Työurien pidentäminen pakkokeinoin? Kommunismiako tämä jo?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ziisus..

Etenkin jos meinaavat sieltä yläikäisistä kurittaa niitä jotka on painaneet nuoresta asti.

En ymmärtänyt uutisesta miks on suunniteltu työttömyyskorvausten eväämistä?
Mikä eläkeiän pidennys se on? *raapii päätään*

Siis kun ihminen on jäänyt työttömäksi jossakin Ivalon Esson takana kun kvartaaliyritys on pakannut kimsunsa ja painunut kiinaan.. niin?!
Pakotetaan se työvoima muuttamaan vaik Stadiin duuniin uhalla että työttömyskorvaus loppuu?
Ja miten se olis eläkeiänpidentämistä?

Hitsihitsinkäinen?

Ihan kuin siellä työryhmässä ei nyt olis ketään älykästä viisaasta puhumattakaan.
Vai.. oonko mä ymmärtänyt uutisen väärin, tulkinnut väärin vai onko uutistenkertoja mokannut?

Muutenkin nämä lasten subjektiivista päiväoikeutta vastustavat ja eläkeiän nostoa hihkuvat politikot vaikuttaa umpiluupäiltä. Kertaalleen asiat on jo se-li-tet-ty niiiiiin selkokielisesti kuin vain on osattu ja ne pomppii kuin korkit pintaan toistamiseen.

Onko kyse vaan puoluepoliittisesta "munanmittaamisesta", valtataistelussa, jossa uhreina on taas pikkulapset, laspiperheet yleensä, vanheneva väestö, vajaakuntoiset, muut syrjäytymisuhanalla elävät?

Missä on laajamittaiset suunnitelmat yhteiskunnan kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista?
Nyt mennään pylly edellä puuhun rempomalla ja tempomalla.

Ja ei, en ole stalinisti.

Kommentit (9)

Vierailija

Hyvinvointivaltion jäljellä olevia rippeitä puretaan meidän kaikkien hyväksi. Näin toimii porvarihallitus oman ideologiansa mukaisesti. Sitä kansa saa mitä tilasi.

Vierailija
Kohaon
Hyvinvointivaltion jäljellä olevia rippeitä puretaan meidän kaikkien hyväksi. Näin toimii porvarihallitus oman ideologiansa mukaisesti. Sitä kansa saa mitä tilasi.

Rippeitä?
Ootsie joku jehovantodistaja? Maailmanlopun kaik on mänti eikä piisannukkaan heti tiskiin kun jotain epäkohtaa vähän vilauttaa?
Gamoon?!

Nyt ovat vasta sekoilleet sen tv-lupa/mediamaksu/ylemaksu/tasamaksu/ylevero, jutun joka ei oo edes verotoimsitobyrokratian puitteissa kontrollissa mitenkään.

Senkin siirsivät seuraavalle hallitukselle kun alkoi puntit väpättää eikä ole pokkaa niistättää kansalla nokkaa.

Tuo esitystorsoraakilerääpäles on sammakko jo syntyessään, sammakko jolla on sieni-ihottuma ja sydäninfrakti uhkaa kohtpuoliin. Sukupuuttoon kulevaa politikointia!

Meidän nykypäättäjät ei tajua että me ollaan maailman hyvinvoivin kansa!
Pureevat ns. kättä joka maksaa ihan liian hyvää palkkaa sekoilusta.

Vierailija
Kohaon
Pönni:
"Ootsie joku jehovantodistaja? "

En.

Sori kun mulla on ihan "sairas huumorintaju".
En vaan koe voivani yhteiskunnan taholta ihan hirveen huonosti. Suomenkielenkin, kirjoittamisen ja lukemisen oon oppinut skidinä yleisessä ja yhtäläisessä kansakoulussa, raikasta vettä mulla riittää ja happea, tilaa, mä oon kuin lottovoittajana täällä suomessa.

Mä vaan siis ihmettelen totakin juttua taas.
Eläkeiän pidentäminen.
Siittä mää ninku toivon kommentteja. En siittä onkos jollain kotona pahamieli tjms.

Toki tämäkin ketju voi täyttyä siitä että meillä ei ole hyvinvointia täällä enää..
Jos saitti on täynnä kyynikoita joilla on ideana julistaa sitä niin mikä ettei. Sanahan on vapaa..

On vaan ihan järjetöntä mun mielestä pakkokeinoin nostaa eläkeikää kun se on äärimmäinen keino ja on lukemattomia keinoja pruuvata systeemiä vaikka mm. elinkeinolakeja muuttamalla, eläkevakuutusmaksuja pienentämällä, työnostajakustannuksia pienentämällä, yrittäjäksi ryhtymistä ja pärjäämistä tukemalla.. ja varmaankin vaikka mitä muuta.

Maahanmuuttajien integroiminekin on yks keino, kielikylpyjä, mielenterveyspalveluita, yms. tehostamalla.
Mukaan lisää kolmatta sektoria yrittäjinä/palkollisina..

Keksittekö te muut lisää vaihtoehtoja tuolle "niskalaukaukselle" millä on ideana vaan karsia se työväestö, jota ei haluta eläkkeelle. Ideana kuolkoot kurjat ennen sitä saappaat jalassa. Ziisus!

Minä voisin ehdottaa puolipiruuttani että toimistotyöntekijöiden, akateemisten eläkeikää nostetaan ja fyysisesti raskaissa töissä olevien eläkeikää lasketaan.

Vierailija

Ainoa keino jatkaa työuria olisi, että ensin tehtäisin 25 vuotta fyysistä työtä, sitten 25 vuotta henkistä työtä ja 70-vuotiaana pääsisi eläkkeelle.

Vierailija

Tämä tulee olemaan yhteiskunnallisessa keskustelussa vaikea aihe. Pyörittelee asiaa miten päin tahansa, niin kyseessä on saavutettujen etujen leikkaaminen joltain ihmisryhmältä. Itse asiassa ainakin parilta miljoonalta ihmiseltä. Millaisella kombinaatioilla se tehdään on sitten avoinna.

Toinen vaihtoehto olisi toki, että jatketaan samaan malliin ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut eikä tule tapahtumaan...

Niin vastuuttomia poliitikkoja Suomessa ei onneksi ole.

Vierailija
anomalia
Tämä tulee olemaan yhteiskunnallisessa keskustelussa vaikea aihe. Pyörittelee asiaa miten päin tahansa, niin kyseessä on saavutettujen etujen leikkaaminen joltain ihmisryhmältä. Itse asiassa ainakin parilta miljoonalta ihmiseltä. Millaisella kombinaatioilla se tehdään on sitten avoinna.

Toinen vaihtoehto olisi toki, että jatketaan samaan malliin ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut eikä tule tapahtumaan...

Niin vastuuttomia poliitikkoja Suomessa ei onneksi ole.

Siinähän raadatte...

Vierailija

Taitaa otsikko olla hiukka harhaanjohtava, sillä eikös naapurilandiassa ollut kommunismin ikeen alla aika alhaiset eläkeiät?

Uusimmat

Suosituimmat