Sievin jalkineet

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Huomasin että Sievin tehtaalla tapahtunut kehitystä, kuin ennen sama malli maksoi 110 euroa ja nyt sen hinta on pudonnut 70 euroon.

Käytän Cable-merkkisiä jalkineita, koska ne muistuttaa sitä Armeijan maihinnousukenkää vuodelta -91. Tosin nämä jalkineet on kävelykenkä tai työjalkine. Niissä liukkauden estävät pohjat ja tärinävaimennus. Liukkauden esto toimii ihan kadulla ja jäälläkin.

Kommentit (1)

Vierailija

Minulla on useampiakin Sievin jalkineita. Parit työkengät, sandaalit ja sitten kävelykengät joista oon ruvennut tykkäämään kun ne on alkaneet notkistua. Alussa ne oli aika kovat mutta kävelemällä ne notkeeks saa ja nyt ne siis on sopivat hiukan ikääntyville jaloille. En o kyllä ikinä tykännut kovista kengistä. Oon ollut aina hirveen kranttu jalkineitteni kanssa. Eckoja osin vuosikymmenet kunnes kyllästyin siihen että niissä on ina liian korkee sivu joka painaa siihen ulkonevaan luumöykkyyn joka on nilkassa. Minulla kun on vielä niin hassunkuriset läpyskäjalat ettei oo juurikaan sitä ns. rintavuuta, niin on kuin olis taitettu alaosasta 90 asteen kulmassa ja niillä sitten pitää kävellä menemään ja kengätkin löytää, joten, pakko on ollut satsata hyviin kenkiin.

Kotimaisuus on iloinen asia myös tuossa kenkäpolitiikassa kun löytyy tommsta mikä on paikallislestien mukaan alkujaan thty. Ei tarvi sitten yrittää vaseliinin kanssa kiskoa jalkaansa jotain "kiinantossuja" joista sais vaivasenluita. On mulle kerran sellanenkin alkanut kasvaa ja syynä tais olla joku vitamiini/hivenainepuutos kun se katosikin saman tien kuin tulikin. Niin että en oo ihan 100%:n varma enää voisko ne johtua liian pienistä/hiertävistä kengistä.
Tokikin epämukavista tai muuten epämääräisistä kengistä voi aiheutua vaikka mitä vaivoja ja selkäviatkin voi johtua huonoista kengistä.

Ihan kiva jos hinnat on tippuineet?
En minä kyllä noista jalkineistani oo mitään älyttömyyksiä maksanut. Ostin ne n. 1½v. sitten ja hinta oli kait jotain 50 hujakoilla? Ulkolaisia halppiskenkiä oisin saanut kahdet sillä hintaa mutta kun en oo nelijalkainen niin riittää pari keralaan ihan hyvin.

Kernaasti myös maksan siitä jos tiedän että työvoimalla on asiat reilassa ja raha kiertää veroinakin sit kotimaassa niin että niillä kengillä voi huoletta sitten liikkua paikasta toiseen, jne.

En tiedä onko Sievillä jo nykyään sielläkin vierasperäsitä työvoimaa? Jos on ja jos tekevät polkuhintaan niin se on huono juttu. Jalkinetyöntekijöiden kuin muutenkaan sensortin suorittavan työn osuudella ei palkat oo hyviä. Melkoista pakertamista matalalla palkalla.

Myssyä pitää nostaa Sievin yritykselle näin itsepäisyyspäivän aattona kun ovat jaksaneet sinnitellä ja yhä pintansa pitävät.
Työjalkineet ja työvaatteethan ne on artikkeleina olleet niitä, joilla ne alat on saatu pidettyä ees osittain kotimaassa.

Uusimmat

Suosituimmat