Tittelit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt kun ilmastokokous painaa päälle ja lamakin on, niin voitaisiin muistella erilaisia titteleitä, noita ihmisarvon kohottajia. Ikään kuin kevyeksi vastapainoksi. Oletko tavannut ihmisen, jolla on ollut vakuuttava/hullunkurinen/raju tai salaperäinen titteli. Haluaisitko itsellesi tittelin, jos niin minkä?

Suomenkin koululaitoksessa on ollut erilaisia tarkastajia. Toissa vuosisadalla heidän tittelinsä vain kuului superintendentti. Aika kova, mutta naurua piisasi, kun minulle selvisi, että näidenkin yläpuolella oli vielä yksi porras. Tietenkin ylisuperintendentti oli se joka pani superintendentit kuriin jos tarve vaati.

Sivut

Kommentit (56)

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Harmittavasti en ole tavannut ketään hassuilla titteleillä, mutta voisin olla Heliumin prinssi ja Marsin sotavaltias

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miksi muuten kenraaliluutnantti on korkkea-arvoisempi kuin kenraalimajuri, vaikka pelkkä majuri on suurempi kuin luutnantti? Yritin intissä kysellä, mutta kerta ne ei tiennyt, ne joutu käskemään mua olemaan hiljaa asiasta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
CE-hyväksytty
Miksi muuten kenraaliluutnantti on korkkea-arvoisempi kuin kenraalimajuri, vaikka pelkkä majuri on suurempi kuin luutnantti? Yritin intissä kysellä, mutta kerta ne ei tiennyt, ne joutu käskemään mua olemaan hiljaa asiasta.

Kenraaliluutnantilla tavallaan puuttuu vähemmän kenraaliudesta kuin kenraalimajurilla. Kenraaliluutnantilla puuttuu vain luutnantin verran koko kenraalista mutta kenraalimajurilla marjurillinen.

Hämmentää.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Mechanical erection manager olis vissiin hauskin eteeni tullut titteli, ellei sillä olis sihteeriä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

- kalkkilaivan kapteeni
- hautausmaan päivystäjä
- ingen gör
- kesällä peruskoulun opettaja
- talvella sisävesilaivan kapteeni
- lettutieteen vihtori
- asuinpaikka varkaus, samoin ammatti
- lumenluonti-insinööri

Vierailija
Vatkain
CE-hyväksytty

Kenraaliluutnantilla tavallaan puuttuu vähemmän kenraaliudesta kuin kenraalimajurilla. Kenraaliluutnantilla puuttuu vain luutnantin verran koko kenraalista mutta kenraalimajurilla marjurillinen.

Oletko varma? Eikös nuo arvot tule englannin kielestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat