Lapsien tekeminen 35-vuotiaana

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Veikkaan että 14-17 on parempi ikäraja, kuin 35 vuotta jos esim. Ajatellaan jotain lapsen kehitystä viidakossa apinoiden kanssa. Tosin Postmoderinissa maailamssa vanhempien taloudellinen tila pitänee olla mahdollisimman hyvä.

Eli ikä olisi 20-25. 35 vuotiaat monesti vielä naaman perusteella näyttää terveiltä ja todennäköisesti aika viimeinen vaihtoehto tehdä mukuloita.

Sivut

Kommentit (21)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
35 vuotiaat monesti vielä naaman perusteella näyttää terveiltä ja todennäköisesti aika viimeinen vaihtoehto tehdä mukuloita.

Toisaalta on niinkin, että monen kohdalla nimenomaan naaman perusteella mukuloiden tekeminen kannattaisi jättää tykkänään väliin.

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
tiäremiäs
Veikkaan että 14-17 on parempi ikäraja, kuin 35 vuotta jos esim. Ajatellaan jotain lapsen kehitystä viidakossa apinoiden kanssa. Tosin Postmoderinissa maailamssa vanhempien taloudellinen tila pitänee olla mahdollisimman hyvä.

Eli ikä olisi 20-25. 35 vuotiaat monesti vielä naaman perusteella näyttää terveiltä ja todennäköisesti aika viimeinen vaihtoehto tehdä mukuloita.

Ihmiskunnan ja ehkä koko eläinkunnan suurin paradoksi on se, että lapsia voi saada "lapsena" (esim. ottamatta kantaa homman laillisuuteen ja järjellisyyteen jossain brasiliassa jo 8v.-38v. ja Suomessakin 15 v.-45v.) eikä enää silloin, kun on ns. aikuinen ja ymmärtää, kuinka lapsista tulee huolehtia ja mitä se homma oikeasti vaatii..

Se on todellakin aika käsittämätön juttu, jota olisi oikeastaan erittäin kiinnostavaa tutkia..

Näin epätieteellisesti arvioituna homma liittyy siihen, että parhaana hormonaalisena aikakautena homma onnistuu eli kun elimistö ei vielä ole rappeutunut, kuten se alkaa 30v jälkeen rappeutumaan.. Aivokapasiteetti vain kasvaa, jolloin myös tieto lisääntyy.. Rappeutuminen aivojen suhteen tapahtuu hitaammin..

mutta miksi näin ?

Olen nähnyt monia n. 40 vuotiaita tuoreita vanhempia ja täytyy kyllä sanoa, että niillä on usein hermot tiukilla. Ilmeisesti kynnys voida hoitaa lapsia kasvaa iän myötä. Lapset eivät toimi, kuten järki antaisi olettaa ja vanhat vanhemmat tuskastuu juuri siihen. Lapset sottaa, kiukuttelee jne. ja sitä on paljon helpompi sietää, kun tuo ikä on itseään lähempänä.. Talous on sitten toinen juttu. Ehkä juuri siksi ennen vanhaan ihmisiä asui samassa talossa useita sukupolvia, koska silloin tieto siirtyi ja myös kustannukset jaettiin tasapuolisemmin. Onkohan mahdollista, että siirrymme vielä tulevaisuudessa entisen kaltaiseen elämäntyyliin.. Nykylapset ja nuoret kärsivät siitä, kun vanhemmilla ei ole riittävästi heille aikaa töiden lomassa.. Kohta puoliin maassa ei ole enää työpaikkoja.. Ihminen voi olla työtönkin, mutta työt eivät koskaan lopu.. Silloin ehkä yhteisöllisyys nousee uuteen arvoonsa.. ja palataan lastensaanninkin suhteen vuosituhansia hyväksikoettuun malliin.. Mitä se sitten ikinä onkaan, niin ainakin se, että lapset täytyy saada nuorena...

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
rcislandlake
Ihmiskunnan ja ehkä koko eläinkunnan suurin paradoksi on se, että lapsia voi saada "lapsena" (esim. ottamatta kantaa homman laillisuuteen ja järjellisyyteen jossain brasiliassa jo 8v.-38v. ja Suomessakin 15 v.-45v.) eikä enää silloin, kun on ns. aikuinen ja ymmärtää, kuinka lapsista tulee huolehtia ja mitä se homma oikeasti vaatii..

