Ilmanpuhdistin kotiin.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ilman pitäisi tietysti vaihtua huoneissa 0,5 kertaa/ tunti ... mutta jos on jo hiukan vanhempi talo, painovoimainen ilmanvaihto, niin ei silloin välttämättä vaihdu, ei ainakkaan kaikissa huoneissa ja jos vielä pidetään välioviakin kiinni niin joihinkin huoneisiin saattaa kerääntyä kaasuja, pölyjä, hajuja.

Varsinkin nuoret asuvat tiukasti pienissä kämpissä. Kämpässä on tietysti elektroonisia laitteita, kirjoja, paperia, lehtiä, vaatteita, huonekaluja, muovisia erilaisia tavaroita ynnä muuta ynnä muuta... mutta ihmeesti he itse siellä viihtyy, eivätkä suostu tuulettamaan tuuletusikkunasta kuin vain määrättäessä...

Hapenpuuteesta ei sentää ihan vielä liene kyse, eikä liioin liiasta hiilidioksiidi määrästäkään, mutta...

Mutta minä, voisinko minä auttaa asiaa ostamalla huoneeseen ilmanpuhdistimen.

Pölyn tiedän takertuvan mekaaniseen esteeseen, kaasujen tiedän imeytyvän aktiivihiileen...

Olen lukenut myöskin "sähköisistä" suodattimista, mitä mieltä sellaisista olette, esim. tällaisesta http://www.lightair.com/fi/show.php?id=1092945

Ystävällisesti
Teuvo
Turku

Kommentit (4)

Vierailija

Hanki lämpöpumppu, jossa on myös aktiivinen pölyn ja muiden epäpuhtauksien kerääjä. Tulee kaksi kärpästä samalla kertaa, säästää energiaa ja ilma puhdistuu.

Vierailija

meillä on tommonen mötkäle mistä
saa viiletä ja kuumaa...
omituisesti huomattiin sen päällä
ollessa sisäilmasta tuli raikkaampaa...

kyljessä olevat suodattimet kyllä keräskin
kaiken paskan... ja sitä pölyä riittikin...

boddah
Seuraa 
Viestejä77
Liittynyt23.5.2005
Tuppu L 2.0
300 euroa ja varmasti riittävän tehokas. http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=23_49&products_id=344[/q...

Tuo lienee tarkoitettu asenettavaksi siten, että imuputkelle on tehtävä läpivientireikä ulkoseinään. Voihan sen asentaa sisäilmansuodattimeksi, mutta ilmamäärä on varsin pieni 0,2 l/s mikä ilmanvaihtokertoimella 0,5 /h riittää n. 24 m² tilaan.

Itseäni arveluttaa myös tuo "teollisuussuodatimella". Eivät sano suodattimen suodatusluokkaa, joten todennäköisesti se on karkeasuodatin.

Halvalla ei saa hyvää, pätee varsin usein.

Uusimmat

Suosituimmat