Joulutähti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen Jouluina saamiani Joulutähtiä pitänyt niin kauan kuin niissä vain on jotain elonmerkkejä. Yleensä ne on melkein aina kuolleet kesään tultaessa.
Viime Jouluna saamani Joulutähti kukoistaa ja voi oikein hyvin. En tiedä onko siinä mitään erikoista. Ihmettelen vaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Tähti on varmaan juurillaan murtautunut ulos muovisesta pikku pussukastaan jossa se ruukkuun alun perin laitettiin? Eli se kasvaa röyhyää juuristaan kuten luonnossakin. Itse sain joulutähden kukoistamaan vuosia, mutta jossain vaiheessa se sitten "meni mäkeen".

Kukkimaan tuon saisi pitämällä tasan 12-tuntista valoa ja 12-tuntista pimeyttä, kuten kasvin synnyinseudullakin on.

Jos taloudessa on pahasti allergisia, kasvia ei kannattaisi paljon hyysätä: se on voimakkaasti allergisoiva ja sen valkea maitiasneste on erittäin myrkyllistä.

Vierailija

Tuosta joulutähden myrkyllisyydestä sen verran, että
ei tuo joulutähti ole mitenkään erityisen myrkyllinen,
viime vuonna muista kuunnelleeni yhtä radio ohjelmaa jossa juuri pohdittiin tuota joulutähden myrkyllisyyttä ja siinä ohjelmassa se juontaja jopa söi yhden lehden, lisäksi ovat koeeläimille syöttäneet kanssa noita lehtiä eikä ne ole niihin kuolleet.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Kohaon
Olen Jouluina saamiani Joulutähtiä pitänyt niin kauan kuin niissä vain on jotain elonmerkkejä. Yleensä ne on melkein aina kuolleet kesään tultaessa.
Viime Jouluna saamani Joulutähti kukoistaa ja voi oikein hyvin. En tiedä onko siinä mitään erikoista. Ihmettelen vaan.

Ei kai tuossa mitään erikoista. Mulla yks eli yli 5 vuotta ja oli jo aika kookas kunnes joku käsitteli sitä huonosti siirtojen yhteydessä. Otti nokkiinsa ja kuoli.

Viimevuotinen (valkoinen) joulutähti oli vielä viikko sitten hengissä ja elinvoimaisen oloinen. Ajattelin virkistää sitä ja tuikkasin pari ravinnepuikkoa multaan. Ei olisi pitänyt. Pudotti oitis kaikki lehtensä ja luulen, että ei enää virkisty.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Aslak
Miten muuten arveletta kaktuksien kukinnan, meillä ajoittuvan vuojen pimeimpään aikaan ?
Minulla on "marraskuun kaktus" ja teki muutaman kukan, ja nyt joulukaktus on nupulla.
Synkimpänä kaamoksena, valoa ei juurikaan ole.

Ihmetyttää ??

Niin on meilläkin kukassa ja taitaa olla vielä synkempää kuin siellä. Musta maa ja taivas pilvessä jatkuvasti. Ei lumen hippua.

On pimmeetä, on tosissaan. Jos ois lunta ja kuutamo, olisi ihan eri maku. Voisin minäkin alkaa kukkia eikä vain hilseillä.

Vierailija

Miss Baker:
"Kukkimaan tuon saisi pitämällä tasan 12-tuntista valoa ja 12-tuntista pimeyttä, kuten kasvin synnyinseudullakin on."

Muistan jostain lukeneeni, että tuo Joulutähden "kukka" ei ole oikeastaan kukka, vaan kauppapuutarhurit laittavat pussin kasvin yläosaan jolloin pussissa oleva kasvinosa muuttaa väriä.
Minkähänlainen on tuo oikea Joulutähden kukka?

Vierailija
sinineoni
Tuosta joulutähden myrkyllisyydestä sen verran, että
ei tuo joulutähti ole mitenkään erityisen myrkyllinen,
viime vuonna muista kuunnelleeni yhtä radio ohjelmaa jossa juuri pohdittiin tuota joulutähden myrkyllisyyttä ja siinä ohjelmassa se juontaja jopa söi yhden lehden, lisäksi ovat koeeläimille syöttäneet kanssa noita lehtiä eikä ne ole niihin kuolleet.

Mitäs myrkkyä joulutähdessä on. Se saattaa aiheuttaa mahan ärsytystä ja oksentelua.

Uusimmat

Suosituimmat