Eikai tuossa mitään paradoksia ole. Lajin selviytymisen ja lisääntymisen kannalta on aika epäoleellista, onko lapsi kasvatettu "oikein". Lapsen kasvattaminen oikein ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan on vain ihmisen kulttuuria. Vanha vulgääri Suomalainen sananlasku sanoo, että "kiireellä tulee vain kusipäitä lapsia". Niin ehkä tuleekin, mutta tuleepa enemmän ja nopeammin kuin odottaessa vanhalle ja viisaalle iälle. Njäh-njäh!

Mielestäni tämä ilmiö on yksi niistä lukemattomista seikoista, joissa kreationisteilla olisi vähän selitettävää; älykäs suunnittelija olisi varmaan tehnyt lisääntymisestä vähän - älykkäämpää.

Vierailija
tiäremiäs

Eiks sulla ala kohta jo olla tuon verran sitä ikää?

Pistä nyt kuitenkin säännöllisesti seuraten peilistä sitä naamaa, voi olla että senssit jo huononee täyttä päätä...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Naisen lisääntymiskyky alkaa heiketä huomattavasti päälle kolmekymppisenä. Mm. kromosomihäiriöiden todennäköisyys lisääntyy huomattavasti kolmenkymmenen ikövuoden jälkeen. Hedelmällisimmillään, tai toisin sanottuna pienin sikiöiden kehityshäiriöiden riski on alle 25-vuotiailla synnyttäjillä. Lähde: Teeman "Make me a baby"-sarja.

Hämmentää.

cisco
Seuraa 
Viestejä90
Liittynyt14.8.2009
Heksu
Toisaalta on niinkin, että monen kohdalla nimenomaan naaman perusteella mukuloiden tekeminen kannattaisi jättää tykkänään väliin.

Olen kanssasi harvinaisen samaa miältä!

syytinki
Seuraa 
Viestejä8917
Liittynyt18.8.2008

On ne seitsentoistakesäiset usein senverta herkullisen oloisia, että mielellään sitä lisääntymiskykyä harjoittelisi.

Nimenomaan alkuun panoa siis harjoittelisi, eihän niille tarttisi kertoa, että olen tuhkamuna.

Vierailija
rcislandlake
Näin epätieteellisesti arvioituna homma liittyy siihen, että parhaana hormonaalisena aikakautena homma onnistuu eli kun elimistö ei vielä ole rappeutunut, kuten se alkaa 30v jälkeen rappeutumaan.. Aivokapasiteetti vain kasvaa, jolloin myös tieto lisääntyy.. Rappeutuminen aivojen suhteen tapahtuu hitaammin..

Mitä tarkoitat? Kognitiiviset kyvyt heikkenevät muistaakseni 24-vuotiaasta lähtien. Kykytestien eri osa-alueista ainoastaan sanavarastossa tapahtuu kehitystä tämän jälkeen.

Tietomäärä toki lisääntyy iän myötä, jolloin päätöksenteko ei kärsi vähentyneen prosessointitehon vuoksi.

Vierailija
tiäremiäs
Mulla on jotkut sukupuuttogeenit kuin ei oo akkaa löytyny, vaikka en oo edes ettinyt.

Ohan mun sukujuuret suoraan 1500 ja 1600-luvulta, eli jossain kohtaa kai normia että sukupuutto koittaa.

On sinulla vanhemmat sukujuuret. Usko pois. Paljon vanhemmat.

Olet siis suvun ainoa lapsi, kun sukusi menee sukupuuttoon ?

Vierailija
cisco
Heksu

Olen kanssasi harvinaisen samaa miältä!

Kunpis teistä nyt on mun mutsi ku se sano nähtyään vävypoikansa ekan kerran, että "et kai sä nyt tommosen näkösen kanssa ainakaan aio lapsia tehdä".
Pari sitte tein kuitenkin ja hyvin onnistu naamatkin.

Vierailija
tiäremiäs
Mulla on jotkut sukupuuttogeenit kuin ei oo akkaa löytyny, vaikka en oo edes ettinyt.

Ohan mun sukujuuret suoraan 1500 ja 1600-luvulta, eli jossain kohtaa kai normia että sukupuutto koittaa.

Kylläpäs sulla on nuoret sukujuuret. Tainnu joku puuttuva rengas sitten jäädä välistä. Minä taidan polveutua aikojen alusta?

Sä oot kuitenkin niin kakara vielä että joskus n.10v. kuluttua vois olla optimaalinen ikä tehdä lisää tiärelapsia.

lis.
Tuli viä miäleeni että ootko tarkistanut että sulla on napa?
Jos teirän suku on luotu 1500-1600 luvulle niin..?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat