Punttistreeni ilman puntteja

Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Tulin miettineeksi eräs päivä, että miksi nostella painoja?
Nämä merkittävimmät treenatut lihakset ihmisellä ovat ojentaja- ja koukistajapareja. Miksei käytää treenissä vastuksena lihaksen vastaparia? Eikö tälläisen jäkitystreenin pitäisi olla ihan mahdollista? Samat liikeradat pitäisi voida toteuttaa jäkittäenkin. herääkin vain kysymys, tarvitseeko treenatessa loppupelissä tehdä muuta, kuin maata selällään ja jännittää lihaksiaan?
Miinuspuolina ja hankaluuksina näkisin ainakin sen, että lihasparia treenatessa heikomman momentin omaava lihas määrää maksimivastuksen. Myöskin käytetyn voiman sääntely voi olla hankalaa, kun ei ole mitään konkreettista punttia punnerrettavana.
Kannattaako minun alkaa harrastaa taijia naama punaisena jäkityksestä täristen?

Kommentit (9)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Hanki pari tuollaista kaveria... kyllä tollasien kanssa painiessa jotain kehittyy:

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
Saw
Hanki pari tuollaista kaveria... kyllä tollasien kanssa painiessa jotain kehittyy:


Pointtinahan oli juurikin luopua näistä ylimääräisistä taakoista.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
petsku
Tulin miettineeksi eräs päivä, että miksi nostella painoja?
Nämä merkittävimmät treenatut lihakset ihmisellä ovat ojentaja- ja koukistajapareja. Miksei käytää treenissä vastuksena lihaksen vastaparia? Eikö tälläisen jäkitystreenin pitäisi olla ihan mahdollista? Samat liikeradat pitäisi voida toteuttaa jäkittäenkin. herääkin vain kysymys, tarvitseeko treenatessa loppupelissä tehdä muuta, kuin maata selällään ja jännittää lihaksiaan?
Miinuspuolina ja hankaluuksina näkisin ainakin sen, että lihasparia treenatessa heikomman momentin omaava lihas määrää maksimivastuksen. Myöskin käytetyn voiman sääntely voi olla hankalaa, kun ei ole mitään konkreettista punttia punnerrettavana.
Kannattaako minun alkaa harrastaa taijia naama punaisena jäkityksestä täristen?



Pelkkä lihasten jännittely ei toimi, koska vastus puuttuu. Sitä kun ei oikein millään voi simuloida.

Mitään varsinaisia painoja et toki välttämättä tarvitse, vaan erinäiset kehonpainolla tehtävät liikkeet, kuten leuanvedot, dippipunnerrukset, ynnä muut harjoittavat tarvittaessa koko kehoa varsin monipuolisesti.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Mene jonnekin maatilalle tekemään lapiointi- ja kantohommia. Jopas tulee treeniä, ja sillä hommalla on vieläpä tarkoituskin.

Vierailija
Juoni

Pelkkä lihasten jännittely ei toimi, koska vastus puuttuu. Sitä kun ei oikein millään voi simuloida.

Kyllä toimii. Lihas tekee työtä siinäkin.

Aloittaja ei kertonut millaista lihasharjoitusta haluaa tehdä. Lihasten kasvattaminen ei varmaankaan onnistu ilman vastusta, mutta kehittäminen kyllä onnistuu pelkästään "jännittämällä".

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
parantunut
Juoni

Pelkkä lihasten jännittely ei toimi, koska vastus puuttuu. Sitä kun ei oikein millään voi simuloida.

Kyllä toimii. Lihas tekee työtä siinäkin.

Aloittaja ei kertonut millaista lihasharjoitusta haluaa tehdä. Lihasten kasvattaminen ei varmaankaan onnistu ilman vastusta, mutta kehittäminen kyllä onnistuu pelkästään "jännittämällä".


Miten esimerkiksi hauislihas erottaa, onko sillä vastassa puntin paino vaiko vastaanpaneva ojentaja?

Niin ja minä mitään ala lapioimaan — kohta alan hiihtämään, kunhan jäähän voi luottaa ja kevveemmällä jatkuu fillarointi. Tämä on vain teoreettista pohdiskelua.

Vierailija

Olen kuullut tarinan loukkaantuneesta urheilijasta, joka ylläpiti kuntoaan sairaalassa jännittämällä lihaksiaan joka päivä. Oliko nyt niin että 10 sek / lihas jännitti täysillä, ja kävi kaikki lihakset läpi. Ei saanu siis aikaan lihaskunnon paranemista, mutta pystyi ylläpitämään lihaskuntoa kun oli liikuntakyvytön noin muuten.

Vierailija

Kuntoiluun tarvitsee vain penkin ja köyden.
Penkki käy vatsalihas - selkä ja punnerrusharjoituksiin. Köydellä voi sitoa jalkansa penkkiin. Jalat penkillä, maasta punnertaen on tehokasta. Sitä voi nostaa jos se on niin järeää tekoa, jotta tuottaa vastusta.
Köydellä voi myös jännittää ja vetää jalkalihaksiaan vasten. Ripustamalla sen kattoon voi kiivetä.

Pilates kehitti sänkyjumpan WWI sairaalassa makoillessaan.

Uusimmat

Suosituimmat