Miksei peruskouluissa ole enään kuria?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Sveitsiläiset ihmetteli että ei ole kuria suomen koulussa ja pisa-tuloksissa maailman paras maa.

Sveitsissä kätellään opettajaa ja uskotaan sitä. Myöskin löysäilyä ei suvaita vaan kännykkät pidetään taskuissa eikä niillä pelata tunnilla. Myös häirikkötapaukset on tarkkailluluokalla.

suomessa olen kuullut, että opettajat sanoo että koulun tarkoitus ei ole enään kasvattaa, vaan tarhassa ja kotona kasvatetaan lapset.

Ilmeisesti sveitsissä jonkin verran on kasvatusvastuuta ihan virallisesti peruskouluissa. Suomessa opetussuunnitelmat ei sisällä kasvatusta.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
tiäremiäs
Sveitsiläiset ihmetteli että ei ole kuria suomen koulussa ja pisa-tuloksissa maailman paras maa.

Sveitsissä kätellään opettajaa ja uskotaan sitä. Myöskin löysäilyä ei suvaita vaan kännykkät pidetään taskuissa eikä niillä pelata tunnilla. Myös häirikkötapaukset on tarkkailluluokalla.

suomessa olen kuullut, että opettajat sanoo että koulun tarkoitus ei ole enään kasvattaa, vaan tarhassa ja kotona kasvatetaan lapset.

Ilmeisesti sveitsissä jonkin verran on kasvatusvastuuta ihan virallisesti peruskouluissa. Suomessa opetussuunnitelmat ei sisällä kasvatusta.

Ei näköjään ollut tarpeeksi kuria ennenkään, ainakaan niin paljoa että olisi äidinkielen opetus mennyt perille. Lainauksessa on yksi virke lähes oikein, muissa 1 - n kpl virheitä.

- b

Vierailija

Ai perkele!! voisko barbara.. enää saivarrella yhtään enempää? Taidettiin välitunnilla lyödä liikaa turpaan!

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
tiäremiäs

Nykypenskat ei kestä, että joku sanoo mitä tehdään. Sama jatkuu intti-ikään asti joillakin läpi elämän.

Everything you know, is about to change.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008
tiäremiäs
...