Jouluunpakottaminen

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Nyt se on taas ajankohtainen isänpäivän mentyä ohi. Joka tuutista tulvii ensiksi kaupallisia ja myöhemmin sekä kaupallisia että ihmisenä olemisen muiltakin aluelta peräytyviä viestejä, jotka ohjaavat kaikkia kristityiksi miellettyjä kansoja tuon keskitalvemme juhlan viettoon.
Olen jo pitkään ajatellut, että kaikki eivät vietä joulua eivätkä halua sitä viettää. Melko suuri osa meistä myös ahdistuu joulunajan hössötysympäristössä, josta useimman on aika vaikea paeta.
Televisio välitti ihan hiljattain ohjelman valosaasteesta. Minusta tuntuu, että kaikkialta tulviva joulumainonta on joulusaastetta! Jouluihmiset viettäkööt juhlansa - se ei minua riivi - mutta miksi meitä, joulunvierojia, kohdellaan niin kaltoin?

Kommentit (11)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Piru Naiseksi

Olen jo pitkään ajatellut, että kaikki eivät vietä joulua eivätkä halua sitä viettää. Melko suuri osa meistä myös ahdistuu joulunajan hössötysympäristössä, josta useimman on aika vaikea paeta.

Jos ahdistuksesta voi vapautua liimaamalla postilaatikkoonsa "ei mainoksia"-lapun, sulkemalla joutavat mölytoosat ja hyppimällä sanomalehtien joulumainokset katseella yli, ei ahdistuksen hoitoa voisi juuri helpommaksi sanoa. Vai mikä tuossa on se ongelma? Se jäljelle jäävä 5 % joulumainonnasta, jolle altistuu esimerkiksi ostoksilla, tuskin ketään tervepäistä hetkauttaa.

Vierailija

Radion kuuntelu on myös mahdotonta. Siellä melskaavat tontut:Tonttujoukko silloin varpahillaan, varpahillaan,
varovasti hiipii alta sillan, alta sillan
Tip tap, tip tap, tipe tipe tip tap, tip, tip, tap.

MLT
Seuraa 
Viestejä571
Liittynyt18.9.2009

Jouluunpakottaminen on ihan hyvä kaupallispohjainen käsite.

Odotan jännityksellä koska ensimmäinen Muhammed vaatii Suomessa joulun lopettamista, koska hän tuntee kokevansa sen uskontonsa syrjimisenä.

MLT

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Joulua karkuun ulkomaille kommunistiseen valtioon, jossa joulua ei juuri vietetä, se on minun lääkkeeni. Jos finnair ja sikainfluenssa suovat...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

En minäkään viitsi mennä kaupungille niinä kamalimpina rysisviikkoina. Pareen askarrella näitä omiaan näissä omissa nurkissaan.

Minä olen kyllä jo aika asiokkaasti päässyt pinnaamaan kaikesta turhasta kotkotuksesta. Vaimokultaa tietysti täytyy yrittää hiukan sääliä ja ottaa osaa paremmin siivoamiseen ... kun sekin kuulemma kuuluu jouluun.

Eipä sitten oikein muuta kuin syö hyviäruokia ja juo kahvit konjakin kanssa.

Ystävällisesti
Teuvo
Turku

Vierailija

Jouluun pakottamisen lisäksi ahdistaa uuteen vuoteen, laskiaiseen, pääsiäiseen, vappuun, äitienpäivään, helatorstaihin, helluntaihin, juhannukseen, pyhäinpäivään/halloweeniin, isänpäivään ja itsenäisyyspäivään pakottaminen.

Heti kun yhdestä juhlasta päästään niin seuraava on jo ovella, ja taas kaupoissa soitetaan muka iloista ostosmusiikkia, kaikenlaista krääsää mainostetaan joka paikassa ja joka tuutista hyppii silmille kristillistä tai maallista propagandaa... aaaargh!

Ja sen lisäksi on sukulaisten, tuttavien, ystävien ja vielä omat syntymä- ja nimipäivät.

On se ihmisen elämä vaikeaa.

Vierailija

Riemuidiootti kiteytti hyvin tuossa edellä kaikki "pakottamiset" ja "velvollisuudet", joita itse kunkin elämään liittyy.

Niistä voi toki kieltäytyäkin, kuten jotkut tekevät, mutta sen jälkeen olet melko yksinäinen ihminen; olisi ihan kiva, jos edes joku toisi kerran vuodessa omalle haudalle kukkasen...

Vierailija

Tämä pakottaminen leviää ja on laajentunut jo influenssarokotuksiinkin asti. Pakottamalla saadaan myytyä mitä ikinä hyvänsä. Se on parasta markkinointia.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Armitage
Tämä pakottaminen leviää ja on laajentunut jo influenssarokotuksiinkin asti. Pakottamalla saadaan myytyä mitä ikinä hyvänsä. Se on parasta markkinointia.

Minä olen luullut, että tehokkain markkinointikeino on jono.

Ei joulua voi välttää, siitä kannattaa ottaa kaikki itselle hyvä. Minä valitsen nautinnon, hartauden ja huvin eli suklaan, kirkkokonsertit ja lapsen koulun joulujuhlan.

Joululahjoja en yleensä saa, mutta tänä vuonna saan jonkun puisen esineen, joka vielä valmistuu koulun teknisentyön tunneilla, se on aloitettu viime viikolla.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Minä "pakenen" perinnejoulua tällä kertaa 2 päivän risteilylle. Varattuna on jo hieronnat, saunat ja sapuskat.

Tietenkin siellä altistuu dingeldongelille, mutta onpahan kaikki valmiina, eikä tarvitse stressata.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Ei tuo joulu nyt niin stressaavaa ole. Kinkku ja loorat uuniin ja vähän punssia . Pysyy vain kaukana noista ostoshelvetti-keskuksista niin avot hyvä tulee.

Uusimmat

Suosituimmat