Miksi kaikki korkeat virkamiehet ovat naisia ?

Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Tekniikka&talous kirjoittaa:

"Venäjän kaavailema konttipakkoasetus tekisi rekkaruuhkista historiaa

Venäjän kaavailema konttiasetus kummittelee idänliikenteessä. Säädöksen voimaantulo lopettaisi konttien kuljettamisen maanteitse Venäjälle.

”Konttiasetus on tietojemme mukaan tällä hetkellä jäässä. Mutta asia on Venäjän hallituksen käsissä”, arvioi liikenne- ja viestintäministeriön Logistiikka ja Venäjä-yksikön neuvotteleva virkamies Marjukka Vihavainen-Pitkänen. "

Mikä tuon parempi olisi, kuin että venäläiset saisivat tuon asetuksensa läpi. Mitä pikemmin, sen parempi. Rekkajonot jäisivät historiaan kertaheitolla.

Mutta. Yksi asia on, mitä en ymmärrä. Miksi Suomessa (lähes) kaikki korkeat virkamiehet ovat naisia ? Venäläiset ovat jo moneen kertaan antaneet ymmärtää, että he eivät arvosta naisia pätkääkään neuvottelevana virka"miehenä".
Ihan hiljattain ministeri Paula Lehtomäki sai "oharit" venäläiskolleegaltaan, jolla oli "muita kiireitä" silloin, kun hänen piti tavata Lehtomäki.

Ennen sanottiin: "Laita lapsi asialle, juokse itse perässä".
Nykyisin voidaan sanoa: "Laita nainen asialle, juokse itse perässä".

Kommentit (12)

Vierailija
Ertsu

Miksi Suomessa (lähes) kaikki korkeat virkamiehet ovat naisia ? Venäläiset ovat jo moneen kertaan antaneet ymmärtää, että he eivät arvosta naisia pätkääkään neuvottelevana virka"miehenä".
Ihan hiljattain ministeri Paula Lehtomäki sai "oharit" venäläiskolleegaltaan, jolla oli "muita kiireitä" silloin, kun hänen piti tavata Lehtomäki.

Ennen sanottiin: "Laita lapsi asialle, juokse itse perässä".
Nykyisin voidaan sanoa: "Laita nainen asialle, juokse itse perässä".

Muutama keskeinen syy mielestäni:

-Yksityiselle eivät niin helposti pääse olkoon syy sitten syrjintä tai hyvä veliverkosto tai jokin muu.

-Tarja Halonen. (Tapaukset Pauliine Koskelo & Ritva Viljanen merkittävimpinä jyräyksinä)

-Pikkuhiljaa valtion virastoihin rakentuva hyväsisko verkosto

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Miksi tässä otetaan puheeksi juuri venäläiset ja mistä on ketjun aloittaja saanut tietonsa heidän arvostuksistaan virkamiehistä sukupuoleen liittyen? Aika useassa maassa ne virkamiehet ja hallituksen jäsenet yleensäkin vaihtuvat uuden johtajan astuessa virkaan, joten aika outoa on, jos todella toimivaksi oletettavan hallituksen jäsenet ja virkamiehet sitten alkavat nipottamaan asiaa hoitavan tyypin sukupuolesta eivätkä kiinnitä huomiota varsinaiseen työhön ja miten se suoritetaan. Sen tyyppisen alan ammattilaisille lienee tärkeintä, että hommat saadaan hoidettua aina minkäkin hallituksen kaudella eikä virkaa hoitavista oikein ole nipottelemista, koska usein ovat väliaikaisia tehtävissään ja juuri sinä hetkenä toimivaa hallitusta ja sen jäsenten antamia tehtäviä hoitavat.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Stinger
Miksi tässä otetaan puheeksi juuri venäläiset ja mistä on ketjun aloittaja saanut tietonsa heidän arvostuksistaan virkamiehistä sukupuoleen liittyen?

Minä olen päätellyt sen monista muistakin yhteyksistä.
Miksi käytät passiivimuotoa "Miksi tässä otetaan puheeksi juuri..." ? Minä otin puheeksi. Tässä ei otettupuheeksi yhtään mitään. Mitä h...etin sadomasokistia leikit tuolla kuvallasi ?

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Ertsu
Stinger
Miksi tässä otetaan puheeksi juuri venäläiset ja mistä on ketjun aloittaja saanut tietonsa heidän arvostuksistaan virkamiehistä sukupuoleen liittyen?

Minä olen päätellyt sen monista muistakin yhteyksistä.
Miksi käytät passiivimuotoa "Miksi tässä otetaan puheeksi juuri..." ? Minä otin puheeksi. Tässä ei otettupuheeksi yhtään mitään. Mitä h...etin sadomasokistia leikit tuolla kuvallasi ?

Millä tavalla passiivimuoto estää sinua vastaamasta selvään kysymykseen? Mistä yhteyksistä päättelit ja millaisin perustein päättelit olevan oikeaan johtaneen päättelyn tuloksen?

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
sigfrid
Onhan siellä 70-luvun relikti Sailas. Tosin lähtee vamasti sekin ja tilalle saadaan pätevä nainen.

Mikä ei ole telvettä on Sailasta.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Stinger

Millä tavalla passiivimuoto estää sinua vastaamasta selvään kysymykseen?

Ei millään tavalla. Sinä aloitit passiivimuodon käytön.

Mistä yhteyksistä päättelit ja millaisin perustein päättelit olevan oikeaan johtaneen päättelyn tuloksen?

Täh. Voisiko tuon saada suomeksi ? Et vastannut kysymykseen, että oletko sadomasokisti vai et.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ertsu
Miksi Suomessa (lähes) kaikki korkeat virkamiehet ovat naisia ?

Höpöjä puhuu nyt hän :

Naisia virkamiehistä vuonna 2008
- Kansliapäällikköinä 25 %
- Virastopäälliköt (pl. paikallistaso) 26,1%
- Paikallistason yksiköiden päällikö (esim. TE-Keskukset) 37 %
- Ministeriöiden osastopäälliköt ja alivaltiosihteerit 27,3 %
- Yliopistojen ja korkeakoulujen sekä tuomioistuinten ylin johto 20,7 %
- Virastojen 2. tason johtajat/päälliköt* 35,8 &
- Yhteensä 32,3 %
*Kattavuus: mukana noin 45 valtion toimintayksikköä
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... al_yht.pdf

Eli ~kolmasosa virkamiehistä oli naisia viime vuonna.

Hämmentää.

Vierailija
sigfrid
Onhan siellä 70-luvun relikti Sailas. Tosin lähtee vamasti sekin ja tilalle saadaan pätevä nainen.

Sailas on ihan ok inhorealismissaan. En tosin aina ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hyvin hän jaksaa muistuttaa molemmat jalat tukevasti maankamaralta irti leijuvia idealisteja taloudellisista realiteeteista. Sailaksen virassa tietyn pessimismin tuleekin kuulua työnkuvaan.

Sinänsähän tuo seuraajan mahdollinen naiseus ei ole mikään ongelma, jos tilalle saadaan pätevä nainen joita kyllä on. Mutta jos tämä nainen valittaisiin hänen seuraajakseen, Suomi olisi konkurssissa parin vuoden kuluessa.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Vatkain
Ertsu
Miksi Suomessa (lähes) kaikki korkeat virkamiehet ovat naisia ?

Höpöjä puhuu nyt hän :

Naisia virkamiehistä vuonna 2008
- Kansliapäällikköinä 25 %
- Virastopäälliköt (pl. paikallistaso) 26,1%
- Paikallistason yksiköiden päällikö (esim. TE-Keskukset) 37 %
- Ministeriöiden osastopäälliköt ja alivaltiosihteerit 27,3 %
- Yliopistojen ja korkeakoulujen sekä tuomioistuinten ylin johto 20,7 %
- Virastojen 2. tason johtajat/päälliköt* 35,8 &
- Yhteensä 32,3 %
*Kattavuus: mukana noin 45 valtion toimintayksikköä
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja ... al_yht.pdf

Eli ~kolmasosa virkamiehistä oli naisia viime vuonna.

Oh-hoh. Tulipas tarkkaa tietoa. Eihän tässä voi kuin mykistyä.
Jostain syystä tärkeimmät ministerit, pääministeriä ja valtiovarainministeriä lukuunottamatta ovat naisia. Veli venäläinen ei vaan jostain syystä noteeraa noita ylihyviä naisiamme juuri miksikään. Pitäisiköhän meidän alkaa opettamaan noita "ryssiä" ihmisten tavoille ?

Vierailija
Rere
sigfrid

Sailas on ihan ok inhorealismissaan. En tosin aina ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta hyvin hän jaksaa muistuttaa molemmat jalat tukevasti maankamaralta irti leijuvia idealisteja taloudellisista realiteeteista. Sailaksen virassa tietyn pessimismin tuleekin kuulua työnkuvaan.

Sinänsähän tuo seuraajan mahdollinen naiseus ei ole mikään ongelma, jos tilalle saadaan pätevä nainen joita kyllä on. Mutta jos tämä nainen valittaisiin hänen seuraajakseen, Suomi olisi konkurssissa parin vuoden kuluessa.

Onks toi Viljasika? Onpa se rumentunut... Hyh.

Uusimmat

Suosituimmat