Toivomukset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun tarinoissa esiintyy tällainen tilanne että joku saa esittää esim. kolme toivomusta jotka täytetään olivatpa ne millaisia vain niin ihmettelenpä miksei esitetä seuraavia toiveita :

1. Paljon rahaa
2. Uusi auto
3. ..ja sitten haluan kolme toivomusta lisää.

Kommentit (12)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8906
Liittynyt18.8.2008
Lyde
Kun tarinoissa esiintyy tällainen tilanne että joku saa esittää esim. kolme toivomusta jotka täytetään olivatpa ne millaisia vain niin ihmettelenpä miksei esitetä seuraavia toiveita :

1. Paljon rahaa
2. Uusi auto

Älä yritä. On ne esitetty, paitsi auto kun sadut tuppaa olemaan autoa vanhempia.

Logiikka niissä satujen toivomuksissa kyllä heittää. Yksi toivomus kun riittäisi eli pirusti rahaa. Sillä saa kaikki muut toiveet.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
syytinki

Logiikka niissä satujen toivomuksissa kyllä heittää. Yksi toivomus kun riittäisi eli pirusti rahaa. Sillä saa kaikki muut toiveet.

Ei saa prinssiä tai prinsessaa. Siihen pitää olla kaunis, viisas, ahkera ja sydämeltään hyvä.

Sitten voi elää onnellisena elämänsä loppuun asti.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija
KBolt
Tuota viimeistä toivetta haltiat eivät toteuta. Siksi sitä ei esitetä.

Se sitten haltijoilla reissu käräjille tiedossa. Jos luvataan kolme toivomusta ilman rajoituksia ja toteutetaan vain kaksi niin saatana haaste käräjille tulee..

Vierailija
Lyde
KBolt

Se sitten haltijoilla reissu käräjille tiedossa. Jos luvataan kolme toivomusta ilman rajoituksia ja toteutetaan vain kaksi niin saatana haaste käräjille tulee..

Noh, kyllähän saat vaikka sata toivomusta lisää, mikäänhän ei estä toivomasta. Se on sitten taas eri asia, että toteutuuko ne toivomukset.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005
Lyde

1. Paljon rahaa
2. Uusi auto

Noista ei taitaisi saada mielekstä tarinaa. Vai miltä kuulostaisi satu:

Olipa kerran Jaska. Haltia antoi Jaskalle kolme toivetta. Jaska toivoi rahaa, valtaa ja onnea. Sitten hän eli kultaisessa palatsissa puolta maailmaa halliten onnellisena kuolemaansa asti.

En kylläkään ole koskaan ymmärtänyt noita tarinoita, joissa toivomukset ovat aina aivan käsittämättömän typeriä. En näe sellaisilla saduilla edes opetuksellista arvoa, koska tuollaisia tilanteita ei ole tosielämässä kenelläkään koskaan, ja toisaalta kukaan ei olisi tuollaisessa tilanteessa niin typerä, että toivoisi älyttömyyksiä. Mitä lienevät muinaiset satusepät miettineet.

Wiisas
Ei saa prinssiä tai prinsessaa. Siihen pitää olla kaunis, viisas, ahkera ja sydämeltään hyvä.

No prinssi tai prinsessa varmaan järjestyy helpostikin rahalla, jos sitä on tarpeeksi. Tekee vain sopivia liiketoimia naapurimaan kuninkaan kanssa. Prinsseiltä ja prinsessoilta ei ole aivan viime vuosikymmeniä lukuunottamatta kyselty sitäkään vähää omaa halukkuutta sukujen järjestämiin taloudellisiin ja poliittisiin avioliittoihin kuin rahvaan lapsilta.

Sydämeltään hyvää puolisoa tuskin saa ostamalla. Mutta kaikkein viimeksi sellaisen saa piloille hemmotelluista kuninkaiden kakaroista.

Vierailija
Lyde
KBolt

Haltijoiden lakikirjassa lukee ettei kyseistä toivetta täytetä vaan asiakkaalle tulee esittää pyyntö muttaa toive ns. "tavalliseksi toiveeksi". Maksimi yhteenlaskettujen toiveiden määrä on kolme.
Tästä on ennakkopäätös olemassa. Linkkiä en nyt löydä...

Vierailija

1. Kaikista ihmisistä paitsi itsestäni tulisi haltioita, jotka eivät voisi toivoa, ja joilta vain minä voin toivoa.
2. Avaruusalus joka vastaa kaikkienmaailmankaikkeuksien kehittyneintä sellaista avaruusalusta jota minä pystyn ohjaamaan ilman erityistä huomiota, jossa voisi hengittää ja olla minulle muutenkin ominaisella tavalla ja johon mahtuu 100000 haltijaa kanssani, eikä aluksen oleminen maapallolla tai sen läheisyydessä tuhoisi maapalloa tai tappaisi yms. muuten vahingoittaisi minua normaalia baari-iltaa enempää.
3. Minun ei tarvitsisi erikseen syödä, vaan saisin tarvitsemani energian ympäristöstäni haluamallani tavalla.

No-joo, hirveen vaikee on toivoo sillee tarkkaan, ettei tule virheitä, pitäis ihan ensin toivoa sittenkin varmaan sopimustentekemiseen erikoistunutta Suomenkielistä "lakimiestä" joka tekee homman minulle pro-bono, vai mikä se oli?

Sitten pitäis varmaan pyytääkin neuvostoa, jossa olis asiaankuuluvien tulkkien lisäksi kaikki mahdolliset maailmankaikkeuksien asiantuntijat innokkaina kertomaan minulle asiat niin-kuin ne on, ja ilman väittelyä tietenkin, vaan sivistyneesti ja toisia vahingoittamatta, tarvittaessa siis eristysastiat ja muut toimet kaupanpäälle.

Kuinka pitkä toivomus saa olla, mihin vedetään raja, hengästymiseen?

Vierailija

1. Toivon, unohtavani.
2. Toivon, että toiveeni ei olisi toteutunut.
3. Toivon, että vielä joskus voisin toivoa, uskoa ja rakastaa.

Tämä on tällainen syklinen minun mallini... 3 mennään siis takaisin 1:seen.

Ei tässä mitään vitsiä silti ole, paitsi minä.

T:Helinä Keiju

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Neutroni

No prinssi tai prinsessa varmaan järjestyy helpostikin rahalla, jos sitä on tarpeeksi. Tekee vain sopivia liiketoimia naapurimaan kuninkaan kanssa. Prinsseiltä ja prinsessoilta ei ole aivan viime vuosikymmeniä lukuunottamatta kyselty sitäkään vähää omaa halukkuutta sukujen järjestämiin taloudellisiin ja poliittisiin avioliittoihin kuin rahvaan lapsilta.

Sydämeltään hyvää puolisoa tuskin saa ostamalla. Mutta kaikkein viimeksi sellaisen saa piloille hemmotelluista kuninkaiden kakaroista.

Ei saa olla noin arkinen. Sadussa voi prinsessalle tapahtua vaikka mitä kurjaa ja aina se prinssi jostain tulee pelastamaan hyvän lopun.

Oman lapseni lempisatuja ovat tosin olleet Kiljuset. Niissä ei ole toivomuskeijuista mitään, mutta hauskoja ne ovat.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä toivoisin ainakin ensiksi olevani yhtä voimakas ja kestävä kuin Goku Dragon Ballista. Vain silloin voi aidosti elää pelottomasti, lapsenmielisesti ja tavallaan vilpittömästi. Minua ärsyttää kaikki itseään kuolemattomina pitävät ylpeät nyrkkeilijätyypit ja kovikset. Yksi pieni luoti jostain pusikosta ohimoon tai yllätysnyrkki takaraivoon ja ukkeli saattaisi kaatua elottomana maahan. Niin hauraita me ihmiset ollaan todellisuudessa, voidaan kuolla koska tahansa. Kuinka rumasti tahansa, eikä tämä ole mitään elokuvaa, ei ole ketään pitämässä huolta siitä että se näyttää hienolta ja että on kunniallinen loppu. Turhan ylimielisiä monet ihmiset. Jos olisi kuin Goku, asia olisi aivan toisin ja tykkäisin siitä. Olisi oikeasti aihetta olla niin ylimielinen ja välinpitämätön, huoleton.

Toinen toive olisi että olisin tosi hyvännäkönen.

Kolmas että olisi 25 senttinen mötkö. No ei, tämä 23 senttinen kelpaa, sen sijaan toivoisin että maailmassa ei tapahtuisi enää kamaluuksia.

くそっ!

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008

1. Niin paljon viinaa, että ei koskaan lopu
2. Niin paljon rahaa, että iäksi riittää.
3. No, ..., vielä muutama pullo viinaa.

Vanhan spurgun kolme toivomusta.

---

Uusimmat

Suosituimmat