Vanhentuneet lihatuotteet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sain pakkasessa olleita valmislihatuotteita (tyhjiöpakattuja ja suojakaasussa). Parasta ennen päiväys on mennyt noin kuukausi sitten. Ovatko vielä käyttökelpoisia? Mikä lihassa ylipäätään pakkasessa menee pilaalle? Ei bakteerit pääse vaikuttamaan umpijäätyneeseen lihaan vaikka olisi vuosia vanhaa.

Kommentit (7)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
kabus
Sain pakkasessa olleita valmislihatuotteita (tyhjiöpakattuja ja suojakaasussa). Parasta ennen päiväys on mennyt noin kuukausi sitten. Ovatko vielä käyttökelpoisia? Mikä lihassa ylipäätään pakkasessa menee pilaalle? Ei bakteerit pääse vaikuttamaan umpijäätyneeseen lihaan vaikka olisi vuosia vanhaa.

Kelpaavat aivan hyvin syötäväksi, ainakin itse olen joskus tehnyt samanlaisia löytöjä pakastimesta ja aivan syötäviä ovat olleet. Kerran kokeilin itse pyytämääni siikaa joka oli ollut pakastimessa kahdeksan kuukautta, se ei ollut hyvää vaikka kuinka urhoollisesti yritin sitä niellä, heitin lopulta kompostiin.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Minä en käytä ikinä lihaa tai kalaa jos se haiskahtaa vanhalle.
Sulata niin haistat.. siis jos sulla on herkkä vainu. Jos ei oo niin heitä roskiin, siis vei ihan ulkoroskikseen asti ettei ala sit löyhkätä sisällä jos on liian vanhaa eikä sinulla nenä toimi.

Kuvattunahan liha säilyy ja savustettuna pitkään mutta ei ikuisesti millään keinoin.

Oon ihan kauhulla kattellut joskus miten teeveedokkareissa tutkijat paljainkin käsin ja ilman asianmukaisia suojavarusteita räplää muumioita. Toki ne usein on jo ihan elottomia, siis ikäänkuin lahoja kuin puun kannot tms. mutta sitten kuitenkin löytävät niistä jotain mistä saavat dna:n. Hui! Ehkä maallikkona en tajua tarpeeks mutta jos esmes liha säilyy niin "tuoreena" että siitä löytyy jotain elämän merkkejä niin siellähän voi sit piileksiä joku "mustasurma", tjms.

Tartuntaan voi riittää pelkästään että hengittää niitä "basiliskoja" tai viruksia.

Johonkin jo ammoin piiloon painuneeseen viruskantaan ei ehkä ole nykyihmisillä mitään vastustuskykyä kun virukset ja vastustuskyvytkin on evoluutiossa.

Mutta sinulla kait ei ole siellä mitään pakastettua muumiota.. vai..

Vierailija
Pönni

Ei nyt ihan faaraoiden Egyptistä oo. Kuolleelta nuo näyttävät. Sitten ei ehkä kannata syödä kun alkaa näkymään elonmerkkejä.

Vierailija
kabus
Pönni

Ei nyt ihan faaraoiden Egyptistä oo. Kuolleelta nuo näyttävät. Sitten ei ehkä kannata syödä kun alkaa näkymään elonmerkkejä.

Tuon yhden tuotteen viimeinen käyttöpäivä on 24.6.09.
Se saattaa jo kävellä vastaan joku päivä tässä.

Vierailija

Viis vuotta vanhaa pakastelihaa on tultu vedettyä. Ei haissut pahalle eikä maistunut yhtään pahemmalta kuin edellispäivän samanlainen purkki tuoretta lihaa.

Vierailija

Eilen tein broileripihvejä, joiden viimeinen käyttöpäivä meni yli viisi kuukautta sitten. Eivät haisseet tai maistuneet oudolle, vaikka epäilyt kalvoi koko ajan mieltä. Eivät olleet erityisen hyviä, mutta se tuskin johtui tuotteen vanhuudesta.

Uusimmat

Suosituimmat