Mitä kokoa olet?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on kokosi?

Kävin täydentämässä paitavarastoa ja piti valita kymmenkunta Camelin paitaa XXL nipusta.
Painan 92kg ja pituutta on pikkasen yli 180cm.

Siis voiko toi koko olla oikeen?

Minkä kokosia ja painosia ootte?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija
Gabriel

Siis voiko toi koko olla oikeen?

Voi se. Sehän riippuu siitä missä päin Aasiaa vaatteet on tehty. Joissain maissa se lapsityövoima on hyvinkin erikokoista kuin toisaalla. Olen kuullut että lapsiksi luetaan jopa semmoiset 15 kg/130 cm -kokoiset tenavat. Paikallisesta standardista riippuen ne voivat nääs olla joko M- tai L-kokoisia. Vaatteet tietty sovitetaan näiden onnettomien päällä ja mitoitetaan sitten sen mukaan.

Eikä näin eurooppalaisten vaatteidenkaan mitoitus mitään standardeja noudata. Omat mittani ovat useimmiten 185cm/83kg ja monasti täytyy arpoa, ottaisiko L-vai XL-koon paitoja. Usein tulee väärää kokoa.

Ps. Camelin paitoja en koskaan ole omistanut enkä tiedä missä niitä tehdään, älä ota henk. koht. tuota ekaa kappaletta...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Vaatteen kokoja on kaapissa M-XXXL. Painoindeksi 22.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Ämmähän minä olen. Tai eurooppalaisella mitoituksella 38. Pituutta 168 cm ja paino tällä hetkellä vieläkin alle 57 kg. (Ihannepainoni olisi 57 - 63 kg.)

Äärimmäistä keskikokoa. XM.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Vääränkokoinen. Housujen lahkeet on aina liian lyhyet ja paidan helma ei kestä housuissa.

Mikä v***u siinä on, että leveyssuunnassa mistä tahansa kaupasta saa vaikka miten helvetin isoja vaatteita, mut pituussuunnassa ollaan jämähdetty johonkin 185 sentin maksimimittaan?? Pituutta on nykyajan ihmisillä useammallakin varmasti yli 2m, mut vaatteitten mitoituksia ei saada vastaamaan 2000 -lukua. Rkele!

Edit: Ainiin ja lantiomittaisia housujakaan ei saa mistään. Housunkaulusta olisi pidettävä suunnilleen kainaloissa (jolloin lahkeet olisivat vieläkin lyhyemmällä), jotta haara osuisi oikeaan kohtaan, tai jos housunkaula olisi hyvisti, niin haarakappale on sitten jossain polvissa. Minkälaisillle apinoille noita vaatteita nykään oikein tehdään??

X

Vierailija
Devil
Vääränkokoinen.....

...Mikä v***u siinä on, että leveyssuunnassa mistä tahansa kaupasta saa vaikka miten helvetin isoja vaatteita, mut pituussuunnassa ollaan jämähdetty johonkin 185 sentin maksimimittaan?? Pituutta on nykyajan ihmisillä useammallakin varmasti yli 2m, mut vaatteitten mitoituksia ei saada vastaamaan 2000 -lukua. Rkele!

Olen huomannut saman! Lähinnä kauluspaidat tehdään ihmisille joilla on uimarin ylävartalo. Kun tämmöinen perus-L/XL -kokoinen urheilevahko konttorirotta haluaa uuden paidan, pitää valita ottaako sopivankokoisen kauluksen vai riittävän pitkät hihat. Jos kaulus on hyvä, hihat jäävät lyhyiksi tai jos hihat ovat sopivat, kauluksesta mahtuisi jonkun toisenkin pää läpi.

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

192 cm ja 90 kg, XXL

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Vierailija
Devil

Edit: Ainiin ja lantiomittaisia housujakaan ei saa mistään. Housunkaulusta olisi pidettävä suunnilleen kainaloissa (jolloin lahkeet olisivat vieläkin lyhyemmällä), jotta haara osuisi oikeaan kohtaan, tai jos housunkaula olisi hyvisti, niin haarakappale on sitten jossain polvissa. Minkälaisillle apinoille noita vaatteita nykään oikein tehdään??

Yhdyn tähän. Tuntuu että vaatevalmistajilla on halu tinkiä housujen koosta joka suunnasta. Ehkäpä joidenkin mielestä on mukavaa kun bokserit tai alushousut näkyvät paidankauluksesta läpi. Minun mielestäni vaatteen kuuluisi peittääkin jotain. Tämä peittävyys tuli ajankohtaiseksi nyt aamulla kun poljin pyörällä töihin.

Vierailija

3XL, mutta 4XL on pienen väljyyden vuoksi mukavampi. Tämän vuoksi vaatteet pitää ostaa "isojen miesten" vaatemyymälöistä.

Mutta on yksi ongelma. Pituus on vain likimain 175, jolloin housuja joutuu aina lyhentämään kilometrin. Ei uskoisi, että pienenä oli pelkkä M.

En ole sinällään mitenkään sairaan lihava, vain vähän turvonnut. Liekö sitten johtuvan siitä, että olen usein elävänä nyrkkeilysäkkinä.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Vaikka harvalla elomme alueella kuulun ns. ässiin, niin vaatekokoni voin ilmoittaa S-kirjaimin. Hanakasti yrittäenkään en onnistunut kasvattamaan pituuttani lähellekään mannekiinimittaa, joten tutkailen ympäristöäni verrattain matalalta. Mutta matkustaessani eteläisessä Euroopassa havitsin, etten sittenkään taida olla ultralyhyt: sieltä löysin jopa sopivanmittaisia housuja uutena. Ihmiset olivat muutoinkin sirompia kuin me fennoskandit...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Lukemani perusteella olen naiseksi keskimittainen, en lyhyt. Silti lähes kaikkien housujen kanssa on nykyään sama ongelma eli että lahjetta on liikaa. Kaikki housut pitäisi lyhentää ja koska vihaan sitä touhua, useimmiten pidän puntteja käärittynä. Se ei aina ole järin tyylikästä.

Puserot sensijaan, tai sanotaan ainakin poolot, ovat viimeaikoina olleet kaupoissa omituisen lyhyitä. En todellakaan halua palelluttaa alaselkääni.

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Gabriel
Kävin täydentämässä paitavarastoa ja piti valita kymmenkunta Camelin paitaa XXL nipusta.

No miten kävi, onnistuitko?

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

Vierailija
Chair
Gabriel

No miten kävi, onnistuitko?

Onnistuhan tuo.
Ensivuonna taas seuraavan kerran varastoja täydentämään.
Yritän minimoida shoppailukerrat ja tankata tarpeellisen kerralla. Camelin kuteet istuu mun vartaloon ihan kivasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat