helpoin linux usb?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

varmaankin miljoona samaa topikkia...
mutta antakaa löytämättömyyteni anteeksi...

eli mikäs olisi helpoin linux mikä toimis cd/usb...
yritän saada kakaraa tutustumaan linuxiin...

kiitos ja anteeksi...

Kommentit (7)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Laita pennulle Ubuntu.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Itse olen demonstroinut Ubuntulla. Lataat sen levykuvan, poltat levylle isket lätyn koneeseen (käynnistys CD-levyltä). Valikosta valitset kokeilun tjms.

Hyvä tapa tutustua Linuxiin. Taitaa sieltä löytyä ohjeet USB-tikkuversiostakin, mutta on hieman vaikeampi.

Same shit, different day...

Vierailija

Ubuntu / Kubuntu / Xubuntu / Gentoo + UNetBootin kombinaatiolla olen pärjännyt hyvin. Pitäisi toimia myös seuraavien distrojen kanssa:

[size=75:36g3h5yr]Ubuntu, Debian, Linux Mint, openSUSE (ei toiminut minulla), Arch Linux, Damn Small Linux, SliTaz, Puppy Linux, gNewSense, FreeBSD, NETBSD, Fedora, PCLinuxOS, Sabayon Linux, Gentoo, MEPIS, Zenwalk, Slax, Dreamlinux, Elive, CentOS, Mandriva, FaunOS, Frugalware Linux & xPUD[/size:36g3h5yr]

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Helppoja tapoja on tietysti monia, mutta tällä hetkellä kehittynein lienee tuollainen:
salai: Ubuntun käynnistys RAM:sta.
Siinä tehdään ensin (esim. Ubuntusta) täysin päivitetty versio, josta puolestaan muokataan RAM:miin buuttaava versio (buuttaa se tietysti muutenkin).

Luultavasti MS W7:ssa tuollaisetkin asiat ovat helpommin tehtävissä, ilman pitkiä selityksiä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Helppoja tapoja on tietysti monia, mutta tällä hetkellä kehittynein lienee tuollainen:
salai: Ubuntun käynnistys RAM:sta.
Siinä tehdään ensin (esim. Ubuntusta) täysin päivitetty versio, josta puolestaan muokataan RAM:miin buuttaava versio (buuttaa se tietysti muutenkin).
ToRAM optio varmasti tekee asioista kivuttomampia, kuin suoraan USB:lta ajettaessa koko systeemiä. Mun käsityksen mukaan tuo ei kuitenkaan mitenkään boottaa RAM:ilta vaan lataa koko moskan USB muistilta keskusmuistiin bootin aikana. Ihan näppärä optio jos jaksat / osaat väkertää sen livetikulle default asetukseksi, jolloin sitä ei tarvitse joka boottauksen yhteydessä väkertää päälle, näin niinkuin jälkikasvun elämän helpottamiseksi.

salai
Luultavasti MS W7:ssa tuollaisetkin asiat ovat helpommin tehtävissä, ilman pitkiä selityksiä.
Ei näin

Uusimmat

Suosituimmat