Valtion holhouspolitiikka mennyt liian pitkälle?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Kaikkein vaarallisimpia ilotulitteita myydään luultavasti tänä vuonna ennennäkemättömän halvalla, kertoo Turun Sanomat.

Tänään astuu voimaan uusi ilotulitelaki, joka kieltää useiden vaarallisina pidettyjen ilotulitteiden myynnin ensi vuoden alusta alkaen. Torstaina lakia täydennetään asetuksella, joka listaa kiellettävät tuotteet.

Ilotulitteita maahan tuovan Pyrotuonti Oy:n toimitusjohtaja Jori Lahtonen pelkää, että lyhyt siirtymäaika houkuttelee ilotulitekauppiaita myöntämään isoja alennuksia, jotta he saisivat kohta kiellettävät raketit myytyä tämän vuoden puolella.

Lahtonen arvelee myös, että haitallisten ilotulitteiden väärinkäyttäjät hamstraavat alennuksista itselleen vuosien varastot vaarallisia raketteja.

Ilotulite pysyy oikein säilytettynä käyttökelpoisena vuosikymmeniä.

[url]
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1820273

Hieno homma! Kohta saammekin lukea, kuinka pimeiltä markkinoilta ostetut pommit/itsetehdyt tehopaukut aiheuttavat vakavia vammoja, ja täyteen ahdetut rakettivarastot räjähtelevät lähiöissä.

Kommentit (12)

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008

Government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have ... The course of history shows that as a government grows, liberty decreases.

Thomas Jefferson

Vierailija

Kun jokin aihe aiheuttaa ongelmia, niin valtio tuhlaa mietintöön jossa keksitään vero tai rajoituksia. Ei koskaan resursseja koulutukseen ongelman hallitsemiseksi yksilötasolla. Alkoholi ja ilotulitteet rinnastetaan yhteen juhlakäytön vuoksi.

Vierailija

Tässä maassa nyt halutaan valvoa ja kontrolloida. Se on vaan maan tapa. Valtiolle ei pitäisi kuulua hevonv*ttuakaan mitä minä itse teen. Minulla on oikeus tehdä mitä minä haluan, jos se ei vahingoita suoranaisesti muita. Valtiolla ei pitäisi olla mitään oikeutta puuttua tähän. Jos vaikka haluan räjäyttää keskellä korpea uutenavuotena tonnin trotyyliä niin ei siinä pitäisi olla nokankoputtamista, jos en aiheuta vaaraa muille kuin itselleni.

Kuinka perkeleen paljon tällainen valtion kaikenkyylääminen mahtaa maksaa päättäjäloisten palkkoina ja muina kuluina?

Niin muuten, mielestäni uudenvuoden räiskintä on aivan turhaa ja typerää tuhlausta ja ajanhaaskausta, mutta jos joku haluaa sitä tehdä niin tehkööt kunhan ei vahingoita muita tai omaisuutta. Oman talonsa saa räjäyttää tai polttaa vaikka jos huvittaa.

MLT
Seuraa 
Viestejä571
Liittynyt18.9.2009

Hallintojäjestelmämme on tårtta-på-tårtta Ruotsin kuninkaitten-tsaarin-Ruotsista kopioitu demarisysteemi.

Ei sellaisen voikaan olettaa toimivan kunnolla.

TLM

Vierailija
Peksu
Tässä maassa nyt halutaan valvoa ja kontrolloida. Se on vaan maan tapa. Valtiolle ei pitäisi kuulua hevonv*ttuakaan mitä minä itse teen. Minulla on oikeus tehdä mitä minä haluan, jos se ei vahingoita suoranaisesti muita. Valtiolla ei pitäisi olla mitään oikeutta puuttua tähän.

Yhteiskunnan on perustuttava määräyksiin ja tiukkaan valvontaan, muuten se ei toimi. Tällaisia ovat olleet yhteiskunnat niin kauan kuin niitä on ollut (palttiarallaa 10 000 vuotta - eli täysin mitättömän ajan ihimiskunnan historiasta).

Minä en pidä ihmistä yhteiskunnallisena oliona, yhteisöllisenä kylläkin. Noiden kahden sanan välillä on eroa kuin maalla ja taivaalla. Ihmisen pitäisikin pyrkiä toimimaan rauhanomaisesti niin, että yhteiskunnallistuminen laimenisi yhteisöllisyyden suuntaan.

Vierailija
Peksu
Tässä maassa nyt halutaan valvoa ja kontrolloida. Se on vaan maan tapa. Valtiolle ei pitäisi kuulua hevonv*ttuakaan mitä minä itse teen. Minulla on oikeus tehdä mitä minä haluan, jos se ei vahingoita suoranaisesti muita. Valtiolla ei pitäisi olla mitään oikeutta puuttua tähän. Jos vaikka haluan räjäyttää keskellä korpea uutenavuotena tonnin trotyyliä niin ei siinä pitäisi olla nokankoputtamista, jos en aiheuta vaaraa muille kuin itselleni.

AIVAN.
Järjettömästi suoejelua. Ihan kuin ihmisillä ei olisi omia aivoja tai ihmiset ei tajuis minkä pitäisi olla heidän oma valinta.
PRKL.
Viinat maitokauppaan ja kaljan myyntiajat vapaiksi.
(eikä ollut sarkasmia)

Vierailija
Peksu
Tässä maassa nyt halutaan valvoa ja kontrolloida. Se on vaan maan tapa.

Näinpä. Yhteiskunnan lait nyt vain laaditaan heikoimpien ehdoilla ja vahvimmat siitä joutuu kärsimään.

Ei sille tosiasialle voi mitään että maastamme löytyy idiootteja jotka ei ilman lakia ymmärrä esim. juuri tuota että tonnin trotyylierän räjäyttäminen saattaa vaarantaa oman terveyden, ja pahimmassa tapauksessa muidenkin terveyden.

Sen verran kyllä pitää saivarrella että myös sen metsän missä sen lastin pamautat täytyy olla oma, muuten tulee naapurin jyväjemmarille jonkun verran taloudellista vahinkoa

Mitä noihin kuluihin tulee, niin summista ei ole aavistustakaan, mutta liikaa se joka tapauksessa maksaa.

Kuten kaikki muukin. Esimerkiksi julkisen hallinnon viroista voisi lakkauttaa vähintään kolmanneksen, ehkä jopa puolet, ilman että siitä olisi merkittävää haittaa tehtävien hoitamiselle.

Vierailija

Tuo holhoaminen on niin perseestä. Sen takia ihmisistä tulee uusavuttomia idiootteja, kun ei tarvitse käyttää aivoja. Uusi vuosi on täysin pilalla.

Vierailija
abskissa
Aikuiset amputoitkoon näköelimiään minkä ehtivät, mutta kuinkas suojellaan lapsia muuten kuin holhoomalla?

Uutinen vuoden takaa.

Onnettomuuksia sattuu ja se on huono asia.
Mutta ei lapset voi koko ikäänsä kypärä päässä ja lasit silmillä kasvattaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23143
Liittynyt23.7.2006
kabus
Onnettomuuksia sattuu ja se on huono asia.
Mutta ei lapset voi koko ikäänsä kypärä päässä ja lasit silmillä kasvattaa.

Niin, annettakoon ihmisille vähän omaa vastuutakin käyttäytymisestään, ei valtion tarvitse kaikkea sanella. Tätä menoa meillä on pian kypäräpakko jalankulkijoillakin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Uusimmat

Suosituimmat