Tänään tulee Prisma muistin toiminnasta YLE1 klo19.00

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Saa sitten nähdä onko yhä vaan paskaa niin kuin tähän asti YLEllä ennenkin...

Tässä on sitä todellista tietoa aiheesta muutama linkki: ehdollistuminen eli muisti perustuu neuronien väliten yhteyksien säkönjohtavuuden säästelylle toisaalta yhteyksien liitoksissa synapseissa, ja toisaalta itse neuronien haarakkeissa eli aksoneissa ja dendriiteissä, "rasvasolujen" eli glionien sääntelemänä naiden haarakkeien signaalililiiikenteen perusteella:

post861014.html?hilit=%20R%20Douglas%20Fields%20#p861014

post862783.html?hilit=%20The%20Other%20Half%20of%20the%20Brain%20#p862783

post1041676.html?hilit=%20R%20Douglas%20Fields%20#p1041676

post1129156.html?hilit=%20R%20Douglas%20Fields%20#p1129156

Ehdollisilmiöstä käyttäystymisen tasolla täällä laaja aineisto. Kannattaa kirjautua sivulle, niin sieltä löytää hakemansa:

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/keskust ... hp?3,14549

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Sakarias
Joseph Ledoux käsitteli kirjassaan Synaptinen itse näitä hermosolujen LTP:n solutason mekanismeja varsin seikkaperäisesti.

Vuoden professori 2008

Tiesitkö, Arkkis, tätä?

Tästä maataloustieteiden metodeilla kuten heritabiliteetilla yhteiskuntatieteissä huijaavasta puoskaritantasta, joka "ei ole ikinä kuullut ehdollistumisesta", on oma keskustelu:

historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/holynpolytati-professoriliiton-vuoden-professoriksi-t36490.html?hilit=H%C3%B6lynp%C3%B6lyt%C3%A4ti

Linnaan se pitäsi panna, ja voidaan vielä pannakin. Potilasvahingoista voi alustvasti ilmoittaa vaikka minulle, jos ei muita teitä tiedä, mutta tietää tai epäilee tapauksia. Ihan samoin vaikkapa lasten mahdollisita "peilisolututkimuksista".

Vierailija

Mitähän varten tämä ei nyt areenasta löydy, ainakin ennen olen ollut huomaavinani että ne on seuraavana päivänä sinne ilmestynyt. Samaten viime torstain "tiededokumentti: kiistely ilmastosta" puuttuu.

Harmillista, tiededokkarit ovat olleet ainoa katsottavan arvoinen areenasta.

Vierailija
basa
Mitähän varten tämä ei nyt areenasta löydy, ainakin ennen olen ollut huomaavinani että ne on seuraavana päivänä sinne ilmestynyt. Samaten viime torstain "tiededokumentti: kiistely ilmastosta" puuttuu.

Harmillista, tiededokkarit ovat olleet ainoa katsottavan arvoinen areenasta.

Löytyykö sieltä muuten Prisman muinainen dokumentti Kossiivi-"susilapsesta"?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Äänestys taitaa olla lievästi sanottuna asenteellinen, mutta ei se mitään: valitsin vaihtoehdon löpötystä. Tämä sen johdosta että Horizon-puljun dokumentit yleensä onnistuvat vähintään yhdellä tavalla ärsyttämään.

Tällä kertaa ärsytti se että ensin tiedehemmo sanoo että jotkut väittävät muistavansa asioita vaikka olivat alle 2-vuotiaita, sitten hän töräytti perään että eräs väitti omaavansa muistikuvia siitä kun oli munanjohtimessa.

Sillälailla! Jälkimmäisellä töksäytyksellä tyyppi ilmeisesti toivoi asettavansa kyseen- ja naurunalaiseksi kaikki joilla on muistikuvia ajalta 0 - 2 ikävuotta. Tällaisesta vihjailusta en sitten ollenkaan pidä, vaikka omat varhaisimmat muistikuvani ovatkin ajalta 2 - 3 v. Olen kumminkin kuullut ja nähnyt ihmisten kertomuksia että on muistikuvia varhemmaltakin ajalta kuin 2 v ja yli, ja valehtelijoiksiko heidät kaikki pitäisi julistaa?

Entä jos kaikki peipit eivät ole niin idiootteja että peilikuvansa nähdessään kuvittelevat että se on joku muu ihminen, vaan hoksaavatkin melko nopsaan että minähän se siellä? Kai tällaistakin voi tapahtua, sillä lajimmehan kehittää kuitenkin kaikenlaisia variaatioita ja harva on äärimmäinen keskinkertaisuus.

Horizon-dokumenteista taisi tämä kyseinen ohjelma kuitenkin olla sieltä rauhallisimmasta päästä. Yleensä ne ovat sellaisia lässytyksiä joissa naureskellaan ja pilaillaan aiheen kustannuksella, jos ei katsojienkin.

Vierailija

PRISMA MUKA "IHMISEN VÄKIVALTAISESTA YDINPERSOONASTA" oli taas puhdasta paskaa, vaikka haistapaskantiedejohtaja jo saikin potkut!

Toimittaja oli Englannin entinen puolustusministeri (joka heti ensi töikseen kertoi, miten "hänet on kasvattu ehdottomaan väkivallanvastasuuteen"; lopun ohjelman valossa tuohon voisi lisätä hänen ilmaan leijumaan jättämänsä kysymyksen, että "luonnonvastaisestiko, ja juuri siksikö hänestä sitten tulikin homo...byäääh...")

En ole homovastainen, mutta SOSIOBIOLOGISEN HAISTAPAKANTIETEEN VASTUSTAJANA en voi olla kiinnitämättä huomiota ja kysymättä, että MINKÄ HELVETIN TAKIA ERITYISESTI HOMOT kuten tuokin jäpikäs sitä paskaa koko ajan parhaansa mukaan yrittävät kaataa alas suuren yleisön kurkusta, myös meidän muka "syntymäluonteeltaan raiskaavien ja murhaavien" heteromiesten?

Asia on meikäläiselle täysi arvoitus, ja olen siitä ennenkin yrittänyt virittää keskustelua...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Täh. Että jätkä on automaattisesti homo jos hän kokee että ei pidä tappelusta ja aggressioista?

Voihan rauhanomaisuuden taustalla olla silkka kasvu sivistyneessä ja hienostuneessa ympäristössä. Ei siitä kuitenkaan välttämättä homoksi kasva. Minkäänlaista viittausta homouteen en ohjelmasta kyllä itse irti saanut; toki se ettei tuolla vanhalla miehellä ollut kokemusta vauvoista voisi moiseen viitata, mutta sitten kai itsekin olen HOMO koska en ole ikinä edes pidellyt vauvaa sylissä.

Ohjelma jokatapauksessa totesi että kaikilla on taipumukset aggressioon ja jos on tilanteita jotka moiseen yllyttävät, tai ympäristö ei ohjaa niitä tukahduttamaan, niin siinähän ne sitten ovat pinnassa kaikenaikaa.

Itse uskon erittäin mainiosti että voi olla tiloja joissa ihminen ei kykene hillitsemään aggressioitaan aivojensa epänormaaliuden vuoksi. Tiedän tällaisen ihmisen, enkä sano ettenkö itsekin voisi moinen olla (aggressio paukkaa päälle kausittain).

Muuten tämäkin Horisko-dokumentti oli taas jotenkin ällö. Käydään niitä näitä läpi ja homma on paketissa. Jotenkin tulee aina Horiskojen kanssa sellainen tunne että tieteellisyys ei toteudu!

Vierailija
Rousseau
Täh. Että jätkä on automaattisesti homo jos hän kokee että ei pidä tappelusta ja aggressioista?

Ei suinkaan, vaan tämäjätkä oli tunnettu julkihomo (tosin skandaaleiden kautta kaapista tullut), joka selvitti että "väkivalta on Keenistä, mutta ei-väkivaltaisuus "opetettua".

Ja että heänelle itselleen oli "erityisen tehokkaasti optettu väkivallattomuutta, kun taas joillekuille muille on OPETETTUKIN väkivaltaa...

(Ja ne muut on heteroita.)

Voihan rauhanomaisuuden taustalla olla silkka kasvu sivistyneessä ja hienostuneessa ympäristössä. Ei siitä kuitenkaan välttämättä homoksi kasva. Minkäänlaista viittausta homouteen en ohjelmasta kyllä itse irti saanut; toki se ettei tuolla vanhalla miehellä ollut kokemusta vauvoista voisi moiseen viitata, mutta sitten kai itsekin olen HOMO koska en ole ikinä edes pidellyt vauvaa sylissä.

Tämä entinen konservatiivinen puolustusministeri oli taatusti joutunut naisten intensiivisten "hyökkäysten" kohteeksi kaatimielessä (vaikka olikin huomattavan ruma ja lisäksi juopon näköinen).

Ohjelma jokatapauksessa totesi että kaikilla on taipumukset aggressioon ja jos on tilanteita jotka moiseen yllyttävät, tai ympäristö ei ohjaa niitä tukahduttamaan, niin siinähän ne sitten ovat pinnassa kaikenaikaa.

Ohjelma oletti, että ihmisellä on genettinen "aggressiivinen ydinpersoonallisuus", jota kultuuri ikään kuin "siloittelee".

Teoria on väärä, minkä kaikki jotakin psykologiasta tietävät titävät.

Viittaan vaikkapa vaan ennen paljon laajemmin "hyväksyttyyn" väärään teoriaan alkoholin vaikutuksesta naisten seksikäyttäytymiseen, ns. "aina mielessä"-teoriaan:

post979311.html?hilit=%20aina%20mieless%C3%A4%20#p979311

Itse uskon erittäin mainiosti että voi olla tiloja joissa ihminen ei kykene hillitsemään aggressioitaan aivojensa epänormaaliuden vuoksi. Tiedän tällaisen ihmisen, enkä sano ettenkö itsekin voisi moinen olla (aggressio paukkaa päälle kausittain).

Muuten tämäkin Horisko-dokumentti oli taas jotenkin ällö. Käydään niitä näitä läpi ja homma on paketissa. Jotenkin tulee aina Horiskojen kanssa sellainen tunne että tieteellisyys ei toteudu!

Tällä hölmöilyllä ei ollut mitään tekemistä tieteen kanssa, ja se romahdutti osaltaan allekirjoittaneen vähäistäkin "luottamusta" Brtiaanian konservatiivipuolueen tieteellisyyteen, vaikka usko siihen on aina tähän päivään ollut parempi vaikkpa "Sosialistisen internatsionaalin" vastaavaan...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Okei. En ole perehtynyt politiikkaan, en varsinkaan ulkomaiden.

Mietityttää toki tuo "ydinpersoonallisuus". Jos ihminen joutuu poikkeavaan tietoisuudentilaan väsymyksen, rasituksen tai myrkkyjen vuoksi, onko se räähkä mikä sieltä kuoriutuu esiin mukamas se "ydinpersoona"? Epäilyttää.

Itse en ainakaan koe että olisin jotenkin enemmän, selkeämmin tai paljaammin oma itseni jos saan aggressiokohtauksen. Tai olen kuolemanväsynyt. Ei ärtyisyys ole mitään ydintä eikä perustaa. En usko.

Toisaalta pitäisi kai tutustua että mitä sillä ydinpersoonalla sitten oikein haetaan...

Vierailija
Rousseau

Mietityttää toki tuo "ydinpersoonallisuus". Jos ihminen joutuu poikkeavaan tietoisuudentilaan väsymyksen, rasituksen tai myrkkyjen vuoksi, onko se räähkä mikä sieltä kuoriutuu esiin mukamas se "ydinpersoona"? Epäilyttää.

Minäkin olen esimerkiksi joskus ollutkin sellainen "ydinpersoona", ja olen myös selvin päin tapellut sellaisten kanssa. kerran sain hyvät tylipisteet erään kiinteitöyhtiö puheenjohtajalta ja eräältä muulta toimenhaktijlat, kun poistin erään helvetin ison "ydinpersoonakorston" yhtiön tiloista. Minä tönin sitä koko ajan siten, ettei se päässyt missään vaiheessa kunnolla tasapainoon, eikä noin ollen myökään lyömään. Tiesin myös, että tavallien "luonnenaamionsa" höyryjen haihduttua "ydinpersoona" ei tule muistmaan asista mitään, ei ainkaan kenkään naamaa...

Itse en ainakaan koe että olisin jotenkin enemmän, selkeämmin tai paljaammin oma itseni jos saan aggressiokohtauksen. Tai olen kuolemanväsynyt. Ei ärtyisyys ole mitään ydintä eikä perustaa. En usko.

Samoin.

Toisaalta pitäisi kai tutustua että mitä sillä ydinpersoonalla sitten oikein haetaan...

Saa nyt nähdä, onko se taas jotakin tarkoin viriteltyä kampanjaa...

Vierailija

Taas meni seuraavakin PRISMA asian ohi niin että ryskyy:

Aivojen kehitystä selitettin LEUKALUUN KAHDEN EMÄKSEN PISTEMUTAATIOLLA, jonka ansiosta premalihakset eivät enää tarvitse sellaisia kiinnitysharjakkeita kalloon kuin aikaisemmin!

Sialiinimutaatio taas nosti evoluutiossa signaalien mahdollisen etenemisnopeuden synapseissa jopa satakertaisieksi esimerkiksi simpanssiin verrattuna.

Lisäksi sialiinimutaatio vaikutti aivan suoraa tuohon PRISMAnkin "ratkaisuksi löytämään" ONGELMAAN: se pudotti leukaluun kuten muidenkinlihasten voiman NELJÄNNEKSEEN aikaisemmasta!

Alussa se hyvin todennäköisesti pudotti sitä vieläkin enemmän, jota evoluutio sitten eri keinoin korjasi.

post926259.html?hilit=%20sialiini*#p926259

Vierailija
Rousseau

Ainakin sellainen känni-ydinpersoona on lisäksi yleensä nolla siinä oltetussa "ydintoiminnassaan" (joak usein oletetaan olevan joko väkivalta tai seksi...)

post1034610.html?hilit=Jalkasaaren#p1034610

Vierailija
Sakarias
Joseph Ledoux käsitteli kirjassaan Synaptinen itse näitä hermosolujen LTP:n solutason mekanismeja varsin seikkaperäisesti.

Vuoden professori 2008

Tiesitkö, Arkkis, tätä?

Äijän tuohu on perseestä, Eric Kandelin "alysiamiehiä".

Tänään tuli YLE Teemalta jorina, jossa nuo paapattivat WTC-iskujen neurovaikutuksista. Eivät tiedä esimerkiksi Fieldsin mekanismista mitään.

YLEN ohjelmissa ei ole havaittavissa vähäsintäkään parannusta Jungnerin potkujen jälkeen. Tasan sama sikalibja jatkuu, ja siitä päättää joku muu kuin johtaja(t). <:C

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat