Pandemrix rokotettujen seurantaa. Oireita? Oireettomuutta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pidetään lyhyenä ja asiallisena. Kiitos.

Sukulaisemme Anton 10v sai viime viikolla rokotteen jälkeen kovan kuumeen ja flunssan ja oli monta päivää vuoteessa,
nyt elpymässä. Perheen 2 pienempää lasta 4 ja 6v oireettomia.
Naapurin poika 9v sai rokotteen ja nyt nokka ollut viikon tukossa ja hengenahdistusta alkanut tulla perheen kissoista.
( Allergiatestiin menevät jos ei oireet pariin viikkoon hellitä )
Isoveli oireeton.

Kommentit (8)

Vierailija

astma varmaan... ?
voi kiesus...

kovasti sulla tutut sairastuu...
miksköhän mulla ei moista epäonnee ole...

kaksi sukulaista sydänvikanen ja astma potilas
saivat piikin... oireettomia...
kas kehveliä...

"Pidetään lyhyenä ja asiallisena. Kiitos."

ok...

Vierailija

Normaali kausi-influenssarokotteen odotettavia haittavaikutuksiahan nuo on:

"Haittavaikutukset

Kausi-influenssarokotus on yleensä hyvin siedetty. Rokote ei sisällä eläviä viruksia, joten se ei voi aiheuttaa influenssaa. Lievää sairaudentunnetta, lihas- ja nivelsärkyjä tai yleisoireita, kuten lämmönnousua, kuumetta, ärtyneisyyttä, huonovointisuutta ja päänsärkyä on todettu rokotetuilla. Pistosalueen paikalliset reaktiot ovat mahdollisia. Paikallisoireita, särkyjä ja kuumetta voi hoitaa kuume- ja kipulääkkeillä."

Kuumeen nousu rokotuksen jälkeen on aivan normaalia. Kyseessä ei ole influenssa, vaan elimistön puolustusreaktio rokotetta vastaan, eli juuri se, mihin rokotteella pyritään. Tilanne on pikemminkin toivottu, takaa hyvän immuniteetin itse influenssaa vastaan.

Vierailija

Sain 29.10 molemmat kausi- ja sikainluenssa rokotteet. Käsi johon sikainfluenssa rokote laitettiin oli vuorokauden kipeä, mutta muita oireita ei ole toistaiseksi vielä ilmennyt.

Vierailija
Duski
Kuumeen nousu rokotuksen jälkeen on aivan normaalia. Kyseessä ei ole influenssa, vaan elimistön puolustusreaktio rokotetta vastaan, eli juuri se, mihin rokotteella pyritään. Tilanne on pikemminkin toivottu, takaa hyvän immuniteetin itse influenssaa vastaan.

Itse asiassa tuo kuumeen nousu nyt ei taida välttämättä auttaa rokotten toimimiseen. Rokotteen tarkoituksena on saada elimistö muodostamaan vasta-aineita tiettyä virusta vastaan. Ei tuohon kuumetta tarvita. Kuume nousee, koska elimistö luulee taistelevansa virusta vastaan.

Tämä toki vain teoreettista arvailua, onko kellään tarkempaa tietoa asiasta?

Vierailija

Sain rokotteen 12 tuntia sitten. Kaikki hyvin, olkavarsi hieman kosketusarka muttei estä minkään tekemistä.

Vierailija

Täsmälleen samat sanat kuin Empirialla; rokotuksesta tuo 12 h, ei mitään muita oireita kuin pientä arkuutta käsivarressa.

Vierailija

Sain rokotteen maanantai-aamulla (9.11). Rokotuskohtaan on noussut pieni patti, joka on kosketusarka. Lievää väsymystä siitä lähtien.

Uusimmat

Suosituimmat