Tarvitseeko ihminen vaakaa?

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tarvitseeko ihminen vaakaa seuratakseen painoaan? Tai jonkin muun syyn takia... Mulla ei ole vaakaa. Tiedän arvion noin 7 kilon haarukasta missä painoni liikkuu. Normaalipainoisiin kuuluun painoindeksin perusteella. Pitäisikö hankkia vaaka ja aloittaa painon seuraaminen ettei pääse tapahtumaan repsahtamista?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mulla ei kanssa ole. Näppituntumalta olen arvioinut painon kehityksen. Vaa'an näyttämä painohan on pelkkä numero...

Vierailija
jza
Mulla ei kanssa ole. Näppituntumalta olen arvioinut painon kehityksen. Vaa'an näyttämä painohan on pelkkä numero...

Kyllä. Minulla ainakin on painavat luut.

Vierailija

Eihän vaakaa lihomisen huomaamiseen tarvita. Ihan vain vaatteiden alkaessa kiristää, voi tilanteen todeta. Peilikin kertoo paljon - tai mittanauha.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Vaaka lisää vaan ylimääräistä stressiä. Ei ole tervettä touhua tuijottaa jotain painolukemaa ja stressata muutamasta kilosta ja kuinka olen tänään 200g painavampi kuin eilen tai jee olen tänään 200g kevyempi kuin eilen.. siitä voi tulla pakkomielle ja sitten ei uskalla enää syödä ollenkaan.. anoreksia ja bulimia ja kuolema jne. Vaaka on kaiken pahan alku ja juuri. Johtaa kuolemaan ennen pitkää.

Kun syö oikein* ja liikkuu** ja tuntee itsensä hyvinvoivaksi eikä muut hauku läskiksi tai näet peilistä ettet ole läski niin kaik' on hyvin, vaakaa ei tarvita.

*paljon riistanlihaa ja kalaa, mieluiten raakana, sekä vihanneksia, siemeniä, marjoja. Ei viljoja, ainakaan vehnää. Niukasti myös hedelmiä. Eikös se näin ollut?

**voimatreeniä, lyhytkestoista nopeaa säntäilyä ja muuta kovan sykkeen harjotusta. Ei maratooneja.

くそっ!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mun mielestä vaaka on hieno keksintö, jos haluaa verrata eri esineiden painoa(tai massaa). Eli jos vaaka tekee ihmisen iloiseksi, silloin sille on varmasti käyttöä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Feminine
Eihän vaakaa lihomisen huomaamiseen tarvita. Ihan vain vaatteiden alkaessa kiristää, voi tilanteen todeta. Peilikin kertoo paljon - tai mittanauha.

Jeps. Totesin tuossa pari kk sitten että vyö ei mene kiinni. Lisäsin liikuntaa ja vähensin roskaruokaa. Nyt se menee taas kiinni. Tajusin kuvion vaikka mulla ei vaakaa olekaan.

Vaa'an näyttämä luku on vain numero. Parasta painon tarkkailua on kun katsot itseäsi peilistä ja kuuntelet itseäsi että viihdytkö kehossasi.

Lisäys: Lisätään vielä että em. koskee normaaleja ihmisiä eikä syömishäiriöisiä tai muita ihmisiä, joiden oma kehokuva on vääristynyt. He tarvitsevat vaakaa.

Hämmentää.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
Ronron
*paljon riistanlihaa ja kalaa, mieluiten raakana, sekä vihanneksia, siemeniä, marjoja. Ei viljoja, ainakaan vehnää. Niukasti myös hedelmiä. Eikös se näin ollut?

**voimatreeniä, lyhytkestoista nopeaa säntäilyä ja muuta kovan sykkeen harjotusta. Ei maratooneja.

Mmm... raakaa riistaa ja kalaa, nam! Abborret kannattaa muuten niellä pää edellä ja jänekset paloitella sopiviksi suupaloiksi. Luista voi imeskellä ytimet.

Askeettisen ruokavalion myötä saatuja mahdollisia lapa- ja heisimatoja ei pidä nähdä vain riesana. Positiivisen mielenlaadun omaava järjestää pihamaalle kiintoisia kilpailuja siitä, kenen lapamato on pisin. Alvetta rectumista keriessä pitää varoa katkaisemasta haperohkoa lieroa.

Säntäily ja ryntäily ovat aina hyvästä. Pisimmäksi sallituksi matkaksi pakottavassa tilanteessa taidetaan kyllä määritellä puolimaraton.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Laskeskelin että olen lähivuosina lihonut
noin 2 kiloa vuodessa...

20 vuoden päästä olisi siis
40 kiloa enemmän painoa kuin nyt...

huomaakohan lihomista lopettaa...
2 kiloa on helppo laihtua...
mutta 40 kiloa vaatii rasvaimun...

paino kertyy hiljalleen...
maha vaan kasvaa

mä taidan ostaa vaa'an...
punnitsen itseni vaikka
kaksi kertaa vuodessa...

oon sitten päivän syömättä...
jos painoa on enemmän kuin
edellisellä kerralla...

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Ei vaakaa tarvitse kuin jos sitten seuraamisen ilosta.Tiedän,että olen painanut viimeiset pari vuotta aika tarkalleen haarukassa 58,5-60.Osaan arvioida tosi tarkasti (+/-400gr)hetkittäisen tilanteen,ja saatan testata asiaa käydessäni paikassa jossa on vaaka(lähinnä vanhemmillani).
Paino heittelee oikeastaan vain jouluna ja kesän kuumimman grillikauden aikana,noina aikoina paino saattaa tipahtaa 57-alkuiseksi.Kovat kaljoittelu putket saattavat taas nostaa painon hetkittäisesti 61-alkuiseksi,mutta ne on harvinaisia kun on köyhä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

jos ihminen ei peilistä näe milloin on lihonut niin ei se vaakakaan korjaa vikaa, joka löytyy pään sisältä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Lapsena tarvitsi odottaa sitä koulun vuosittaista punnitusta, että tiesi paljonko painaa! Ei ollut kotona vaakaa, enkä sitä nytkään tarvitse. Paitsi matkalaukun punnitsemiseen!

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
taucalm
jos ihminen ei peilistä näe milloin on lihonut niin ei se vaakakaan korjaa vikaa, joka löytyy pään sisältä.
Lihominen ei ole äkillistä, vaan mulla ainakin nousee tasaisen varmasti.

Ei tietenkään vaaka laihduta, mutta antaa tarvittaessa syytä toimenpiteisiin.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Miulla ihan sama, ettei ole vaakaa. Kotipuolessa on ja ainoan kerran intissä on paino heilahtanut pari kiloa plussan puolelle...muuten pysyy ihan vaaterissa.

Everything you know, is about to change.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat