ja sitä miksi on käynyt niinkuin on käynyt.

T:Latteuden kliimaksi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat