Valikoimaton tietoisuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietoisuus ilman valintaa, on perusolemuksemme.

Valitsija on menneistä kokemuksista syntynyt itse, joka ottaa vallan kokemukseen luottaen.
Valinta on oikeastaan pakon sanelemaa, jotakin mieltä olemista, vapaa voi olla vain silloin, kun ei halua mitään eikä myöskään halua muuttaa mitään.
Mutta miten olla vapaa valitsijasta? Olla siis vain hiljaisesti tietoinen, kun tuo olija jo sinänsä on valitsija.

Kommentit (2)

Vierailija
Minerva

Valitsija on menneistä kokemuksista syntynyt itse, joka ottaa vallan kokemukseen luottaen.
Valinta on oikeastaan pakon sanelemaa, jotakin mieltä olemista, vapaa voi olla vain silloin, kun ei halua mitään eikä myöskään halua muuttaa mitään.
Mutta miten olla vapaa valitsijasta? Olla siis vain hiljaisesti tietoinen, kun tuo olija jo sinänsä on valitsija.

Neutraali tietoisuus voi kuitenkin käskyttää mieltä (itseä).

Muutenhan mielen hiljentäminen ei voisi olla mahdollista, jos aidoin itse olisi pelkkä kokemuspohjainen sovellus.

Vierailija
mensaani
Minerva

Neutraali tietoisuus voi kuitenkin käskyttää mieltä (itseä).

Muutenhan mielen hiljentäminen ei voisi olla mahdollista, jos aidoin itse olisi pelkkä kokemuspohjainen sovellus.

Mieltä ei voi hiljentää, sillä mieli ja sen kontrolloija on sama asia.
Neutraali tietoisuus ei käskytä, muutenhan se ei ole neutraali.

Aidoin itse on minätunne, olemisentunne mitä siihen lisätään on ajattelun tulosta, selitystä.

Uusimmat

Suosituimmat