Elektro-Kustin tilapäinen mielenhäiriö...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

eli pääsy sähköpostilaatikolle eväytyy koodikielisin syyevästein. Tämä irvikissa sähisi minulle juuri äsken, kun yritin kirjautua rapakontakaispalvelimen avuin toimivaan sähköpostilootaani. En päässyt lukemaan saapuneita viestejä mutta nyt ei hätä tullut mieleen saati käteen: olin päässyt laatikolle tämän tietokonesessioni alussa eli vajaa kaksi tuntia sitten.
Mutta miten käy kommunikaation, jos postipalvelin on pitkään toimimaton - tai peräti lopettaa toimintansa tykkänään? Paljonko ihmisiltä jää vaikkapa työtilaisuuksia saamatta elektro-Kustin konstailun takia?
Itselläni on useita ns. ilmaislaatikoita juuri siksi, että ainakin itse pääsen kirjoittamaan viestejä. Tärkeitä sanomiakaan en ole menettänyt - vielä. silti asia paitsi ajankohtaissuututtaa myös askarruttaa. Toisaalta: hukkaahan perinteinen postikin kirjeitä - ainakin, jos vaikkapa työvoimahallinnon toimista keskusteluihin kirjoittelevia asiakkaita on uskominen.

Kommentit (5)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

sähköisessä kun viesti ei mene perille, tulee siittä yleensä ilmoitus. ilmaisten palveluiden toiminnasta on kumma tapa aina valittaa. siitä voitaisiin kiskoa helposti 10 euroa/kk ja sekään ei silti takaisi sitä että palvelu toimisi.

valtion puolesta varmaan kohta tulee jokaiselle oma s-postiosoite. se sitten paljonko maksaa on arvoitus. ilmainen se ei varmasti tule olemaan mutta varmasti toimiva.

tuo että työkeikat jää saamatta on ihan itsestä kiinni jos ei ole pyytänyt ottamaan yhteyttä kirjallisena tai puhelimitse.

toisen polven pilkkuvirhe

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Sinnipirtti-nimimerkki kirjoitti:
"...tuo että työkeikat jää saamatta on ihan itsestä kiinni jos ei ole pyytänyt ottamaan yhteyttä kirjallisena tai puhelimitse"

Ihan itsestä kiinni, niinpä niin ... vihakseni pistää se, että lähes tilanteessa kuin tilanteessa vajaatyöllistä syyllistetään, jos hän jää ansiotilaisuutta paitsi esimerkiksi informaatiokatkoksenkin takia!
Perinteinen kustiposti on hitaahko tapa pitää yhteyttä. Puhelimitse meitä tavoitellaan nykyisin niin runsain roskaviestein, että moitteet inhimillisen suodatusprosessin käytöstä tuntuvat - kohtuuttomilta.
Itse en reagoi soittoihin, jotka saan minulle tuntemattomasta numerosta. Matkapuhelimeni on usein äänettömänä, jotteivät hälytykset häiritsisi sopimattomassa tilanteessa. Voin kuitenkin jälkeenpäin reagoida kontaktiyrityksiin, jos numero on tallentunut kännykkääni. Näin ei kuitenkaan aina tapahdu.

Mielestäni sähköposti tai tekstiviesti on paras kommunikaatiokeino siksi, että nopeasti kulkeva viesti jää myös yleensä talteen.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

kyse on omasta valinnasta joten turha lienee marista? aina voi laittaa suoramarkkinointi eston päälle joka on ilmainen.

ihminen keksii aina kaikenmaailman tekosyitä ettei jotain tarvitsisi tehdä. myönnä olet vain saamaton ja laiska.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
sinnipirtti
kyse on omasta valinnasta joten turha lienee marista? aina voi laittaa suoramarkkinointi eston päälle joka on ilmainen.

Ei voi, jos sattuu omistamaan tai olemaan osakkaana yrityksessä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Denzil Dexter
sinnipirtti

Ei voi, jos sattuu omistamaan tai olemaan osakkaana yrityksessä.

ja sen estää kuinka suoramarkkinoinnin estämisen? kuten sanoin tekosyitä kyllä aina löytyy... jos kyse on yritysten sähköpostiliikenteestä on sen toiminta varsin varmaa ja sen ongelmista tuskin juristaisiin foorumeilla. viitaten vielä että kyseessä on ns. ilmaiset sähköpostit ja niiden ongelmat.

Uusimmat

Suosituimmat