Nyt se on päätetty: ruuhkamaksut tulevat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Helsingin kaupunki on hyväksynyt ruuhkamaksut, jotka koskevat kehä III:n sisäpuolista liikennettä.

Maksu olisi kaiketi 6€.

Miten helvetissä tämä on mahdollista Suomessa, vaikka Tukholman kokemukset ovat huonoja

Suomessa on surkeat tiet, vanhimmat autot, korkea polttoainevero...... eikö prkl mikään riitä?

[url]http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Autoliitto+Liikennettä+voidaan+kehittää+ilman+ruuhkamaksuja/1135250475168

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jonotussysteemi on kuulemma halvin.

Homman masinoijina olivat tietysti vihreät perkeleet. Eläköön jättimarketit!

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
Korkeimmillaan ruuhkamaksu olisi kuusi euroa arkipäivältä eli 1 560 euroa vuodessa. Vero lisää suoraan työssäkäyntikustannuksia

Hohoo..!? No onneksi en käy Helsingissä töissä, eikä siellä juuri muutenkaan tarvitse rampata.

X

Vierailija

Ihan käsittämätöntä toimintaa Helsingin johdolta: ensin joukkoliikenneuudistus ja sitten tämä. Tehdään joukkoliikenne kalliiksi ja hankalaksi ja sitten pakotetaan köyhät käyttämään sitä tekemällä autolla liikkumisesta vielä vaikeampaa! Missä vaiheessa porukka kyllästyy noiden idioottien pelleilyyn ja käy heittämässä ne kolera-altaaseen?

Ne tullit tosin voi muuten todennäköisesti kiertää monesta paikkaa pikkuteitä pitkin muutamassa minuutissa. Kuka pässi niiden läpi ajaisi?

Vierailija

Tämän päätöksen ohessa mielestäni uutisoitiin jossain, että järjestelmä EI tule perustumaan tietulleihin. Mennee vuoteen 2015 tai yli joten järjestelmiä on aikaa kehitellä.

Vierailija
Vahtera
Tämän päätöksen ohessa mielestäni uutisoitiin jossain, että järjestelmä EI tule perustumaan tietulleihin. Mennee vuoteen 2015 tai yli joten järjestelmiä on aikaa kehitellä.

Ai niin, niillä sekopäillähän oli suunnitelmissa jokin GPS-vakoilujärjestelmä pakolliseksi joka autoon.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Ertsu
Tarviiko sinne Hesan keskustaan ängetä ? Mikä siellä niin erinomaista on, mitä muualla ei ole ?

Kehä kolmosen sisäpuolella on monen työpaikka. Toisaalta raideyhteys Espoon keskuksesta ja Leppävaarasta on käsittääkseni käytössä jo maksimiteholla, joten julkisia ei pystytä lisäämään. Ja kaikki sisääntulotiet lähes tukossa. Ruuhkamaksu ei ratkaise tätä ongelmaa.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Korpi

Ai niin, niillä sekopäillähän oli suunnitelmissa jokin GPS-vakoilujärjestelmä pakolliseksi joka autoon.

Mikä siinäkin niin vaikeaa on olevinaan, ettei ruuhkamaksua voi liittää pysäköintimaksuun ? 6 €:n korotus parkkimaksuun ja siinä se.

Vierailija
Ertsu
Korpi

Ai niin, niillä sekopäillähän oli suunnitelmissa jokin GPS-vakoilujärjestelmä pakolliseksi joka autoon.

Mikä siinäkin niin vaikeaa on olevinaan, ettei ruuhkamaksua voi liittää pysäköintimaksuun ? 6 €:n korotus parkkimaksuun ja siinä se.

Kansalaisten reaaliaikainen valvonta ei onnistu pysäköintimittarien avulla.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Korpi

Kansalaisten reaaliaikainen valvonta ei onnistu pysäköintimittarien avulla.

No ei ja miksi pitäisi ? Rahastushan tuossa pääasia on ja se hoituu kyllä pysäköintimittareilla. Parkkitaloissahan rahastus tapahtuu yleensä siinä vaiheessa, kun sieltä poistutaan.

Vierailija
Ertsu

Mikä siinäkin niin vaikeaa on olevinaan, ettei ruuhkamaksua voi liittää pysäköintimaksuun ? 6 €:n korotus parkkimaksuun ja siinä se.



Montako virkamiestä tarvittiin kehittelemään uutta järjestelmää samalla byrokratiaa kasvattaen?

Yksinkertainen +6€ pysäköintimittarin avausmaksuna ja ongelma olisikin hoidettu. Tuskin tapahtuu, liian helppoa.

Vierailija
Ertsu
No ei ja miksi pitäisi ? Rahastushan tuossa pääasia on ja se hoituu kyllä pysäköintimittareilla. Parkkitaloissahan rahastus tapahtuu yleensä siinä vaiheessa, kun sieltä poistutaan.

Luuletko tosiaan, että päätavoite on rahastus kun pyritään kehittämään valvontajärjestelmää, joka näkee koko pääkaupunkiseudun autojen sijainnin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat