Sinivalkoinen rasismi on kait jo aikansa elänyt natsiaate?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suomen lipussa koreilee sinisyys ja valkoisuus.
Siniset silmät, valkoihoisuus ja -hiuksisuus.
Siinää sitä symboliikkaa, joka ei kuulu tämän päivän globaaleihin, koko maapallon ihmiskunnan yhteisiin haasteisiin, ei lie ikinä kuulunutkaan.

Suomen lippuun vois nykyään ommella/maalata vaikka Muumin kuvan ja laittaa mukaan sateenkaaren!

Aikoinaanhan Suomen lippu [size=85:hptubo27](tahallaan ei oo yhdyssanana)[/size:hptubo27] tehtiin aina ja ehdottomasti villasta. Suomessa kun ei oikein muuta materiaalia textiileihin ole ollut käyttää. Lampaita oli joka huushollissa lihan ja etenkin villan takia ja villan käsittelyssä ei tarvita ihmisenergian lisäksi oikeestaan muuta. Kuivat paskat varisee kuivatusta villasta harjaamalla ja kuituja voi karstauksen jälkeen hahtuvina polkea rukilla (vert. kehruujenny se I teollinen kone) langaksi, josta sitten voidaan joko kutoa kankaat tai neuloa, virkata, punoa, jne. tamineita. Huovuttaakkin voidaan.

Supisuomalaista on huopatossut, tallukkaat ja toki supikkaatkin, jotka voidaan ommella siitä lampaannahasta sitten kun eläin viimein on veivinsä heittänyt.

Pellavaa, sitäkin täällä on viljelty mutta se on valtavan työlästä verrattuna villan jalostukseen. Villa on käynyt moneen textiiliin mutta imukykyä sillä ei ole, eristeominaisuus kyllä ja lippuna ollut kans toimiva. Pellavalippu olis ollut raskas. Pellavasta olis ollut vaikeaa saada ohutta rihmaa aj silti se ols vesisateessa imenyt vettä kuin sieni. Villa siis on puoltanut paikkaansa hyvin kun se ei vesisateestakaan säiky ja hulmulu on somaa sinitaivasta vasten..

Siis jos ei karu todellisuus paljastais sitä että se hulmuaa vaan sinisilmille ja vaaleille. Rotuoppia, joka ei nykypäivään pitäis kuulua mitenkään. Eikä etenkään siks kun suomalaisista veronmaksajista valtaosa on vihreä ja ruskeasilmäisiä, tummahiuksisia ja yhä enenevässä määrin jo tummapintaisiakin.

Väreillä ei ihmisyyden kannalta ole merkitystä, tai jos on niin sitten se sateenkaarilippu. Semmonen sopis hyvin nykyisiin pohjoismaihin, etenkin Tanskaan, Ruotsiin ja kait nykyään jo Saksaan, Englantiin.. joihinkin muihinkin maihin. Hollantiin tietenkin.

EU:n lipun vois uusia.
Eurooppahan on juurikin semmoinen kansainvälisyyden "mekka" tai "masuuni" missä metropolit on niin kaikenkirjavia ettei mikään väri ja variaatio ole jäänyt ulkopuolelle.
Lisäksi kun aatellaan kaikkia niitä hirmujuttuja mitä Eurooppalaiset on tehneet siirtomaaherruutta harjoittaessaan kuin myös änkemällä Amerikkaan tappaen sieltä alkuperäisväestön lähes sukupuuttoon ja änkien sitten ylimielisesti eloonjääneet reservaatteihin lähes asuinkelvottomien suo- yms. alueiden laitamille, jossa on tietenkin lähtenyt rehottamaan slummi-ilmiöt, päihdeongelmat liitännäisongelmineen.
Nykypäivinä toki parannusta on tullut, en sitä kiistä mutta historian valossa ei ole mitään syytä ylpeyteen mistään sinisilmistä ja "pellava" villapäistä. Suomenlammashan, kuten pitäis tietää, se on valkoinen. Suomenhevonenkin on se liinukkaharja. Kyyttölehmätkin on niitä melko valkoisia. Nykyään Suomessa on paljon monensorttista kuumaveristä ravuria ja ratsukkoa, karjana jos jotakin pihattoäpyleitä, pörrökarvaisia pihallaviihtyjiä. Olletikin niistä ajanoloon luonnonlosuhteissa vois jalostua valkokarvaisia jos niin olis mutta eipä ole Suomenhevosta joka olis sinisilmäinen ja valkokarvainen. Repikää siitä rotuoppineet.

Se Muumilippu btw. puolustais paikkaansa sikälikin että ylipainoisuus on Suomessa lisääntynyt ja nuorisokin on nykyään pulleaa. Kun täällä samoin kuin maailman väestöstä ylipäätäänkin valtaosa on semmosia persjalkaisia niin siksikin symbolois oikein hyvin. Iso pää ja harvassa korvia.
Muumithan on älykkäitä ja es mitä.
Kuvais hyvin leikkisää luovuutta, innovatiivisuutta ja takuulla olis niin että kun Suomalaiset nykaisis salkoonsa modernisti innovoidut uudet Muumiliput niin maailma kohahtais ja saatais positiivista nostetta, joka nykypäivän markkinataloussysteemissä on just se ykkösteema jota tarvitaan siihen että raha pysyy liikkeessä ja hommat etenee.

Menneen ruikuttaminen. Pitäytyminen tippa linssissä jossakin omituisessa, jopa erittäin kyseenalaisessa tapa ja käytöskulttuurissa, on häpeällistä!

Elämä eletään selkä menosuuntaan vaikka yritysten ja erehdysten tietä kuljetaankin historiasta oppien. Mitään historiallista ei silti tarvitse elää toistamiseen uudelleen ja uudelleen. Eikä sitä edes voida toistaa. Olleet on olleita, menneet on menneitä, nyt on nyt ja jokainen huomen on aina uus mahdollisuus, aina täynnä ylläreitä ja potentiaa vaikka mihin.

Sikstoisekseen!
Villaisia lippuja ei taida enää edes saada mistään? Jos ei ole jotakin koinsyömää perintölippua niin joutuu kiskomaan salkoon ties missä kehitysmaissa, ties minkä väristen ihmisten tekemiä lippuja, joiden raaka-aineena joku, nylon/polyester, jotka on olletikin Lähi-idän öljystä peräsisin..
Siinä sitä on rasistille lippua ja syboliikkaa kerrassaan.
Samoin se on kynttilöiden laita.
Jäpijärjestään suomalaista oikeistolais rasismia symboloivat sinivalkokynttilät on tehty kaukomailla halpaan hintaan tummaihoisten pikisilmien näprätessä, vielää pikkulasten niitä tehdessä.
Hyvää omaatuntoa vaan, rehellisyyttä, suoraryhtistä isänmaallisuutta. Perkele!
Voi nääsnääs.

Minä en semmosia sympooleita kyllä laittele yhtään mihinkään.
Punasta ja vihreetä multa löytyy kyllä jo kun oon laitellut Tontut, yms. esiin taittamaan kanssani kaamokselta selkää. Kynttilöitäkin on ja tietenkin ne on Havia, Suomalaista laatua! Väri naturel ja niitä polttelen hissukseen ettei tuu turhaa roskaa eikä savuhaitoja.
Olishan tarjolla toki halpatuontimaiden öljykynttilöitä mutta mieluiten poltan jotakin muuta.. vaikkapa vaan symbolisesti.
Mehiläisvahastakin saa btw. kynttilöitä. Helppoa myös tehdä niitä. Tarvii vaan sydänlangan, jonka ympärille rullataan vahakennoa. Palaa rauhallisesti ja tuoksuu miedosti hunajalle.
Paljon muutakin kotimaista voi puuhailla kaamoksen taittelussa ja kotimaataan kannatellen ja äidinkielellään äännellen..
Eikä tarvii olla rasisti eikä mikään yltiönatinalsiti. Tarviko sitä kansallismielinen ylipäätään olla? Ei kai. Nepotismista puhumattakaan. Huh.

Sivut

Kommentit (117)

Vierailija
Vasara
Ylläpito voisi varmaan poistaa tämänkin aivopierun tasolla leijailevan ketjun. Pönni, ryhdistäydy, jätä glögit vähemmälle.

Minun suomalaisuus ei ole moksiskaan mistään suomalaisuuden kristiikistä. Olen kestävämpää tekoa kuin moni tänne tullut, joiden uskomuksia ei saa arvostella.

Suomalaisuus ei ole uskomuksia, vaan tekoja; Suomalaisuus on verbi, multidimensionaalinen verbi; korkein, kaunein, syvin, laajin ja ulottuvin verbi kaikkeudessa. Vain teot ratkaisevat, sen on moni täällä käynyt tai tänne yrittänyt saanut huomata vuosisatojen kuluessa.

Suomalaiset teot antavat ihmiselle sellaista luonteen jykevyyttä, ajattelun viisautta ja älyllistä rohkeutta, johon mikään muu ei kasvata.

Vierailija
mensaani
Vasara
Ylläpito voisi varmaan poistaa tämänkin aivopierun tasolla leijailevan ketjun. Pönni, ryhdistäydy, jätä glögit vähemmälle.

Minun suomalaisuus ei ole moksiskaan mistään suomalaisuuden kristiikistä. Olen kestävämpää tekoa kuin moni tänne tullut, joiden uskomuksia ei saa arvostella.

Hyvä että löytyy kriittisyysrohkeuttakin eikä heti pelkkää agressiivissävyistä silmille hyppimistä panetteluin ja paranoidisine epäilyin/irvailuin jostakin kännistä, tms.

Suomalaisuus ei ole uskomuksia, vaan tekoja; Suomalaisuus on verbi, multidimensionaalinen verbi; korkein, kaunein, syvin, laajin ja ulottuvin verbi kaikkeudessa. Vain teot ratkaisevat, sen on moni täällä käynyt tai tänne yrittänyt saanut huomata vuosisatojen kuluessa.

Suomalaiset teot antavat ihmiselle sellaista luonteen jykevyyttä, ajattelun viisautta ja älyllistä rohkeutta, johon mikään muu ei kasvata.

Jopas on ylistyslaulua omasta erinomaisuudesta verrattuna muihin.
Jos kuitenkin jatketaan itsekriittisyyttä avoimin silmin eikä mitenkään "sinisilmäisesti" typerässä omakehussa rypien niin miten tieteellisesti voidaan todistaa jotain kansalista paremmuutta?

Ymmärtääkseni suomalainen "rotu" on täynnä tautiperimää/vammaisperimää, jne. Persjalkaista sakkia jotka ei niin kovin kummoisia ole muihin verrattuna. En minä vähätellä meinaa. Ei ne niin hääppösiä muualtakaan tulleet oo. Samaa tasoa suomalaiset kuin monet muut.

Joukossa oki yksilöitä joilla on luonnetta ja persoonaa yli muiden mutta just se heistä tekee parempia etteivät mekkaloi paremmuudestaan.
Suomessa on niitä "suo kuokka ja jussi" tyyppejä jotka isoon ääneen retostelevat jollakin sisulla. Ikäänkuin muualla ei olis sinnikkyyttä, kärsivällisyyttä, itsehillintää, jne.

Mites on esmes Tiibettiläiset luostarit, joissa sisua löytyy vaikka muille jakaa?
Vastikään näyttivät töllössä miten rohkeasti munkit lähtivät aseettomina marssimaan kaduille oikeudenmukaisuuden puolesta vaikka siinä oli välitön hegenvaara.
Muutenkin se askeettisuudessa eläminen, yms. ..luonnonläheisyys ja viisauden ihailu, yms. hengellisyys jossa ei ole mukana mitään kristillistä kekkalointia, se on ihailtavaa.

Toki inhimillisyyden nurjia puolia esiin tulee kaikkialla.
Se tietenkin tarkoittaa sitä että aina on kritiikinkin paikkaa eikä mitään saa, ei missään nimessä pidä perusteettomasti hyväksyä eikä kaikkee tarvi ikinä hyväksyä vaikka ymmärtäiskin ja vaikka olosuhteiden pakosta ja visauden nimissä pitäis suvaita osana kokonaisuutta.

Sinisestä ja valkoisesta kuitenkin puhetta ja mieluiten ilman haisevaa omakehua, kiitos.
Niissä riittää ruotimista.

Vierailija

Välikommenttina Kiitos! ylläpidolle välihuuteluitten siivoomisesta. Niitä takuulla tulee mutta ne voi napsia pois.
Ittepäisyyspäivän aattona voi tehdä muutakin kuin kulkea D-vitamiinipuutoksinen rinta rottingilla, etenkin kun voidaan kehittää kehittyvää kulttuuriamme, pohtia miten sitä kehittää sellaiseksi joka vastaa paremmin olemassaolevia ympäristötekijöitä ja olosuhteita.

Ilmastonmuutos..

Tomreal
Millä tavalla Valkoisen miehen taakka kuuluu suomalaisten harteille?

Niin.. ilmastunmuutos mm. on saastumisen osalta osittain nimenomaan "valkoisen".. hm.. henkilöstön taakkaa. Juuripahan se oli Epyktin faaraoista kalvakkain ja kummallisin joka Aton-jumalaa käski palvoa, itsensä kautta kun hän oli muka jotenkin ihan yyberspesiaali, jne.

Ei se taakka pelkästään suomalaisille kuulu titenkään. Osittain.. samalla mitalla kuin muillekkin.
Ei matelemisessa mitään ylevää ole. Kohtuudella, rationaalisesti järkeilemällä, suhteuttamalla.. miettien historiaa, pohtien tulevaa. Laskemalla.

Se minua ihmetyttää tuossa sinisessä ja valkoisessa että noin härskisti on ikäänkuin suden suuhun työnnetty pää omimalla nuo värit symboloimaan omaa rasismia.

Sekö taaka tässä nyt pitäis jakaa yhdessä?
Minä en ole halukas enkä tasan jaa mokomaa muuten kuin avoimesti myöntämällä historiasta ne kohdat että minukin vaari on pakotettu aikoinaan vasten tahtoaan rintamalle tappamaan ihmisiä. Se olis ammuttu jos se ei olis totellut. Niin se itte sanoi. Se oli rintamalla monta vuotta. Kotona oli vaimo ja lapset ja niitten takia se jaksoi vaikka olikin ihan hemmetin väsynyt ja surullinen palattuaan.

Vasemmistolainen se oli. Ei ilmestynyt hänen itse rakentamansa rintamamiestalon pihaan lipputankoa eikä liehuteltu siinä sinistä ja valkoista. Ei, vaikka oli supisuomalaista sukujuurta ja vielä pohjammaalta hän kuin vaimonsakin.

Toisessa mummulassani oli lipputanko ja liehutettiin sinivalkoisuutta. Tavallaan hiukan huvittavaakin kun mummu oli puoliryssä.. Enkä tiä liekö Kallevaarinkaan sukujuuret mitenkään erityisen suomalaiset? En tiä mistä lie sen oikeistolaisuus peruja? Kuoli kun olin ihan pieni eikä siitä paljoa puhuttu kun oli ollut ihan perkele koko äijä eläissään ja viinaakin joi ja rällästi, pahoinpiteli pikkulapsiaan jne.

Toista maata oli mun vasurivaarini kuin myös elossa ollut mummuni, se vasemmalle kallellaan oleva, natsivaarin vaimo.
Mulla on niin kaikenkirjava perhetausta että löytyy joka lähtöön esimerkkejä läheltä.
Kun synnyinkaupungissakin asui sikinsokin venäläisiä, suomalaisia ja ruotsalaisia, kun kulttuuri oli sekalaista tapojen, käytösten, sanojen, kaiken osalta, niin sitä pienenä jos oppi miten kaikenkirjavaa oleminen onkaan.

Perusvire mun synnyinkaupungissani oli ja on yhä hiukan natsimainen. Siks en sinne sitten ole jäänyt vaikka takaisin palasinkin aikoinaan joksikin aikaa.
Varusmieskaupunki ja lisäksi agraarikulttuurin kehtoa etelähämeessä.. en tykkää. Semmosissa kyttää evankelishurskastelijatkin kaikessa kaksinaismoraalisuudessaan kartiinin raossa naapureitten tekemiset juoruillen ja joukkopsykosissaan syrjien. Mokomat "hyvikset". En minä ikinä o viihtynyt missään äärioikeistolaisten konservatiivien ja natsien kulttuurissa.

En tiä.. jos oisin syntynyt johonkin korpimaille sisäsiittoiseen kylään niin kait sitä vois olla paljon ahdasmielisempi ja muukalaisvihamielinen? En tiä kun en oo moista kokenut, arvailla vain voin.
Toisaalta.. tuttavapiirissäni on Kainuun nälkämailta useampiakin ihmisiä ja heissä ei ole hiventäkään rotupolittiikkaa, tms.
Tuskin siellä on ollut tarvetta lippuja liehutella, tms?
Unohdettu kansanosa josta ei nykyäänkään välitä ne, jotka uneksii vaan jostakin poroporvarillisesta bulevardilla kävelystä ja biitsillä pötköttelystä sodassa hävityillä alueilla.
Eipä kiinnosta isänmaallisesti itäsuomen vanhusten ongelmat. Ei se että siellä nuori mies syrjäytyy melkein automaattisesti ja vaikka sieltä lähtiskin eteläsuomeen niin kantaa mukanaan "perinnöllistä" köyhyyttä syrjäytyen sitten milloin ruottin Slussenilla tai Stadissa ilman asuntoa osoitteenaan Poste restant.

Oltaisko siis ihan kriittisiä eikä paukutella henkseleitä. Jotain lainahenkseleitä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Eikös ruotsalaiset ole pellavapäisempiä kuin suomalaiset? Tyyliin Vaahteramäen Eemeli.

En usko mihinkään erityisiin kansallisiin juttuihin, aina löytyy jostakin joku toinen porukka jonka keskuudessa joku "meidän kansallinen" juttumme on myös käytössä, kuten esmes vaikkapa sauna. Intiaaneillakin siitä on oma versionsa.

Ei kai noista rotu- ja värijutuista jaksa enää keuhkota kuin todelliset tomppelit. Eli yhtyisin otsikon näkemykseen. Ellei ketjussa muuta ilmene.

No, joku tietysti ihmettelee että minä kun se olen mukamas niin kauhean hirmuisen muukalaisvastainen, niin miksen vouhota tähän suomalaisuuden säilyttämisestä ynnä muusta sellaisesta. Oikeasti minua ei kiinnosta säilyttää kuin henkinen + fyysinen terveys itsekultakin... Siihen ei istu mitkään kiihkomieliset uskonnot eikä "kulttuuriset" erikoisuudet joita jotkut vielä jaksavat harjoittaa kun "on aina harjoitettu".

Hectorkin möläytti joskus vuosia sitten että kai kirkossa on joku juttu kun se on niin vanha instituutio. Voi ziisus kraistus. Orjuuskin on vanha instituutio... Eli voi se mennä viisaskin vipuun. Jos Hector sitten on viisas, en tiedä.

Niin että tervetuloa Suomeen vaan kaikki raskautetut ja kevennetytkin. Toivottavasti saadaan pikkuhiljaa suvaitsijat tulokkaiden kimpusta pois, aivopesemässä uskomaan että täällä Suomessakin pitää elää kuten siellä missä oli paha olla ja mistä piti päästä pois. (Ei koske sinua Pönni, kunhan vain funtsailin tietynlaisia ihmistyyppejä joita en suomalaisissa siedä.)

Toisaalta voisi kai sitä itsenäisyyspäivää viettää ajattelematta kaikkea tuota sen kummemmin. Voisi ajatella kerrankin vaan sitä että hyvä kun on oma maa jossa olla itsenäisenä. Kaikilla kun ei sitä ole. Kurdeilla, esmes, kuulema.

Vierailija

Suomen lippu on ihan hyvä. Ei lippuja muutella tuosta vain, koska sitten sitä oltaisiin aina säätämässä, kun jollakin toisellakin välähtää lisää ideoita. Suomen lipun värit kuvaavat taivasta ja hankea, siihen väliin mahtuu kaikki mitä on.

Vierailija
Pönni

Eikä tarvii olla rasisti eikä mikään yltiönatinalsiti. Tarviko sitä kansallismielinen ylipäätään olla? Ei kai. Nepotismista puhumattakaan. Huh.

Ihana huumori sinulla Pönni, ihan piristi. Hyvä kirjoitus kaiken kaamoksen ja surkeuden keskellä. Valoa ihmisille ja kynttilöitä esille niin jaksetaan tammikuuhun, kyllä se siitä sitten taas valkenee.

Ei tarvii olla kansallinen.

Ei nimi miestä (tai naista) pahenna joten ihmisiähän me vaan kaikki ollaan.

Vierailija
Donna
Pönni

Ihana huumori sinulla Pönni, ihan piristi. Hyvä kirjoitus kaiken kaamoksen ja surkeuden keskellä. Valoa ihmisille ja kynttilöitä esille niin jaksetaan tammikuuhun, kyllä se siitä sitten taas valkenee.

Ei tarvii olla kansallinen.

Ei nimi miestä (tai naista) pahenna joten ihmisiähän me vaan kaikki ollaan.

Humanistit ( lue utopistit ) vauhdissa.

Vierailija
Rousseau
Eikös ruotsalaiset ole pellavapäisempiä kuin suomalaiset? Tyyliin Vaahteramäen Eemeli.

Mietin sitä että kun niillä on sinikeltainen lippunsa, niin josko siellä olis ollut alkujaan enemmälti jotain "viikinkiverta".. tulis Irlannista päin? Oon fundeerannut että kun albiinoafrikalaiset näyttää jetsulleen samoilta kuin yltiökesakkoiset punahiuksiset kikkarapäät vaaleilla ripsillään ja muullakin vaalealla karvoituksellaan irlannissa [size=85:29gj8t2g](joo joo on sitä irkkujenkin kaa tullut oltua iliman rihman kiertämää ja rouvaksi asti olis yks tahtomalla tahtonut mutta minäpäs en kun olin jo oman nappisilmäni pikkuäiti eikä sitä niin vaan enää lähdetä jne.)[/size:29gj8t2g] Niin sitä oon funtsannut että Viikingit vois olla jotakin sellaista rotua, eli kehityspoikkeavuutta.

Mulla on myös jonkinsorttinen teoriaviritelmä "rodullisesta" kehittymisestä juurikin poikkeavuden osalta kun as-oireisena oon vertaisporukoissa ollut ja kattellut miten tietyntyyppiset ominaisuudet voi kertaantua tai vähentyä ja levitä tai tiivistyä.

Sehän jo tiedetäänkin ettei yksilötasolla tapahdu mullistavia muutoksia. Ei ihminen ole mikään kameleonttinen joka vaihtais väriä ilmaston mukaan.

Siniset silmät on sopeutuneet paremmin pohjolaan ehkä niin että luola-asumuksissa ja maakuopissa, yms aikoinaan on suojaväristä ollut hyötyä talvella mutta entäs kesät?
Ei täällä aina o jääkausi ollut ja nyt taitaa sinisilmäisyys ja vaaleeihoisuuskin väistyä yhtä rivakkaa tahtia kuin jääkarhut ruskeitten karhujen kait lisääntyessä tahollaan?

Ei kai noista rotu- ja värijutuista jaksa enää keuhkota kuin todelliset tomppelit. Eli yhtyisin otsikon näkemykseen. Ellei ketjussa muuta ilmene.

Mitä? Ruiskukkaa pukkaa oikeiston taholta. Ei ole mitään sattumaa se ei ollenkaan. Ja vasta Vanhasen "neliapila" porukka jossakin torilla oli jakamassa niitä lapsihalpatyövomalla lähi-idän öljystä tehtyjä isänmaallisuuskynttilöitä kosiskellen nimenomaan kansallisuusaatteella.

Sitähän puskee vaikka mistä. Nuorempi nuoriso on ihan hurmoksessaan talvisotajutuista, isänmaallisuudesta, tai osa.. liian iso osa. Eikä niille kukaan selitä mm. koulussa, kodeista puhumattakaan että mitä noi värit symboloi.

Mä luulen että uskonnonopetuksen oheistuotteena noita kansallisuusaatteita ujutuetaan. Lastentarhoissa se jo aloitetaan ja pahin myyräntyö tehdään kait jo ihan naperoille päiväkodeissa siellä 1-3v:lle viattoman piirtelyn, askartelupaskartelun ja leikkien kautta. Tätit vaan ihan kuin ohimennen siirtää vanhaa porvarillista arvosymboliikkaa. Piirellään ja asklarrellaanm siniristilippuja yms. niitten omituisten siipiniekkojen ohessa jota ne sanoo enkeleiks.
Se on olevinaan niin, niin viatonta.
Härskiä se on.
Jos ei ole itse vanhempana valpas niin tietyntyyppiset puoluepoliittiset tahot yhteiskunnallisia väyliä pitkin kaappaa lasten sieluja.

Minä oon joutunut moisesta erityistaistelemaan kun lapsen mummu, joka paljon lastani hoiteli, on jehovantodistaja ja mun maalliset, ei uskonnolliset kuvioni kaikessa arkisuudessaan ja realistisuudessaan, epäporvarillisuudessaan ei ole niin kosiskelevia, yms. tapoina ja käytäntöinä.. ja siinäpä sitten oli yks lisähomma aikoinaan.
Minä kyllä nään asiat ihan selkeästi ja tiedän mistä johtuu jotkut erimielisyydet jälkeläiseni tai ylipäätään nuorempien kanssa.

Myöhemmin tuollainen voi vaikuttaa paljonkin yksilön äänestyskäyttäytymiseen ja sitäkautta tahattomasti ihmiset voi antaa itseltään valtaa taholle, joka ei sitten ajakkaan hänen etujaan.

Toivottavasti saadaan pikkuhiljaa suvaitsijat tulokkaiden kimpusta pois, aivopesemässä uskomaan että täällä Suomessakin pitää elää kuten siellä missä oli paha olla ja mistä piti päästä pois. (Ei koske sinua Pönni, kunhan vain funtsailin tietynlaisia ihmistyyppejä joita en suomalaisissa siedä.)

En minä ole mikään "suvaitsevainen". Se on kansallismielisten kihkoilijoiden pilkkanimitys samoin kuin moni muukin.

Minä oon sieltä taholta saanut henkilöhyökkäävää panettelua ja suora valehtelua osakseni paljon. Mm. tässäkin ketjussa joku kävi valehtelemassa että oisin muka joku mielenterveyskuntoutuja. Sellainen en ole ikinä ollut. Hulluksikin ne välillä haukkuu ja vaikka mitä.
Femakoksi, jopa emakoksi saa kuulla itseään nimiteltävän. Kun esittää lääketieteellisiä faktoja ja puhuu sosiaalipolitiikasta, luonnonsuojelusta ja tasa-arvosta niinkuin ne on, niin ne alkaa huudella että on punavihree femakko, sosiaalitantta, kukkahattu, jne. Kommunistiksi ne myös huutelee ja stalinistiksi heti jos on hiukankin vasemmistosorttista mielipidettä. Ja niin siis vaikka niitä samoja mielipiteitä esittäis Katainen, Niinistö, Vanhanen, ja muut oikealta.

Pilkata ne osaa ja levittää ihmisistä valeita.
Asiaa niitten tarinoista saakin sitten hakea kuin neulaa heinäsuovasta.

En minä ole siis mikään suvaitsevainenkaan.
Se on ulkopuolelta huudeltu nimitys. En huoli sitä.

Vierailija
thuga101
Humanistit ( lue utopistit ) vauhdissa.

Mene sinä "nisti" siitä muualle nillittämään ja nimittelemään.
Kyllä tuota masentavaa, riitaahaastavaa, sivistymätöntä vänkyttämistä on saatu kuulla/nähdä jo kyllästymiseen asti.

Humanismi ei ole kohtuullisena mitään utopiaa. Se on elämää kantavaa voimaa, jota ilman ei olis syntynyt ikinä kaupankäyntiä, ei markkinataloutta, jne.
Ihmiset olis jotain raakalaisvarkaita, murhaajia ja muita barbaareja, metsäläis- ja merirosvoja sun muuta roskasakkia mikäli ei olis humanismia.
Länsimaista tiedettä ja "unikouluja". Ei olis länsimaisuutta ilman humaaneja aatteita ja yliopistojen tiedekuntia.

Vierailija
Dredex
Suomen lippu on ihan hyvä. Ei lippuja muutella tuosta vain, koska sitten sitä oltaisiin aina säätämässä, kun jollakin toisellakin välähtää lisää ideoita. Suomen lipun värit kuvaavat taivasta ja hankea, siihen väliin mahtuu kaikki mitä on.

Jaahas.. taas yks "fyrer" käy ikäänkuin ilmoittamassa että pulinat pois ja ruotuun. Hekoheko.
Me eletään kuules nyt uudessa nyky-yhteiskunnassa joka on avoin kansalaisyhteiskunta. Idea on se että kaikki voi sanoa sanotavansa ja asioita myös muutetaan jos siihen nähdään tarvetta.

Ei tuollainen isännän leikkiminen enää toimi. Naurettavaa pullistelua. Kekkosen aikaan kun ei vielä alussa ollut TV-vastaanottimia, silloin -56 kun hänet valittiin [size=50:3strvxqs](ja minä synnyin)[/size:3strvxqs]. Höyryputkiradioista kuunneltiin uutiset ja päivän peili mutta maailma oli muuttunut jo melkoisesti siihen mennessä kun minun lapseni oli todistamassa Kekkosen poismenoa apauttiarallaa -82? No niillämain. En viitti nyt tarkistaa.

Lapsi näki TV:stä uutiset joissa kerrottiin Kekkosen kuolleen ja viisvuotiaani oli ihan surun murtama ja suuren hämmennyksen vallassa.. "Äiti.. mistä nyt saadaan uus Kekkonen?", hän syvästi liikuttuneena kysyi.
Minua aikuista nauratti tietenkin ihan hillittömästi mutta koitin olla se "pekkapokeri pokkani pitää pimpelipom" ja selitin asioita.

Siitäkin on kohta kolmekymmentä vuotta.. joten "herää sinäkin pahvi".

Me eletään nyt vallan hienossa kansalaisdemokratiassa, jossa ihan joka ikisellä on sanavapaus ja äänioikeuskin on niillä, joilla on suomen kansalaisuus.
Suomalaista identiteettiä parhaimillaan on tasa-arvo!

Minuahan ei täällä tai muuallakaan hiljaseks komenneta, eikä edes nätisti pyytämällä saa vaikenemaan, jos ei ole kunnon perusteluja. Tässä ja nyt jatkan aiheesta ihan takuulla.

Missä on hanki? Mites olis kesälippu? Sateenkaarimuumilippu ½ vuotta Toukokuusta Joulukuun alkuun?

Talvilippuun sit vois laittaa valkoiselle pohjalle sen sateenkaaren pastellina.

RISTI!
Sekin kun ei muuta symboloi kuin Kristin-ristiä. Ristiretkiä.
Trikolorissa on paljon hienompi se kuvio, silleen ristiinrastiin.

Sateenkaari olis kyllä vielä hienompi.. Onkoos sitä jo jossakin lipussa?
Nykyäänhän ei haittaa vaikka olis kaarevia kuvioita kun on painovärejä yms. tekniikoita millä voi maalta mitä vaan niihin Lähi-idän öljykankaisiin.

Vierailija
mensaani

Mensaani on jo aikaisemmin määritellyt verbin hiukan oudosti, joten antaisin pienen vihjeen: verbi on sanaluokka eikä määritelmä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Verbi

Vierailija
Dredex

Tulin juuri kotiin Citystä.
Ostin kaksi sinivalkoista kynttilää.
Menen huomennakin töihin, klo seitsemäksi.
Laitan aamulla ne kynttilät työpaikan ikkunalle.
Sytytän niiden sydämen tulitikulla.

Ensin kuitenkin aion värjätä valkoista pahvia.
Piirrän siihen symmetrisen sinisen kuvion.
Mielessä on myös, että monistaisin sen laittamalla se pahvi kolmen peilin muodostelmaan.
Sitten siihen sinivalkoiset kynttilät somasti juuri noin.
raapaisen tulitikkua.
Keltasinivalkohehkuinen liekki valaisee ohikulkijoiden mieliä
En aio kysellä, oletkos kulkija suomalainen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat