...ja maailma pelastuu!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänne ideoita kuinka sinä pelastaisit/säästäisit maailmaa.

Minä olen sitä mieltä jotta turhaan menee vettä ja energiaa hukkaan kun vedetään pönttö joka käytön jälkeen. Pitäisi suunnitella pönttö jossa tavara tippuu syvemmälle ja sitä voi kasaantua sinne reilustikkin ennen kui vetäsee. Ja vessassa pitäis itseasiassa olla myös kuslaari sitä varten jos ei oo kakkoshätää. Ja kesäsin voi käydä laskees vettä pihan kukkapenkkiin ja kaivaa pask*potero kompostin viereen niin maa saa myös ravinteita samalla. Ei tartte turhaa aina vetää pönntöä...ja maailma pelastuu.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija
Weird'Os
Kaikki miehet pitäs kastroida...ja maailma pelastuu!

Ei kaikkia.. vain pahimmat öykkärit.

Muovi, miksi kaikkialla on muovia, paikoissa ja pakkauksissa joissa sitä ei tarvita. Vähempikin riittää.

Vierailija
Weird'Os

Minä olen sitä mieltä jotta turhaan menee vettä ja energiaa hukkaan kun vedetään pönttö joka käytön jälkeen.

Mää vedän vessan pari kertaa viikossa. Kusen sinne pari kolme kertaa päivässä, mutta kusi ei vaan haise
Onko tälle jokin tautiluokitus? Mun ei tartte edes pestä laisin... Ei mee pesuvettäkään....

Vuoden aikana tuli kaksi tasauslaskua sähköstä, mutta koko ajan miinuksella; jäi vielä ensi vuodellekin miinuslaskua ja viimeisimmän laskun mukana tuli joku kiitosmerkintä jostakin maailmanpelastamiselta Vaikka mulla nytkin jauhaa tossa Asus P5E E8400 3 GHz, Gf8600, 2Gb DDR2, 640 Gb WD,...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Weird'Os

Minä olen sitä mieltä jotta turhaan menee vettä ja energiaa hukkaan kun vedetään pönttö joka käytön jälkeen. Pitäisi suunnitella pönttö jossa tavara tippuu syvemmälle ja sitä voi kasaantua sinne reilustikkin ennen kui vetäsee. Ja vessassa pitäis itseasiassa olla myös kuslaari sitä varten jos ei oo kakkoshätää. Ja kesäsin voi käydä laskees vettä pihan kukkapenkkiin ja kaivaa pask*potero kompostin viereen niin maa saa myös ravinteita samalla. Ei tartte turhaa aina vetää pönntöä...ja maailma pelastuu.

Hyvä vinkki. Saattaa vaikuttaakin jotain alueilla, joilla vettä ei ole. Veden säästäminen Suomessa on vähän sama homma kuin hiekottaminen Saharassa.

Hämmentää.

Vierailija

Kasvissyönti säästäisi maailmaa. Lihakarja kuluttaa maaperää ja saastuttaa ilmakehää runsailla metaanipäästöillä. Suuri osa lihasta menee myös täysin hukkaan, kun ei ihmiset sitä kaikkea lihaa kaupasta tyhjäksi osta. Lisäksi ihmisten kuolleisuus verenkiertoelimistön sairauksiin vähenisi ja elämänlaatu kohoaisi. VAikka olenkin vielä lihansyöjä niin myönnän kasvisruuan olevan kaikkien kannalta edullisempaa - myös yhteiskunnan kukkaron.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Minä olen lopettanut mainosjakelun vastaanottamisen. Säästän paperia, luontoa ja energiaa.

Jos tarvin kuittia johonkin laskuun, niin tulostan sen suoraan laskun kääntöpuolelle.

Metalliteollisuusyrityksille pitäisi määrätä lämmön talteenottolaitteet pakollisiksi uunien jätelämmön talteenottamiseksi. Nykyisin hukkalämmöt puhalletaan suoraan ulos ja samaa hallia lämmitetään 160 kW:n sähkölämpöpuhaltimella.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ertsu kuule. Yritä päästä eroon tästä painajaisestasi. Ei tuo firma tee parannusta ennen kuin sähkön hinta syöksee sen kohti konkurssia. Euro on hyvä konsultti, sitten aikanaan.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009
Vatkain

Hyvä vinkki. Saattaa vaikuttaakin jotain alueilla, joilla vettä ei ole. Veden säästäminen Suomessa on vähän sama homma kuin hiekottaminen Saharassa.

Näin on.
Ja vesikö se pahin ympäristömyrkky on.
Vedenkäytöstä jeesustelemalla voi vain huijata itselleen puhtaan omantunnon ihan niin kuin lentomatkan ekomaksulla.

Lentomatkoille sellainen vero että tuntuu Ja maailma pelastuu

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Ilmeisesti vatkaimella ja kumppareilla ei ole paljonkaan tietoa eri kuntien vesitilanteesta käytännön tasolla.

Esim. Turussa on melkein krooninen pula käyttövedestä. Aurajoki ei vaan riitä ja pohjavesiä ei juurikaan ole.

Lisäksi teiltä unohtuu se, että kaikki käyttövesi menee Suomen taajamissa vedenpuhdistamoiden kautta, ja se on todella energiasyöppöä touhua (ja puhdistusprosessista huolimatta myös edelleen vesistöä rehevöittävää). Eli ei veden säännöstelyssä pelkästään veden riittävyydestä ole kyse.

Kompostoiva kuivakäymälä olisi hyvä ratkaisu näihin ongelmiin. Valitettavasti se taitaisi vaatia pienoisen kulttuurimuutoksen ollakseen toimiva ratkaisu koko maan osalta.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Lithops
Seuraa 
Viestejä102
Liittynyt11.10.2009

Tulipa mieleen tässä aamusilmin ja -aivoin:

eikös tuollaiseen aloituksessa mainittuun pytyn huuhteluun tarvittaisi suurempi vesimäärä? Maalaisjärjen mukaan isompi köntsä tavaraa ei siirry viemäriin yhtä pienellä vesimäärällä kuin näin normaalisti pönttöä huuhdellessa...

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
JaakkoFagerlund
Ja kun vedenkulutus tippuu reilusti, viemärijärjestelmä alkaa yskimään vastaan.
Joo, kun se viemäri on tehty paluuta ei ole.

Vesivessahan on varsin paska keksintö. Nyt kaikki valkkaa vaan seuraavaksi kuivakäymälän eikä tarvitse sakokaivojakaan vaihtaa.

Everything you know, is about to change.

Vierailija
Teekkari
Vesivessahan on varsin paska keksintö. Nyt kaikki valkkaa vaan seuraavaksi kuivakäymälän eikä tarvitse sakokaivojakaan vaihtaa.

Mitä tästä opimma? Sitä tästä opimma, että kiinalaisten keksinnöt ovat pitemmän päälle varsin tuhoavia.

Vesiklosetti (vesien saastuminen), ruuti (sotien tuhovoiman lisääminen), paperi (metsien tuho).

Onko muuten Jemenissä tai Länsirannalla vesiklosetteja? Kiertääkö Jordan klosetin kautta?

PS. Maailmalle on täten parempi, että kiinalaiset vain kopioisivat länsiteknologiaa ja jättäisivät keksimisen meille ja maailma pelastuu...

Vierailija

Kaiken turhan materian rahtaaminen ympäri maapalloa
pitäis lopettaa,tai ainakin vähentää rajusti,tulee niin hölmö
olo joskus noita lasten leluja katsellessa,todella hienoa tekniikka,tehty hienosti,kalliilla tekniikalla,hinta sitte muutamia senttejä kpl,miten ihmeessä se on järkevää touhua?
öljy kiinaan,lelut kiinasta tänne,käyttö ikä viikkoja,ja sitten kaatikselle,tai kierrätykseen,ei voi käsittää...

Vierailija
pkinnune
öljy kiinaan,lelut kiinasta tänne,käyttö ikä viikkoja,ja sitten kaatikselle,tai kierrätykseen,ei voi käsittää...

Mutt... Tuleehan se Kiinassa poltettu öljy hiilidioksidina sitten kuitenkin tännekin -- ja sen käyttöikä on useita tuhansia vuosia. Nauttikaamme ja riemuitkamme elämästämme, niin maailma pelastuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat