Mikä minua vaivaa nyt?

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tässä ketjussa voi kysellä valistuneita (?) arvauksia siitä mikä sattuu itseä juuri sillä hetkellä vaivaamaan. Ei tarvitse joka oireryhmästä erillistä ketjua avata...

Esmes mikä mua vois vaivata kun muutama päivä sitten koin yhtä äkkiä voimakkaan pääkipukohtauksen, joka kesti n. 5-10 min. Kipu tuntui voimakkaana ja pistävänä päälaella ja säteili koko aivoihin aina nenää myöten. Samanlainen kohtaus oli tänään. Kipu on äärimmäisen voimakas. Muita oireita, kuten tasapainoaistin heittelyä tai näköhäiriöitä ei ole. Jos aivoissa olisi tuntoa niin se tuntuisi siltä kuin pitkä, ohut neula tökättäisiin aivoon.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (92)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Miss Baker
Auts. Kuulostaa ilkeältä. Oletko saanut viimaa päähän? Ei siis viinaa vaan tuulta?

On mulla aina myssy päässä tai lippis vähintään pihalla.

Riäpäle
Voisi olla oireita aivoeritulpasta.

HUI! Ei kai!

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain

Esmes mikä mua vois vaivata kun muutama päivä sitten koin yhtä äkkiä voimakkaan pääkipukohtauksen, joka kesti n. 5-10 min. Kipu tuntui voimakkaana ja pistävänä päälaella ja säteili koko aivoihin aina nenää myöten. Samanlainen kohtaus oli tänään. Kipu on äärimmäisen voimakas. Muita oireita, kuten tasapainoaistin heittelyä tai näköhäiriöitä ei ole. Jos aivoissa olisi tuntoa niin se tuntuisi siltä kuin pitkä, ohut neula tökättäisiin aivoon.

[size=200:3v8iplmb]ARVAUS:[/size:3v8iplmb]
[size=150:3v8iplmb]Sarjoittainen päänsärky
[/size:3v8iplmb]

[size=75:3v8iplmb]Sarjoittainen päänsärky on äärimmäisen kivulias. Kipu on polttavaa, repivää, läpitunkevaa.

Lyhytkestoiset kipukohtaukset sijoittuvat toiselle puolelle päätä, tavallisesti silmän ympärille. Ne voivat heijastua myös päälaelle, poskeen tai kaulaan. Kivut ilmestyvät varoittamatta, kerran tai useammin vuorokaudessa, tavallisesti aina samaan aikaan. Usein ne herättävät kesken unien. Kohtauksen aikana on vaikea pysyä paikallaan.[/size:3v8iplmb]

http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html

Vierailija

Mä veikkaan alkavaa migreeniä. Tai sitten niskat vaan on tosi jumissa, se voi säteillä ikävällä tavalla. Myös poskiontelon tulehduksessa voi olla jotain ton kaltaista. Tietysti jos jatkuu pitkään niin kannattaa mennä lääkäriin, pitkä-aikaisiin päänsärkyihin tulisi aina suhtautua vakavasti.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Aivoveritulppa ilmenee aika nopeasti toiminnassa. Puhe tai liikkeet häviää.

Viima oli minusta hyvä syy-arvaus, siitä saa sellaisia outoja pää- ja niskasärkyjä.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Riäpäle
Niin. Onko ollut ennen tuollaista kipua päässä?

Ei oo ollut. Nytkin vaan kaks kertaa ollut tämmönen kohtaus. Tavallista pääkipua (hoidoksi särkylääke ja/tai kuppi kahvia) kyllä aina joskus harvakseltaan.

neiti.harakka
Sarjoittainen päänsärky

[size=75:1t14lgge]Sarjoittainen päänsärky on äärimmäisen kivulias. Kipu on polttavaa, repivää, läpitunkevaa.

Lyhytkestoiset kipukohtaukset sijoittuvat toiselle puolelle päätä, tavallisesti silmän ympärille. Ne voivat heijastua myös päälaelle, poskeen tai kaulaan. Kivut ilmestyvät varoittamatta, kerran tai useammin vuorokaudessa, tavallisesti aina samaan aikaan. Usein ne herättävät kesken unien. Kohtauksen aikana on vaikea pysyä paikallaan.[/size:1t14lgge]

http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html[/quote]
Aika hyvä arvaus.

Pitää tarkkailla vielä jos kolmas kohtaus tulee niin lompsia sitten nöyränä lääkäriin.

Hämmentää.

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006

Vatkaimen kirjoituksesta tuli mieleen, että itselläni oli vajaat kymmenen vuotta sitten 3-4 vuorokautta kestänyt sietämätön päänsärkykohtaus, jos kohtauksesta enää voi puhua. Aivokuvausten, verikokeiden, silmänpainemittausten jne. jälkeen sairaalan lääkärit eivät osanneet kertoa, mistä se johtui, mistään ei löytynyt mitään vikaa. Särky oli tosin tyypiltään jomottavaa, osin aaltoilevaa, kuten migreenissä ilmeisesti usein on. Hassua vaan, että se lienee ollut ensimmäinen ja viimeinen migreenikohtaukseni.

Särkylääkkeet auttoivat kipuun hiukan, mutta enimmäkseen tuli oltua lääkkeistä niin täysin tokkurassa, ettei enää tajunnut mistään mitään. Yhtäkkiä kipu sitten katosi, eikä ole tullut takaisin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Mulla on toisinaan samanlaista kipua. Arvelin sen aiemmin johtuvan kahvin aiheuttamista vieroitusoireista. Mutta migreenin oireet sopivat monilta osin myös. Voihan olla, että tuo kahvin puute viime kädessä voisi laukaista sen. Tosin ei sitä sydämen tahtiin lyövää kipua läheskään aina ilmene kahvin puutteessakaan. Ja viikon kahvittomuuden jälkeen ei kahvittomuus tunnu enää missään.

Tuo päänsärky saattaa helposti alkaa stressaavilla viikoilla esimerkiksi portaita kävellessä.

Everything you know, is about to change.

Vierailija

Mikähän mua vaivais kun mun jalat joko kramppaa tai puutuu koko ajan? Lisäksi niitä särkee, varsinkin pohkeita.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Nukkumaija
Mikähän mua vaivais kun mun jalat joko kramppaa tai puutuu koko ajan? Lisäksi niitä särkee, varsinkin pohkeita.

Verenkiertohäiriö?

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat