Nenäpäivää

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Tuossa se paraikaa on näytön alanurkassa, Nenäpäivän Show kun kirjoitan tätä.

Se on hyvä juttu.

Se on käsittämätön juttu.

Ehkä maksan sinne, mutta sitä ennen hetkeksi miettimään.

Jos minulla olisi HIV, olisin lapsityövoimaa trooppisella rannalla, kuivaisin simpukoita isoäitini kanssa, äitini olisi kuumeessa enkä tietäisi isäni nimeä.

Olisin silti ilonen, jos sattuisi niin, että joku pohjoisella pallonpuoliskolla laittaisi, vaikka väkinäisen, punaisen nenän päähänsä ja laulaisi syksyn listahitin. Tai missi, tai jääkiekon pelaaja, tai eläkkeelle juuri päässyt uutisankkuri, tai suositun pohjoisella pallonpuoliskolla loputtomasti jatkuvan tyhjänpäiväisen televisiosarjan keinohahmo, tai BB-jarkka, tai Holopainen — kaikilla punainen pallo nenän päässä.

Olisin iloinen, sillä se ei haittaisi. Pääsisin kouluun.

Mutta mikä meitä vaivaa saatana?

Sanot, että tee itse show. Vastaan, etten tekisi. Jättäydyn näiden ajattelijoiden armoille ja suljen television. Jokin muu on hauskaa kuin tämä, mutta maksan siitä huolimatta kakskytegee että Shivatra oppii kirjoittamaan.

Monimutkaista on kaista maailma.

Ja ne kulmarajaukset sillä pitkätukkaisella, ahdistuneesti nauravalla kuvatuksella, jonka kaikki tietenkin tuntee. Mies se on, mutta mikä sen on?

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

En laita koskaan rahaa mihinkään keräykseen, enkä harjoita minkäänlaista hyväntekeväisyyttä.

Mutta olen kuitenkin ollut saamassa kansainvälistä apua. Silloin joskus, 40 - luvulla, "amerikantädit" olivat tehneet avustuspaketteja ja lähettivät niitä sitten tänne sodanruntelemaan Suomeenkin. Muistan vielä niiden "ameriikanpakettien" tuoksunkin, tuoksuivat ilmeisesti jollekkin säilöntäaineelle.

Vierailija

Mikset Teuvo antaisi hyvä kiertää? Suomenpaketti tuoksuisi hyvälle Tsetseniassa.

Minulle tulee ristiriitainen olo ja kylmän rasvan maku suulakeen nenäpäivistä. Että täällä minä julkkis hyppään ja värjän nenää ja neekerlaps saa mannaa ja multa tulee muuten levy ens kuussa ja eiks me olla kaikki hyviä ihmisiä. Mutta Shivatra tarvitsee, ja toivottavasti näin saa oppia ja kouluruokaakin.

Islamissa almujen anto on yksi neljästä tärkeimmästä periaatteesta. Mitä enemmän elämän hyvyyksiä olet saanut, sen enemmän ole velvollinen omastasi jakamaan. Oppia Kristuksen seuraajille ja kunnioitettavaa meille pakanoille.

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005

Jep, pelastetaan maailman köyhimmät lapset, että he voivat tehdä vielä enemmän vielä köyhempiä lapsia.

Lahjoitetaan sinne rahaa, että osa nyt lapsena olevista voivat muuttaa eurooppaan, elämään sosiaaliturvalla.

Sorry, vaan mutta jos pitää faktat mielessä niin näin siinä tulee käymään.

Auttaminen on hyvää ja tarpeellista, mutta se pitäisi suunnata niin että ne ihmiset siellä paikan päällä oppisivat itse tulemaan toimeen ja rakentamaan tehtaita jotka tuottavat tarvittavat lääkkeet yms. Ja oppisivat lisäksi huolehtimaan väestömääränsä säännöstelystä muita maita rasittamattomalla tavalla.

Nyt me teemme (avustus) työtä lääketehtaiden puolesta, että ne voivat edelleen hieroa käsiään tulevien sairastuneiden kustannuksella.

Että se tästä hömpästä tällä kertaa. Kyllä minäkin sääliä tunnen, mutta se säälin vaikutus pitää kohdistaa oikeisiin asioihin, eikä niin että hätäisesti toimien vain pahennetaan asioita.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Nenäillään yksi päivä vuodesta, mutta perseillään loput.

Myötähäpeää tuo ainakin herättää. Ei itse asia, mutta se joukkopsykoosi. Lähettäisin mieluummin lasten vanhemmille ennaltaehkäisevää apua.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
EI TILKOO

Ristimme kädet ja toivomme ettei tule perä-päivä heti.

Älä sie hurja - no ny sie sen sanoit! Kiertää eetterissä ikiajat!!!

Nenäpäivässä on se hyvä puoli, että saa kerran vuodessa näyttää oikeen karvansa - eiku siis tosiolentosa

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Mummo
Mikset Teuvo antaisi hyvä kiertää? Suomenpaketti tuoksuisi hyvälle Tsetseniassa.

Minulle tulee ristiriitainen olo ja kylmän rasvan maku suulakeen nenäpäivistä. Että täällä minä julkkis hyppään ja värjän nenää ja neekerlaps saa mannaa ja multa tulee muuten levy ens kuussa ja eiks me olla kaikki hyviä ihmisiä. Mutta Shivatra tarvitsee, ja toivottavasti näin saa oppia ja kouluruokaakin.

Islamissa almujen anto on yksi neljästä tärkeimmästä periaatteesta. Mitä enemmän elämän hyvyyksiä olet saanut, sen enemmän ole velvollinen omastasi jakamaan. Oppia Kristuksen seuraajille ja kunnioitettavaa meille pakanoille.

Ehkä pitäydytään kuitenkin näissä Kristuksen seuraajien tai kokonaan jumalattomien opeissa. Almuja (Zakat) kun ei jaeta muuta kun oikeauskoisille. Vastaan niitä toki saa ottaa myös vääräuskoisilta.

Shivatra ei nimensä perusteella taida olla muslimi. Islamin oppien mukaan hänen pitääkin jäädä ilman niin oppia kun ruokaakin. Shivatran onneksi meillä on toiset opit.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija

Njääh.. tosikot, vielä pahempaa: Vakavikot! Hui teitin kanssanne!

Kyllähän Suomi kehitysmaaosuuksiaan kiltisti hoitaa.
Nenäpäivän jummarran ma muistutukseksi sitä että muuallakin ollaan ja eletään.
Taas on joku taifuuni aasiassa ja tulvia. Kodittomia jälleen lisää.
Australiassa kuivinta 60v:een..

Almuja.. jos sen aattelis yhteiskunnan sisäisen tulonjaon tapaan globaalimmaksi tulonjaoksi, kehitysmäärärahoina ja muuna apuna 364pnä/v ja nyt muikkari/lystipäivänä näin.. neneäkkäin?!

Miks joka asiasta suomisosiopaatit osaa kehittää kurjaa, ikävää, nyreetä, masentunutta ja semmosta kun ei oo ittellä kivaa niin ei sais olla kellään.

Se että jossakin Afrikan sarvessakin ihmiset rakastuu, pariutuu ja synnyttää lapsia, vaikka ovat ehkä joittenkin mielestä vääräuskoisia, väärällälailla vääriä ihmisiä planeetalle niin..

Vasta kuultua: "Yksikin hyvä muisto voi pelastaa elämän !"

Ehkä semmonen ei ymmärrä joka ei ole palellut nälissään jossakin vailla lohtua, vailla rakautta, vailla toivoa..
Ja kun sitten jostakin tuleekin apua, se voi tehdä niin suuren vaikutuksen että sen avulla voi palautua ne uskot toivot ja rakkaudet, luottamukset elämään ja muihin ihmisiin.

Jos minä johonkin oon kyllästynyt niin kyynisyyteen.
Se jos mikä on kuin tyhjät ihmisen kuoret.
Metkaa.. tai ei että se valtaa nykyään nuoret?
Liekö liian hyvinvoinnin aikaansaamaa?
Valmiiksi pureskeltu elämä lautasella.
Kannatats kyllä pakata reppu ja lähteä vaikka johonkin KEPA:n, SPR:n tai minkätahansa muun kansainvälistä kehitysyhteistyötä tekevän "puljun" matkassa talkoisiin jonnekkin, vaikka tulva-alueelle tai ihan mihin vaan.
Etsimään omaa itseään, sisintään, näkemään mitä on rakkaus..

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Mummo

Siksi kai nuo islamilaiset valtiot ovatkin niin hyvinvoivia, tai jotain sinnepäin...

Yhdysvalloissa rikkaiden hyväntekeväisyys taitaa luoda paljon enemmän tuloksia kuin islamilainen "almujen anto".

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Sekin on hassua sanoa että maailmassa on liikaa joku.
Populaa on liikaa mutta yksikään yksilö ei voi olla liikaa.
Jos niin aattelee niin peilin eteen. Siellä se joku on.
Syntyneet on ja elää sen elämänsä mikä on.
Niin pitäis olla. Kuolla ehtii kaikki ja takuuvarmasti kukin kuolee.
Se että köyhissä alikehittyneissä maissa huseeraa jokku katolilaiset "valistamassa" ettei saa ehkäistä, siihen syylliset löytyy kyllä Vatikaanista, ei sieltä kehitysmaista..
Ei saa muka käyttä kortonkia ja sitten lapset syntyy hiv positiivisina. Joillekin ainoa positiivinen asia koko elämässä kun vahemmat kuolee ja pikkulapset koittaa selviytyä keskenään..
Niin surullista..

Vierailija

Äsken telkkarissa näytettiin Somalian ambulanssi, jonka oli ostanut suomalainen liike "solidaarisuus" viime vuoden nenäpäivän rahoilla. Eli kommarit.

Jokainen somali Suomessakin tietää, että kyseinen puolikuulla maalattu ambulanssi toimii lähinnä islamisti-taistelijoiden tukena ja turvana. Tämä näkyi selkeästi myös telkkarissa.

Suomessa olevat somalit ovat nimen omaan paenneet näitä islamisteja ja heitä hoitavaa ambulanssia.

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009

http://www.nenapaiva.fi/avustuskohteet/meneek-apu-perille

"Nenäpäivän tuotto kanavoidaan yhdeksän merkittävän suomalaisen avustusjärjestön kautta kehitysyhteistyöprojekteihin Afrikassa, Etelä-Aasiassa ja Keski-Amerikassa. Avun vievät perille Suomen UNICEF, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi Säätiö, SPR, Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Lähetysseura, Fida International, Solidaarisuus ja Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK)."

Joo, jotaa uskonnollisia järjestöjä. Älkää antako tommosille yhtään mitään. Minä en ainekaan anna.

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat