Nettimainokset

Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Tiede-palstalla on mainostaminen lisääntynyt viime aikoina huikeasti. Olemme erittäin aktiivinen palstayhteisö, joten ei sinällään ihme.

Itselläni on käytössä ohjelma, jonka avulla on mahdollista poistaa nuo vilkkuvat ja välkkyvät mainokset ruudulta.

Nyt vaan on niin, että mainokset on ohjelmoitu niin, että kun yhden poistaa toinen pomppaa välittömästi tilalle. Minun mielestäni se on puhdasta vittuilua.

Ihmettelen, mitä tarkoitusta tällainen ohjelmointi palvelee. Minussa se ainakin herättää lähinnä ärtymystä ja negatiivista suhtautumista niin palvelun tarjoajaan (Tiede-lehti) kuin tuotteeseenkin.

Esim. just nyt: IF. Haistakoot pitkän paskan.

Iltasanomia ja -lehteä lukiessa kuvaruutu sumentuu vähän väliä ja jokin mainos tunkee kiinnostavan uutisen päälle. Poistan sen välittömästi. Sivu jumiutuu, koska mainokset vaativat kapasiteettia.

Siis jonkunhan tämä kaikki täytyy maksaa, mutta onko tässä silti järkeä? On kai, kun se kerran kannattaa. Me ihmiset ollaan robotteja?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Kommentit (21)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Aweb
Siis jonkunhan tämä kaikki täytyy maksaa, mutta onko tässä silti järkeä? On kai, kun se kerran kannattaa. Me ihmiset ollaan robotteja?
Niin, aina joku hölmö ostaa kun tarjotaan. Mitä suurempi määrä hölmöjä, sitä suurempi todennäköisyys on että jotain turhaa ostetaan. Niinhän se menee penispillerimainonnassakin.

Toinen merkitys noilla mainoksilla on brändin tukeminen. Täällä kun toivon mukaan ihmiset käyttää aivojaan, niin siinä ohella sitten yhdistyy mm. IF:n mainokset näihin ajatuksiin.

Seuraavan kerran kun ihminen ajattelee Awebin omakotitaloa, hän muistaa myös IF:n vakuutukset!

Yksinkertaista mutta toimivaa.

Eikä siinä vielä kaikki: ärsyttävimmät mainokset muistetaan parhaiten.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Aihe on kutkuttava.
Ärsyttävimmät mainokset toki muistetaan - mutta lieneekö niin, että tämä ärsyttävyys lisää myös kiinnostusta itse tuotetta kohtaan?
Paskanmarjat.

Minkälainen on hyvä mainos netissä. Sitä on tullut pohdittua.
Ja sitä, miten eroon niistä.

Perheen parempaa tietoa tietotekniikasta asensi koneelle lisäosan NoScript, jolla siistityi kaikki. Verkkopankkia myöten katosi.hah haa. Vaan eipä harmita.
Kun hiiren ykkösellä klikkaa saa sivuston kuin sivuston näkyviin. Voi sallia tai olla sallimatta. IIIIIihan Joulu!
Paitti, että esim. tällä sivustolla olevat tagit katosi. Manuaalisti toki toimivat.

Nyt vaan on niin, että mainokset on ohjelmoitu niin, että kun yhden poistaa toinen pomppaa välittömästi tilalle. Minun mielestäni se on puhdasta vittuilua.

Absoluuttisesti samaa mieltä. Vaan
tämän kun kietasee tulille, niin ei tarvitse enää yksitellen skipata tavaraa yli laidan.

Laitan kuvan. Kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vaihda kettuun, lataa lisäosa ja saat olla rauhassa.

Esimerkki positiivisesta mainonnasta

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Kaneli

Laitan kuvan. Kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vaihda kettuun, lataa lisäosa ja saat olla rauhassa.

Esimerkki positiivisesta mainonnasta

Mulla on käytössä adblockplus. Pitääkö tietää/ tehdä jotain muuta, että mainoksista pääsee eroon?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Mulla on käytössä adblockplus. Pitääkö tietää/ tehdä jotain muuta, että mainoksista pääsee eroon?

No kai sinä itse näet, onko mainoksia vai ei. Minun Adblock heivasi mainokset kun kuppa töölöstä. Nytkään ei näy ainoatakaan. Tuon koodaajalle pitäisi myöntää ihmiskunnan sankarin arvonimi (ja seitsemän sentin markkinasepoilta evätä ihmisyys).

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Aweb
Oletko unohtanut asennuksen yhteydessä ottaa suodatuslistan käyttöön? Tarkista lisäosan asetuksista, onko mitään suodatuslistaa valittuna.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

No helvata. Kyllä minulla ilmestyy koko ajan mainoksia, joiden alakulmassa lukee "estä". Siitä kun klikkaa, ko. mainosta ei enää näy sillä paikalla, mutta hetken kuluttua jollain muualla.

Mitä teen väärin?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Saw
Aweb
Oletko unohtanut asennuksen yhteydessä ottaa suodatuslistan käyttöön? Tarkista lisäosan asetuksista, onko mitään suodatuslistaa valittuna.

Miten se tapahtuu?

Vierailija

Eipä niitä näy minun Operassanikaan. Sillä saa sivukohtaisesti poistettua kaikki mainokset tai vaikkapa kaikki kuvat, jos haluaa.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Ei tälläkään sivulla ole yhtään mainosta, ei ole ollut vuosiin.

Jos sinulle Aweb (rahamies ja talonrakentaja) niitä kuitenkin edelleen yksilöllisesti lähetellään, kannattaa asentaa Adblock Plussan lisäksi http://www.viltteri.net/ -sivulta toimiva suomalainen suodatintilaus.

Edit: tai klikkaamalla tätä linkkiä:
abp://subscribe/?location=http://www.vi ... e=Viltteri

Tuon tökerön punaisen yläpalkin saa pois tilaa viemästä lisäämällä http://www.tiede.fi/images/logo.gif suodatuslistaan.

Aikaa tuohon hommaan menee alta minuutin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Mitä järkeä on mainostaa esimerkiksi saunalahtea pankki automaatissa, kaikki tietää kuitenkin saunalahden olemassaolon?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Mitä teen väärin?

Kun painat sitä estä-nappia se ehdottaa blokattavaksi jotain osoitetta. Poista siitä kaikki muu paitsi palvelimen nimi. Esimerkiksi:

Adblock ehdottaa poistettavaksi:
http://www.mainospaskapalvelin.com/vitt ... yz387643/*

niin muuta ehdotus muotoon:
http://www.mainospaskapalvelin.com/*

Sitten tuolta palvelimelta ei tule muitakaan mainoksia. Ainakaan itse en ole huomannut noilta mainospalvelimilta tulevan mitään näkemisen arvoista.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Sahrah
kaikki tietää kuitenkin saunalahden olemassaolon?
Eikä tiedä. Eikä varsinkaan ymmärrä mikä se on. Joku puhelin?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Saw
Sahrah
kaikki tietää kuitenkin saunalahden olemassaolon?
Eikä tiedä. Eikä varsinkaan ymmärrä mikä se on. Joku puhelin?

Eikös Saunalahden Serveri ollut se firma, joka perustettiin sen takia, että pari rytsölää pääsee leveilemään keltaisilla Lamborghineilla?

PS. Tämä oli maanviljelijöille suunnattu tekstimainos; ne autothan näytti aivan traktoreilta.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Adblogin lisäksi riittää tälle sivulle salain kertoma viltteri, ei näy mainoksia ja sivut latautuvat alle 2 sekunnissa kun aikaisemmin meni yli 10 sekuntia.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla on adblockplussa eikä ole mainoksia tai mitään palkkeja sun muuta. Ihan näppärä tosiaan on, selaaminen on nopeutunut kun mainoksia ei enää tartte ladata. Hyvästi Pelit-lehti ja IF

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat