Eroon kehon myrkyistä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen syönyt tässä parin viime vuoden aikana runsaasti lääkkeitä, syönyt epäterveellisesti, polttanut jonkin verran tupakkaa sekä juonut alkoholia. Nyt meinasin suorittaa itselleni elimistön puhditusoperaation jolla poistaisin elimistölle haitalliset kuona-aineet pois kehosta. Veden juominen ja myrkkyjen välttäminen ovat tietysti ensimmäinen keino päästä alkuun. Mitä muuta pitäisi tehdä? Onko jotain aineita tai tuotteita jotka poistaa myrkkyjä kudoksista?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kehon "puhdistaminen" ja detox-kuurit ovat lisäravinnekauppioiden ja new age -henkisten luomuituhippien keksimää huuhaata. Klassinen esimerkki miten humpuukikauppiaat keksivät olemattoman tarpeen ja tarjoavat tähän tarpeeseen omia tuotteitaan.

Kehossa on omat mekanisminsa myrkkyjen prosessointiin eikä mitään sisäistä "puhdistusta" tarvita. Olisimme kuolleet jo kauan aikaa sitten jos keho taianomaisesti imisi kaikki ympäristön myrkyt sisäänsä ja varastoisi ne.

Esimerkiksi suolihuuhtelut ainoastaan häiritsevät kehon omaa luonnollista toimintaa, pahimmassa tapauksessa suolen toiminta häiriintyy niin pahasti, että suolihuuhtelut ovat ainoa tapa saada suoli tyhjenemään. (Mikä ei tietenkään ole huono lopputulos näiden tuotteiden kaupustelijoille.)

Samaa sarjaa ovat kaikki tuotteet jotka mukamas puhdistavat kehoa sinne kertyneistä myrkyistä. Ensinnäkään kehoon ei kerry mitään myrkkyjä, ihmiskeho on evoluution myötä kehittynyt puhdistautumaan ihan itse kaikesta epätoivotusta.

Toisekseen, ne aineet mitä kehoon saattaa jäädä, kuten mitättömän pienet pitoisuudet raskasmetalleja tai ympäristömyrkkyjä, eivät kehosta poistu yhdenkään dieetin, suolihuuhtelun tai muun puhdistautumisen keinoin.

Koko kehon puhdistus -kultti juontaa juurensa kristilliseen likaisuus/syntisyys-fetissiin (IMHO) eikä sillä ole mitään tieteellistä pohjaa. Ihmiset harrastavat näitä, koska itsensä kiusaaminen esimerkiksi "puhdistavalla" mehudieetillä saa adrenaliinin ja endorfiinin liikkeelle ja aiheuttaa muutaman päivän kestävän hyvän olon tunteen. Jonka jälkeen keho alkaa taas tuntua likaiselta, ja uuden puhdistautumisen suunnittelu alkaa. Tällä kertaa tottakai uudella ja paremmalla tuotteella.

Joten toisaalta, jos haluat olla mehudieetillä tai työntää letkua rööriisi suolihuuhtelun merkeissä niin anna palaa vain, saattaa vaikka tehdä höpöä

Vierailija
Kehon "puhdistaminen" ja detox ovatn lisäravinnekauppioiden ja new age -henkisten luomuituhippien keksimä huuhaata.

Selitäppä se mun maksalle, unettomuudelle, verenpaineelle sekä väsymykselle ja muille vieroitusoireille joista lääkkeiden(lue myrkkyjen) takia kärsin.

Kehossa on omat mekanisminsa myrkkyjen prosessointiin eikä mitään sisäistä "puhdistusta" tarvita. Kaikki suolihuuhtelut ja vastaavat hömpötykset ainoastaan häiritsevät kehon omaa luonnollista toimintaa, pahimmassa tapauksessa esimerkiksi suolen toiminta häiriintyy niin pahasti, että suolihuuhtelut ovat ainoa tapa saada suoli tyhjenemään. Mikä ei tietenkään ole huono lopputulos näiden tuotteiden kaupustelijoille.

Ei minua suolen toiminta kiinnosta. Tyhjennyskäynneistä päätellen toimii moitteettomasti. Minua kiinnostaa lähinnä aineet jotka auttavat elimistöä poistamaan kudoksista paskaa. Esimerkiksi rikki ja allisiini joita saa vaikka valkosipulista. Mutta mitä muita on olemassa?

Ensinnäkään kehoon ei kerry mitkään myrkyt, keho on evoluution myötä kehittynyt puhdistautumaan ihan itse kaikesta epätoivotusta.

http://www.mdd.fi/Pages/lisa_detox.html

Toisekseen, ne aineet mitä kehoon saattaa jäädä, kuten muutaman molekyylin pitoisuudet raskasmetalleja tai ympäristömyrkkyjä, eivät kehosta poistu yhdenkään dieetin, suolihuuhtelun tai muun puhdistautumisen keinoin.
Todistappa se, Torvi!

Koko kehon puhdistus -kultti juontaa juurensa kristilliseen likaisuus/syntisyys-fetissiin (IMHO) eikä sillä ole mitään tieteellistä pohjaa. Ihmiset harrastavat näitä, koska itseään kiusaaminen esimerkiksi "puhdistavalla" mehudieetillä saa adrenaliinin ja endorfiinin liikkeelle ja aiheuttaa muutaman päivän kestävän hyvän olon tunteen.
Todistappa se, Torvi!

Vierailija
Weird'Os

Selitäppä se mun maksalle, unettomuudelle, verenpaineelle sekä väsymykselle ja muille vieroitusoireille joista lääkkeiden(lue myrkkyjen) takia kärsin.

Skeptikko jo kertoikin missä mennään, mene suolihuuhteluun niin hysterian aiheuttama verenpaine laskee.
Lääkkeillä on tietty puoliintumisaika, ei ne elimistöön varastoidu.

Vierailija
Weird'Os
Kehon "puhdistaminen" ja detox ovatn lisäravinnekauppioiden ja new age -henkisten luomuituhippien keksimä huuhaata.

Lääkkeiden vieroitusoireet poistuvat ajan kanssa. Osaltaan juuri siksi, että keho osaa puhdistaa itse itsensä.

Weird'Os

Todistappa se, Torvi!
...
Todistappa se, Torvi!

"Body cleansing and detoxification have been referred to as an elaborate hoax used by con artists to cure nonexistent illnesses. Most doctors contend that the 'toxins' in question do not even exist. In response, alternative medicine proponents frequently cite heavy metals or pesticides as the source of toxification, however no evidence exists that detoxification approaches have a measurable effect on these or any other chemical levels. Medical experts state that body cleansing is unnecessary as the human body is naturally capable of maintaining itself, with several organs dedicated to cleansing the blood and gut."

Kannattaa lukaista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_cleansing

Mainitsemistasi kehon "myrkyistä" pääset parhaiten eroon laittamalla ne elintavat kuntoon, mihinkään detox/puhdistus-hömpötyksiin ei kannata langeta.

Korkeaan verenpaineeseen, väsymykseen ja unettomuuteen auttaa elintapojen korjaaminen. Ei olemattomien myrkkyjen puhdistaminen placebo-tuotteilla.

Vierailija

Kannattaa lukaista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_cleansing

Mainitsemistasi kehon "myrkyistä" pääset parhaiten eroon laittamalla ne elintavat kuntoon, mihinkään detox/puhdistus-hömpötyksiin ei kannata langeta.

Korkeaan verenpaineeseen, väsymykseen ja unettomuuteen auttaa elintapojen korjaaminen. Ei olemattomien myrkkyjen puhdistaminen placebo-tuotteilla.

You are a true dude!

Vierailija
Weird'Os
Olen syönyt tässä parin viime vuoden aikana runsaasti lääkkeitä, syönyt epäterveellisesti, polttanut jonkin verran tupakkaa sekä juonut alkoholia. Nyt meinasin suorittaa itselleni elimistön puhditusoperaation jolla poistaisin elimistölle haitalliset kuona-aineet pois kehosta. Veden juominen ja myrkkyjen välttäminen ovat tietysti ensimmäinen keino päästä alkuun. Mitä muuta pitäisi tehdä? Onko jotain aineita tai tuotteita jotka poistaa myrkkyjä kudoksista?

Ajan kanssa putsaantuu kun lakkaat käyttämästä myrkkyjä. Jos ei ole esmes maksa vaurioitunut niin ei huolta. Vaurioista olis oireita, kaikenlaisia.. Olisit kellertävä, ylävatsassa olis kipua, ulosteiden väri olis päinvastinen kuin tavallisesti.

Tupakointi on tietenkin pahasta. Minä oon nyt ollut 1½v. tupakoimatta ja sen seurauksesta oon paljon levollisempi kuin iknä aiemmin olen ollut. Se taitaa olla melkoista hermo"myrkkyä". Kahvia en nykyään juo kuin aamusella, harvoin enää iltapäiväaikaan. Vettä kannattaa juoda mutta sitäkin kohtuullisesti. Alkoholia erittäinkin kohtuullisesti.
Ihan maltillisesti koitat elellä ja välttää turhaa stressiä mutta pyrit siis kohtuuteen etkä mihinkään ääriasentoon jossa ei olis lainkaan virikkeitä ja haasteita.
Tutkaile miltä sinusta tuntuu itsestäsi. Et sinä jostakusta toisesta voi tietää sitä miltä sinusta tuntuu.
Äläkä suotta hiilly muihin, se jos mikä on turhuuksien turhuutta..

Liikuntahan se on sitten se konsti mikä pitää "kehon nesteitä" liikkeessä. Sopivasti sitäkin niin että hikeä on mutta älä vedä ittees piippuun. Maitohapoille vetäminen vaatii sit palautumista. Ettet siitä asiantuntijatietoja vaikka urheilulääkäreitten taholta jos innostut pinkomaan enemmälti.

Varot ettet reväyttele ittees ekkä tuu semmosesta kipeeks, yms.
Tsemppiä elämäntapamuutokseen. Se kannatta aina vaikka välillä repsahataiskin. Jos/kun on alhaalla sieltä on aina suunta ylös!

Vierailija

Paasto voi tehdä hyvää henkisesti, mutta millään detox-meiningillä ei ole voitu osoittaa olevan mitään fysikaalisia hyötyjä. Kuten jo sanottu, ne ovat käytännössä rahastusta.

Ja tosiaan, keho putsaa itseään ilman mitään huuhteluja tai paastojakin tehokkaasti.

Vierailija

Entinen kämppis oli ihastunut kaiken maailman detox-puhdistuskuureihin, ja keittiön kaapin sisällöstä päätellen käytti niihin ison osan opintotuestaan.

Kerran sitten menin sanomaan, että kaiken maailman detox-jauhot hajoaa ruoansulatuskanavassa samalla tavalla kuin ruoka, ja vaikka näin ei kävisi, ei ole mitään fysiologista mekanismia jolla luontaiskauppiaan mömmöt tarttuisivat juuri niihin kehon haitallisiin molekyyleihin ja kuljettaisivat ne nätisti ulos.

Kämppis suuttui kyseenalaistamisesta, ja jatkoi aineidensa vetelyä. Jääräpäinen halu uskoa on kova! Ja juuri siihen markkinarakoon huuhaakauppiaat iskevät.

Vierailija
Esc
Kämppis suuttui kyseenalaistamisesta, ja jatkoi aineidensa vetelyä. Jääräpäinen halu uskoa on kova! Ja juuri siihen markkinarakoon huuhaakauppiaat iskevät.

Näinhän se menee.

Ihan peruskoulun biologiaa lukemalla nämä asiat selviävät.

o
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005
tuc
Paasto voi tehdä hyvää henkisesti..

Seuraakos tästä kuitenkin sellaista, että henkisesti parempi olo vähentää kehon kuormitusta vaikkapa stressihormoneista, jolloin keho tuntuu voivan paremmin? Vaikka detox ei silloin suoraa vaikutta niin eikö tällainen mekanismi voi luoda helposti kuvitelman siitä, että sillä olisi ollut suora vaikutus?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Vierailija

Itse syön suhkoht terveellisesti, nautin tarvittavat vitamiinit enkä vedä lääkkeitä... enkä polta.

Ainoa mitä ei tuu tehtyä paljo on liikunta ja sen huomaa, vaikka muuten eläisiki terveellisesti. Luultavasti olisin terveempi jos vaikka vetäsin tupakkaa ja vain liikkusin... Huomaa tämän kun on liikunnallisempia jaksoja, heti parempi elämä :p

Toisinsanoen (tietämättä sinun liikuntatavoista) liikuntaa vain.

Vierailija

Kuten aikaisemmin on jo todettu, ei näistä puhdistuksista sinänsä ole mitään hyötyä. Ei voida osoittaa, mitä epäpuhtauksia sieltä kehosta nyt sitten muka poistuisi, siis enemmän kuin normaalisti.

Paastosta voi olla hyötyä siinä mielessä, että elämäntapamuutoksen voi aloittaa sillä, paaston jälkeen kun ei voi syödä, eikä edes tee mieli, suuria määriä ruokaa. Mutta ei sekään tosiaan kehoa sen kummemmin puhdista.

