Use it or lose it!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmisen kroppa on tehty käytettäväksi niin miesten kuin naistenkin.

Laiminlyömällä kropan käyttöä altistaa itsensä sairauksille ja ennenaikaiselle kuolemalle.

Lapsettomuus on monella tietoinen päätös.
Ei haluta lapsia nurkkiin pyörimään vaan omistaudutaan itselle ja sillä hetkellä hyvältä tuntuvalle elämälle.

Nuoret naiset sairastaa yhä useammen kohdun sairauksia, kasvaimia sekä rintasyöpää.

Jos kolmekyppisenä ei ole synnyttänyt ja imettänyt altistaa itsensä suuremmalle riskille sairastua synnytyselinten sairauksiin ja rintasyöpään.

Kohdun ja munasarjojen poisto poistaa myös seksuaalisen halukkuuden.

Use it or lose it!

Kuinka haluat elää 30 viimeistä vuottasi?
Yksin vai lastenlasten ympäröimänä?

Sivut

Kommentit (47)

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Jos asiat todellakin olisivat noin yksinkertaisia ja mustavalkoisia, niin maailma olisi paljon helpompi paikka elää! Ei tarvitsisi tehdä itse vaikeita päätöksiä ikinä!

Nimimerkki lapseton, terve naimisissa oleva onnellinen. Eikä yhtään itsekäs.

PS. Mietipä asioita kuten: maapallon liikakansoitus, Suomen hiilidioksidijalanjälki, miehen raahaaminen kämpille väkisin tai pakkoavioliitto, yksinhuoltajuus, kusipäiden lasten kasvattaminen ympäristön takia... ja vielä mieti sukulaislapsia ja kummilapsia...

Vierailija
Gabriel
Ihmisen kroppa on tehty käytettäväksi niin miesten kuin naistenkin.

Ihmisen kehoa ei ole tehty mihinkään, se on kehittynyt evoluution myötä. Tämä on oleellista, sillä evoluutiomaisessa kehityksessä ei ole päämäärää emmekä tiedä olemmeko tällä hetkellä "optimaalisessa" lopputuloksessa.

Gabriel

Lapsettomuus on monella tietoinen päätös.
Ei haluta lapsia nurkkiin pyörimään vaan omistaudutaan itselle ja sillä hetkellä hyvältä tuntuvalle elämälle.
...

Use it or lose it!

Kuinka haluat elää 30 viimeistä vuottasi?
Yksin vai lastenlasten ympäröimänä?

Valitsen vaihtoehdon C) Puolisoni ja ystävieni ympäröimänä.

En erityisemmin pidä lapsista enkä aio hankkia lapsia.

Vierailija
Skeptikko

En erityisemmin pidä lapsista enkä aio hankkia lapsia.

Ymmärrän pointtisi, en minäkään kauheasti pidä muiden lapsista.

Lapseton voisi ajatella että kodissa voisi olla nytkin heleä-ääninen tyttö, joka pitää pan-huilun soittamisesta, ja jolla on kauriin silmät. Huonekin on aina siisti.

Tai sitten pihapiirissäsi voi olla naapureita auttava reipas poika, jonka olet kasvattanut suoraselkäiseksi ja rehelliseksi. Voit olla hänestä ylpeä kuten olit aikoinaan siitä koirastasi, joka sai agility-kisoissa kunniamainintoja. Tosin sarjoja oli niin paljon, että jokainen koira sai pari palkintoa, mutta kuitenkin.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Gabriel
Kaksi lapsettomuuden kannattajaa jo ilmoittautunut.
Missäs loput viipyy?

Omakohtaisen lapsettomuuden kannattaja ilmoittautuu.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Lektu-Elli

Lapseton voisi ajatella että kodissa voisi olla nytkin heleä-ääninen tyttö, joka pitää pan-huilun soittamisesta, ja jolla on kauriin silmät. Huonekin on aina siisti.

Tai sitten pihapiirissäsi voi olla naapureita auttava reipas poika, jonka olet kasvattanut suoraselkäiseksi ja rehelliseksi.

Kuinkas tuollaisia lapsia tehdään ja missä niitä voisi käydä ihastelemassa? Jos mielikuvitus pelaa, niin lienee parasta nimenomaan jättää asia ihan vaan ajatuksen tasolle, ettei pääse todellisuus pilaamaan kuvioita.

We're all mad here.

Vierailija

Ei taida oman elämän aikana saada ihmisiä kehitettyä tarpeeksi. Uuden ihmisen tekeminen tälläiseen maailmaan on vähän liian huono vitsi.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Hah, ei täällä Suomessa kovin moni sitä vanhuuttaan lastenlastensa piirittämänä vietä. Niillä kutaleilla on ne omat elämänsä - niin kuin kuuluu ollakin.

On se nyt perkules jos niitä lapsia kuuluu tehdä sen takia että sitten on itsellä lokoisat oltavat loppuelämän ajan. Kroppa muka terveempi ja kaiketi mielikin kanssa. Ihmeellistä lasten hyväksikäyttöä. Ei paljoa puutu siitä miten kehitysmaissa tehdään lapsia sarjatuotantona vain ja yksinomaan sen takia että sitten ne elättävät omat vanhempansa näiden vanhuudessa, kun yhteiskunta ei ole järjestänyt mitään vanhustenhuoltoa. Jos joku tajuaa jättää lapset tekemättä ja kärsii sen kuppaisen vanhuuden, niin sittenhän hänen osaltaan sukulinja päättyy siihen ja on vähän vähemmän köyhiä näkemässä nälkää ja tappelemassa vähenevistä luonnonvaroista! Se ei ole mikään ratkaisu että kakaroita tehdään aina vaan enemmän ja enemmän, vai ajatteliko joku perustaa siirtokunnan Marsiin kenties?

En olisi tehnyt lapsia vaikka minua uhattaisiin siitä hyvästä millä hyvänsä. Ei niiden piruparkojen riesaksi viitsi sälyttää niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin rasitteita.

Noita synnytyselinten sairauksia tulee runsaista nuoruuden seksisuhteista ja ilman kumia harjoitetusta seksistä. Noitahan voi välttää. Ja vasektomia rules ok kun parisuhde muodostunut.

Pari tätiäni ja äitini saanut kohdun kasvaimia huolimatta siitä että lisääntyivät, että se siitä...

En voi valita noista äänestysvaihtoehdoista kun ajattelin viettää vanhuuteni mieheni kanssa, jos ei tule ero. Toivottavasti kuolen itse meistä ensimmäisenä! Se ei ehkä mahdoton ajatus koska mieheni lopetti tupakoinnin kun tutustuimme (hänen isänsä kuoli nuorehkona, oli kova tupakkamies).

Vierailija

En tekisi lapsia mistään hinnasta, enkä ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka haluavat viettää kaiken aikansa kakaroita paimentamalla oman elämänsä unohtaen. Monet ihmiset tuntuvat tekevän lapsia ympäristön painostuksen tuloksena, sitä kun pidetään niin normaalina ja elämään kuuluvana juttuna eikä vapaaehtoisesti lapsettomia oikein ymmärretä eikä uskota. Minäkin saan jatkuvasti kommentteja tyyliin " kyllä se mieli vielä muuttuu" johon totean vaan että ehkä kuitenkin näin yli kolmekymppisenä jo aika hyvin tiedä mitä elämättäni haluan. LIVE FREE OR DIE!

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Niin... Ensin odotetaan että vanhemmat raatavat epäitsekkäästi lapsiensa hyväksi ja sitten odotetaan että lapset huomioivat vanhempansa epäitsekkäästi. Silläkö se koko karuselli pyörii että ajatellaan että kun minä nyt teen niin ja noin niin kyllä ne lapsukaiset minua sitten muistavat? Ihan kuin kysymys olisi pelkästä laskelmoinnista ja kaupankäynnistä.

Oli taannoin raporttia teksti-tv:ssä että aikuiset mieluummin antavat rahaa lapsilleen kuin iäkkäille vanhemmilleen. Kuulema johtopäätös tästä oli että suomalaiset olettavat yhteiskunnan huolehtivan vanhuksista. Hell yeah?! Kun meillä on tämä systeemi sellainen kuin on, niin pitäisikö tässä yhtäkkiä kaikkien ottaa nurkkiinsa jotain kiukkuisia dementikkoja juuri sen takia että nämä ovat nuoruudessaan laskelmoineet että teenpä penikoita niin kyllä ne minua sitten hyysäävät kun paskon alleni.

Siihen ei voi vedota että hoito vanhainkodeissa on huonoa. Laitetaan se kuntoon, kun kerta väitetään että hoiva-ammatti kiinnostaa helvetin montaa naista (ei minua vaan...) niin kai sinne löytyy hommiin täyspäisiä naisia eikä pelkkiä mielipuolimurhaajia & killerihoitsuja vaan! Ja mikä sen takaa että hoito kodeissa on hyvää? Kai sitä joku miniä voi tänäkin päivänä kyllästyä anoppinsa ränkytyksiin. Ja miksiköhän sen sitten aina nainen pitäisi olla joka niitä vanhuksia hoivaa... Hoivatkoon miehet vaihteeksi.

Kaiken kaikkiaan katsoisin että itsekkäät syyt tehdä lapsia (minun vuokseni, minun kehoni vuoksi, minun mieleni vuoksi, minun minun minun...) eivät nappaa. Mitkähän ne syyt sitten olisivat? Halu rakastaa? Välittää oma maailmankuva?

Entäs jos jokainen "itsekkäästi" lapsettomana kuoleva tekeekin tälle pallolle palveluksen vähentäessään sitä väkimäärää joka uhkaa tukahduttaa koko planeetan...

Vierailija

Minä en ole koskaan käsittänyt miksi lapsettomana pysyminen on itsekästä. Eikö se omien "erinomaisten" geenien levittäminen ole paljon itsekkäämpää? Maailma on täynnä orpoja, jos oikeasti olisi epäitsekäs niin omat lapset jättäisi tekemättä ja adoptoisi jonkun joka tarvitsee kodin ja vanhemmat. Ihmisiä on nyt jo aivan liikaa ja tätä menoa kun väestö kasvaa me pian kuollaan kaikki. Maapallo ei mitenkään pysty ruokkimaan tulevia sukupolvia jos väestön kasvua ei saada kuriin. Minun mielestäni paras ympäristöteko mitä kukaan voi tehdä on jättää lapset tekemättä.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009
Gabriel
Kaksi lapsettomuuden kannattajaa jo ilmoittautunut.
Missäs loput viipyy?

En äänestänyt, joten toivottavasti tämä viittaus ei tarkoita minua! Lukijalle kuitenkin jää helposti sellainen kuva tästä kommentista, että olen lapsettomuuden kannattaja, minä en kuitenkaan niin kirjoittanut.

Tai ehkä sinun mustavalkoisessa maailmassasi.

PS. Syyllistät lapsettomuudesta kärsiviä naisia, he ovat arkoja tälle aiheelle, vaikka sitä on ulkopuolisen vaikea ymmärtää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat