1 piste ruisku

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katkeeko 1 piste ruiskutusjärjestelmässä polttoaineen syöttö, jos nostaa jalan pois kaasupolkimelta?

Entä mistä ruiskutuslaitteet tietää milloin kytkin on pohjassa, onko sielläkin anturi?

Kommentit (10)

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005

Kyllähän se katkeaa, ei se sinällään niin paljon nelipisteruiskun toiminnasta eroa.

Ruiskutus alkaa taas kierrosten laskettua lähelle tyhjäkäyntiä, joten anturi kytkinpolkimessa ei ole välttämätön. "Oikeista" monipisteruiskuista kyllä useimmiten sellainenkin löytyy.

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Sahrah
Katkeeko 1 piste ruiskutusjärjestelmässä polttoaineen syöttö, jos nostaa jalan pois kaasupolkimelta?

Entä mistä ruiskutuslaitteet tietää milloin kytkin on pohjassa, onko sielläkin anturi?




Kytkimessä ei ole anturia mutta kaasussa on. Tuskin pidät kaasupoljinta pohjassa tai edes painettuna kun käytät kytkintä - ellet ole taannoinen naapurintätini.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Vierailija

jos moottorin kierrosnopeus on korkeampi kuin tyhjäkäynti ilman kaasun painallusta moottori katkaisee polttoaineen syötön, toisin sanoen jos rullaat autolla ja kierrokset on yli sen 600 kierrosta niin kulutus nolla.

Vierailija

1 piste ruiskuni tupruttaa savua pakoputkesta, vaikka rullaan kaasua painamatta liikennevaloihin. Jääkö putkistoon niin paljon pakokaasua, että se tupruaa sieltä kauan pois? Heti kun kaasun laskee, tuprutus pienenee tosi pieneksi.

Toinen kysymys: Miten ruisku toimii? Onko siellä jokun magneettiventtiili, joka säätää paljonko paineistettua bensiiniä reiästä pääsee läpi? Onko se auki koko ajan vain, vaan pätkissä vähän ennen kuin sytytyksen tulisi tapahtua "tsst, tsst, tsst" ?

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

se "savu" on todennäköisesti vesihöyryä ellei sitten autosi syö kovin paljua öljyä ajossa.

monojetit eli niin kutsutut kaasari ruiskut ovat toiminnaltaa samanlaisia kuin perinteinen kaasari. polttoaine ruiskutetaan paineella kaasarin lävitse kulkevan ilmamassaan riittävällä seossuhteella joka varmistetaan labdaanturilla pakosarjan tuntumasta.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
pyrstöyskä.
jos moottorin kierrosnopeus on korkeampi kuin tyhjäkäynti ilman kaasun painallusta moottori katkaisee polttoaineen syötön, toisin sanoen jos rullaat autolla ja kierrokset on yli sen 600 kierrosta niin kulutus nolla.



Jaa... minulla ajotietokone näyttää, että polttoaineensyöttö palautuu ehkä 1300-1400 rpm. Lisäksi moottorin tulee olla lämmin, kylmällä koneella polttoaineensyöttö ei katkea ollenkaan. Kaasua ei tarvi päästää kokonaan ylös, vain sen verran että moottori jarruttaa, ts. vauhti hidastuu, niin polttoaineensyöttö katkeaa. Auto on kyllä vanha, että nykytekniika voi toimia hieman eri tavalla.

Vierailija
sinnipirtti
se "savu" on todennäköisesti vesihöyryä ellei sitten autosi syö kovin paljua öljyä ajossa.



Jos se on vesihöyryä, eikö silloin ole myös palotapahtuma moottorissa, eli bensiiniäkin palaa joukossa?

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Kuten ottomoottorissa yleensä käytetetään jotain palavaa nestettä tai kaasua. Mutta se näkyvä savu on pakkasella yleensä vesihöyryä pakokaasujen ohella.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Vesihöry haihtuu alle parin metrin matkalla, josta sen paraiten tunnistaa. Savu on joko mustaa tai sinistä riippuen onko sen alkuperä polttoainetta vai öljyä.

Uusimmat

Suosituimmat