iPod Classic vs. iPod Touch?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ostamassa uutta iPodia, koska vanhan soittimeni akku ei kestä viiden vuoden raskaan käytön jälkeen enää edes muutaman tunnin jatkuvaa musiikin kuuntelua. Vanha soittimeni on mini, ja haluaisinkin nyt iPodin, jossa olisi suurempi näyttö ja enemmän muistia (vanhan soittimeni kapasiteetti on vaivaiset 4 gigaa). Kumpaa te palstalaiset suosittelisitte, iPod Classicia vai iPod Touchia?

En edes harkitse kilpailijoiden soittimia, joten niitä on turha ehdottaa

Kommentit (8)

Vierailija

Jos pelkän soittimen haluat, niin Classic. Touch kun on käytännössä iPhone ilman GSM-yhteyttä, eli taskutietokone.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Touch on ihan hauska, jos yhtään tarvitsee pikaista surffailulaitetta, ja WLAN löytyy.

Sormeilu on ainakin pari päivää hauskaa. Jos leikkisä olet, Touch on valintasi.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Classic, paitsi jos sitä on tarkoitus pitää mukana myös juoksulenkillä tai jossain muussa hyppelyharrastuksessa, niin sitten ei ainakaan Classickia kannata hommata, kun siinä on tavallinen kiintolevy, joka ei kestä tärinää tms iskuja. Jotain flash-muistillista soitinta sellaiseen aktiiviharrastukseen.

Edit. esim just se Touch sitten, mutta toisaalta se on melko kallis on verrattuna kapasiteettiin. Kannattaa muistaa, että tuossa on aika iso tuo näpelöitävä alue, joten siinä pitäisi sitten aina pitää näppäinlukkoa päällä, mutta toisaalta se on melko herkkä hajoamaan, mikäli yhtään on sukuunsa tullut.
Itse olen onnistunut jotenkin hajottamaan 80 gigaisesta Classikista sekä kiintolevyn, että näppäinlukon. Uudempaan Classikkiin hommasin sitten sellaiset kuoret jossa se painelukytkin ei pääse koskemaan mihinkään vaikkei lukko olisikaan päällä. Juostessa mukana kulkee sitten iän kaiken vanha 4 gigan Nano, sekin suojapussukassa.

Kattoo nyt miten kauan tuo 120 kikanen Classic kestää, ja jos ei kestä, niin seuraava soitin saattaa olla jonkun muun valmistajan tekemä...

X

olli-san
Seuraa 
Viestejä419
Liittynyt28.1.2007

Mites olisi Nano? Vai onko siinä liian pieni näyttö?

Itse olen kyllä varsin tyytyväinen nanoon, se vain on niin mukavan näppärän kokoinen kapistus. Nanoa saa nykyään 8- ja 16-gigaisina.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Minulla on touch ja suosittelen lämpimästi. Aamulla on mukava lojua peiton alla ja surffata netissä. Soittimena myös vailla vertaa.

Vierailija

Ostin juuri kuukausi sitten sen classicin kun minun 8-giganen nanoni meni täyteen ja halusin soittimen josta ei tila tule loppumaan. Hyvin on soinut, äänenlaatukin tuntuu näissä uusissa soittimissa olevan parempi ja akku kestää tosi pitkään. Koko on tietenkin suurempi kun nanossa ja tuntui alussa hieman kömpelöltä ja painavalta mutta nyt en enää vaihtaisi takaisin, on niin kivaa kun ei tarvitse poistella vanhoja levyjä että saa uutta musiikkia mahtumaan

Vierailija

Täytyy mennä ensi viikolla Apple Storeen hipelöimään molempia, jos vaikka sitten saisin päätöksen aikaiseksi. Toistaiseksi olen kallellaan Classicin puoleen, tosin Touchin wifi houkuttelee.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Desi
Olen ostamassa uutta iPodia, koska vanhan soittimeni akku ei kestä viiden vuoden raskaan käytön jälkeen enää edes muutaman tunnin jatkuvaa musiikin kuuntelua.

En edes harkitse kilpailijoiden soittimia, joten niitä on turha ehdottaa

Kuittailen tässä silti että valitsin oman mp3-soittimeni sen perusteella että siinä on akku vaihdettavissa. Itse asiassa se toimii tavallisilla AAA-paristoilla joita saa sekä kertakäyttöisinä että ladattavina, ja jotka ovat molempina halpoja. Laitteen käytöikä ei siis riipukaan akusta, kuten ikävän monella muulla laitteella. Niin, ja lisäksi lataus ei keskeytä musiikin kuuntelua kuin hetkeksi, kun akun voi vaihtaa lennossa uuteen.

Integroidut akut ovat perseestä, sanon mä.

Jos laitteen muistkin olisi vielä MicroSDHC-korttien varassa niin sehän ei vanhenisi käytännössä koskaan.

Uusimmat

Suosituimmat