Skeptikko

Esimerkiksi suolihuuhtelut ainoastaan häiritsevät kehon omaa luonnollista toimintaa, pahimmassa tapauksessa suolen toiminta häiriintyy niin pahasti, että suolihuuhtelut ovat ainoa tapa saada suoli tyhjenemään. (Mikä ei tietenkään ole huono lopputulos näiden tuotteiden kaupustelijoille.)

Täytyy nyt kyllä sanoa, että suolihuuhtelumarkkinoilla on aika pienet rahat saatavissa. Sellainen pussi ei juuri mitään maksa ja kestää vaikka kuinka kauan. Sitä en tiedä, onko Suomessa kuinka paljon näitä klinikoita, jossa voi suolensa käydä huuhteluttamassa.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Siitä vain sitten syömään vaikka satama-altaista pyydettyjä kaloja. Ei sieltä mitään myrkkyjä ihmiskehoon jää, turha huolehtia.

Tai mitä sitä vouhotetaan ilmanlaadustakaan. Pitoisuudet ovat mitättömän pienet ja evoluution myötä epäpuhtaudet poistuvat kehosta.

Mistään myrkkyjen rikastumisesta ravintoketjun huipulle ei ole mitään todisteita.

Lannoitteista, torjunta-aineista tms. ei myöskään tarvitse olla huolissaan, turha pestä vihanneksia ja hedelmiä tai huolehtia viljelymaaperän puhtaudesta. Vanhat kaatopaikat ovat oivallisia pellon paikkoja, lasten leikkipaikoista nyt puhumattakaan. Elimistö kyllä itse puhdistaa kaikki myrkyt joita sinne ei edes keräänny muuta kun ihan mitättömiä määriä.

Mitään tieteellisiä todisteita päinvastaisesta ei ole. Kyllä tiedepalstalla nämä asiat tiedetään.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
Pseudohippi
Siitä vain sitten syömään vaikka satama-altaista pyydettyjä kaloja. Ei sieltä mitään myrkkyjä ihmiskehoon jää, turha huolehtia.

Tai mitä sitä vouhotetaan ilmanlaadustakaan. Pitoisuudet ovat mitättömän pienet ja evoluution myötä epäpuhtaudet poistuvat kehosta.

Mistään myrkkyjen rikastumisesta ravintoketjun huipulle ei ole mitään todisteita.

Lannoitteista, torjunta-aineista tms. ei myöskään tarvitse olla huolissaan, turha pestä vihanneksia ja hedelmiä tai huolehtia viljelymaaperän puhtaudesta. Vanhat kaatopaikat ovat oivallisia pellon paikkoja, lasten leikkipaikoista nyt puhumattakaan. Elimistö kyllä itse puhdistaa kaikki myrkyt joita sinne ei edes keräänny muuta kun ihan mitättömiä määriä.

Mitään tieteellisiä todisteita päinvastaisesta ei ole. Kyllä tiedepalstalla nämä asiat tiedetään.

Mitäs tekemistä tällä vuodatuksellasi on kehon puhdistamisen kanssa? Kukaan ei käsittääkseni ollut sitä mieltä, etteikö kehoon epäpuhtauksia ympäristöstä tulisi tai etteikö niitä kannattaisi välttää.

Vierailija

Kuten jo kymmeneen kertaan todettu, elintapojen muutos terveempään suuntaan auttaa kehoa puhdistumaan. Vanhoista tottumuksista eroon pääseminen ja monipuolisen sekä terveellisen ruokavalion noudattaminen pienimuotoisen liikunnan (esim. kävely/juoksu/luistelu/hiihto/luistelu/pyöräily/uinti/salilla käynti jne.) siivittämänä saavat varmasti kehossa aikaan itsestään puhdistumismekanismin.
Itse lopetin vuosien epäterveelliset elämäntavat aikoinaan ja ehkä ahdistavinta oli hyväksyä myrkkyjen määrä kehossa. Pahan hajuista hikoilua, vieroitusoireita, tervaklimppejä keuhkoista ja jonkin aikaa stressiä. Siinä kohtaa alkaa kuitenkin ymmärtämään, mitä aiemmat elintavat saivatkaan aikaiseksi eikä viinaan, tupakkaan, rasvaiseen suolamössöön tai muuhunkaan pahaa oloa tuottavaan moskaan enää huvittanut edes koskea.
Mutta terveellistä tulevaisuutta kaikille! Se on kuitenkin aika pitkälti omista valinnoista kiinni, miltä elämä tuntuu. Tehdään siitä raikasta ja kivaa mielummin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat