Naiseni rakastaa Jeesusta!

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

No, ei se nyt mun nainen ole, vaan muuten vaan mukava nainen josta pidän paljon. Mutta siis...

Miten yleistä on että Jeesus tulee suhteessa miehen ja naisen väliin? Onko ongelmia luvassa jos ottaa Jeesukseen hurahtaneen naisen vaimoksi?

Aikaisempaa kokemusta ei ole uskovista naisista... siksi pitää tiedustella asiasta ja luoda diskurssia. Oma suhteeni Jeesukseen on se, että olen ne peruskoulun aikaiset ristiinnaulitsemispropagandat nähnyt - ei muuta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Minulla oli edellisen naiseni kanssa vastaava ongelma, itse olen ateisti. Kyllä nuo elämänkatsomukselliset erot ovat harmillisia, mutta ei meidän suhteemme siihen kaatunut, vaan kyseisellä henkilöllä oli muita [mielestäni] reippaasti huonompia ominaisuuksia.

Jos muuten on kyseessä sinulle täydellinen nainen niin tuskin yrittämisestä haittaakaan on.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Barbaari: tämä Jeesus on se Jumalan ihmismuoto... ja vaikka nainen uskoo Jeesuksen tulevan maan päälle, eihän sitä ukokseen ole ottamassa.

Riäpäle: hihhulin vaikutelma oli ensivaikutelma, mutta raamattupiireissä on jo niin kauan pyörinyt että uskonnollisuus on uskottavaa.

Lähinnä mietityttää tämä yleisen "hyvyyden" taso. Että onkohan nainen mulle hyvä ja ymmärtäväinen itseni vai Jeesuksen takia. Tätä ihmistä voisin sanoa parhaaksi ystäväkseni. Tulee sellainen sikafiilis tällaisen ainakin päälle päin hyvän ihmisen seurassa. Ehkä sisimmässämme ollaan samanlaisia mutta kuori on aivan erilainen. En oikein haluaisi kokeillakaan missä menee ymmärtäväisyyden rajat. Mutta aina voikin olla niin että nainen onkin sisäisesti yhtä sika kuin minä päällepäin... hmm... ehkä sittenkin pitäisi järjestää ensimmäinen kunnon riita niin näkisi asiat myös sillä tasolla...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Jos naisesi käyttää uskontoa asemansa pönkittämiseen uskonyhteisössään, suhteenne ennuste on huono. Ennemmin tai myöhemmin hänelle aletaan vihjata, että kunnon uskovaisella on kunnon uskovainen puoliso, ja se on menoa sitten. Jos uskonto on vain sisäinen maailmankuva ja asenne suvaitseva, sitten se voi toimia paremmin.

Tuollaisesta sosiaalisesta julkiuskonnosta ovat varoitusmerkkeinä aktiivinen kirkossa tai muissa seurakunan tilaisuuksissa käynti tai aktiivinen uskosta puhuminen tai käännyttäminen.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä en ymmärrä näistä jeesusteluista mitään. Jotain saamarin opetuksia ja teen hörppimistä Jeesuksen rakkaudesta puhumisen ohella. Jeesus-tapahtumien järjestämistä ja sanoman levitystä intermediassa. Ja saarnaa tulee ku papilta.

Menen perjantaina seuraamaan mitä ne oikein aikoo.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Saw
Mä en ymmärrä näistä jeesusteluista mitään. Jotain saamarin opetuksia ja teen hörppimistä Jeesuksen rakkaudesta puhumisen ohella. Jeesus-tapahtumien järjestämistä ja sanoman levitystä intermediassa. Ja saarnaa tulee ku papilta.

Menen perjantaina seuraamaan mitä ne oikein aikoo.

Kyllä itse juoksisin karkuun ja lujaa, jos edes muutama hermosolu ei olisi himojen sokaisema.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Neutroni
Kyllä itse juoksisin karkuun ja lujaa, jos edes muutama hermosolu ei olisi himojen sokaisema.
Huumorilla mä lähinnä katselen, mitä ihmettä ne oikein näkee Jeesuksen opetuksissa.

EDIT: siis enhän mä pilkallisesti nauramaan ole lähdössä hengellisiin tapahtumiin, vaan juurikin avoimesti.

Vierailija
Saw
Neutroni
Huumorilla mä lähinnä katselen, mitä ihmettä ne oikein näkee Jeesuksen opetuksissa.

Olen ollut tasan samassa tilanteessa aikanani, tosin kirkossa kävin vasta seurustellessamme (eikun kyllä kerran ennemminkin). Eipä siinä sen erityisempää oli, tasan yhtä tylsää oli kuin muistelinkin. Omaan suuntaani oli kyllä muutospaineita kun tyttöystävän vanhemmat olivat hyvinkin uskonnollisia. Jossain vaiheessa kun aihetta olin miettinyt niin suhtauduin asiaan hyvinkin avoimesti (joku voisi sanoa että avasin sieluni), mutta siihen se sitten jäikin. Kun mitään (pyhää henkeä) ei tunnu, niin uskohan siinä entisestään heikkenee.

Pointtina lähinnä että vaikka kuinka ateisti onkin, kannattaa koittaa säilyttää tietty avoimuus uskonasioitakin kohtaan. Itse en ole siten ainakaan mitään hävinnyt.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

No joo. Ei sitten pyhä henkikääm koskettanut Jeesus-häppeningissä. Jotkut ne vaan jaksaa tulkita Herran sanomaa... ohhoijjaa.

Vierailija

"Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle." - Matt. 10:37,38: Luuk. 14:26,27

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Olen vahvasti sitä mieltä, että esiaviollinen seksi on väärin, ja kiellettävä. Tätä samaa sanomaa tämä nainenkin levittää.

Liian vähän meidän kaltaisiamme ihmisiä täällä päin... tällasia on saatavilla harvoin. Varaus tulis tehdä mahdollisimman pian. Niin se on.

Vierailija
Saw
Olen vahvasti sitä mieltä, että esiaviollinen seksi on väärin, ja kiellettävä.

Ota vain muija siitä. Eihän teillä ole isommin sovittamista mielipiteissännekään, rupeat vain heilastamaan Jeesusta myös niin ei hätiä mitiä. Jos et rupea, ei onnistu.

Minä muuten en ole koskaan harrastanut aviollista seksiä ja on kolme lastakin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mitähän sitä sitten keksisi tekemistä kun ei paneminen kuulu vielä rutiineihin... hmm...

No kyllä mä oikeesti tiedän mitä mä teen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat