**Väkivaltaisen arvomaailman kehitys ja muokkaus.**

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haluaisin keskustella miten arvomaailmaamme muuttuu ja miten sitä voi muuttaa. Miten perustellaan arvomaailmamme muuttuminen parempaa tai huonompaan suuntaa.

Aamulla kuuntelin radiosta "kyselyvisaa" visailun aiheena oli KONNA vai TYTTÖ... Kysymyksien päätteeksi todettiin että kysymyksiin vastannut nainen oli konna.. Ja vitsailtiin että odota linjoilla niin poliisi tulee kohta hakemaan..

Samalla tavalla Poliisi TV mainoksissa luodaan imagoa poliisista joka käy fyysisesti käsiksi jos vastustat.
Hyvä poliisi on muka agressiivinen ja voimakas..

Videopeleissä taistellaan muita vastaan eikä kenenkään voi luottaa. Uutisissa ja aikakausilehdistä saa yleisesti väkivaltaisen maailmankuva.

Televisiosarjat "CSI MURHAT" ja "TERRORISTI SOLU" ovat hyvin yleisiä.

"Lasten tunti" on myös usein "Taistelevat Pokemonit, Turtlesit, ym"

Väkivallattomia lasten ohjelmia tulee myös mutta mielestäni "VÄKIVALLALLA" markkinoidaan tuotteita myös lapsille.

Televisiosta ei näe normaalia turvallista elämää koska se ei muka myy.. Pohdiskelin että positiivisin isä/mieskuvaa luova sarja televisiosta on PIENI TALO PREERIALLA.

Lasten elokuvista tulee nopeasti mieleen:
Muumit, Nalle Puh, Pingu ja Myyrä

Kommentit (2)

Vierailija
edewit

Samalla tavalla Poliisi TV mainoksissa luodaan imagoa poliisista joka käy fyysisesti käsiksi jos vastustat.
Hyvä poliisi on muka agressiivinen ja voimakas..

Jaa, kun minä olen jonkun jakson tuota Poliisit-sarjaa katsonut, niin puhumallahan ne tuntuvat asiat lähinnä hoitavan. Toki joskus on väkivaltaisia asiakkaitakin. Mainoksiin kyllä ilmeisesti pitää ilmeisesti tunkea kaikki draamaa sisältävät pätkät, jotta tulee katsojia.

Mielestäni suomalaisten arvomaailma on muuttunut väkivallattomammaksi verrattuna esimerkiksi 80-lukuun. Silloin oli jopa oikeaita nuorisomellakoita.

Vierailija

Olen ollut työni kautta hyvin monen poliisin kanssa yhteistyössä. Suurin osa on hyvin pätevää, rauhallista ja ammattitaitoista.

Poliisi imagon muuntumisesta minä olen huolissani.

Uusimmat

Suosituimmat