Ympäristöystävällinen energiantuotanto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun olen jo pitkään ollut kiinnostunut vaihtoehtoisesta elämisestä, mitä Suomessa on aika vaikeata harjoittaa jo asuntopoliittisen ilmapiirinsä vuoksi, niin olen joutunut paljon pohtimaan energiantuotantoon liittyviä käytännön asioita ja tullut varsin yksinkertaiseen lopputulokseen:

Koska energiaa on normaalista asumisesta poikkeavassa järjestelyssä usein vaikeata/kallista järjestää omaan käyttöönsä niin energiaa täytyy tehdä itse:

Kasvattamalla kasvimassaa niin energiaksi kuin ravinnoksikin. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja mitä enemmän kasvimassaa monipuolisesti kasvattaa, sitä enemmän sitä jää yli omien tarpeiden. Normaalisti vain käytettävissä oleva viljelysala, sen laatu, viljelyyn kohdistuvat yhteiskunnalliset seikat sekä muut ympäristötekijät ovat aina olleet tuotannon rajoitteena. Nuo rajoitteet ovat nyt poistumassa tai ainakin, vähintään suuresti hälvenemässä.

Uusiutuva energianlähde on paras energianlähde, ihmisen sekä luonnon kannalta katsottaessa. Turve on aika hyvä uusiutuva energianlähde vaan sen nykytuotantoa ei voi kutsua ympäristöystävälliseksi: Turvetuotanto saastuttaa.

Venytän yleistä käsitemaailmaa uusiutuvista energianlähteistä käsittelemään aihetta suoraan ehtymättömistä sekä ympäristöystävällisistä, monipuolisista energiantuotantomalleista. Ne ovat aika harvinaisia.

Niitä ei montaa maailmassa ole tarjolla joissa monipuolinen energiantuotanto olisi jatkuvaa sekä varsin hallinnassa olevaa.

(Luonnonkatastrofeille ihminen ei useinkaan mahda oikein mitään ja olenkin jättänyt nuo tapahtumat asian ulkopuolelle. Niitä varten on vakuutukset ym.)

Itseasiassa en tiedä yhtään laajamittaisesti jo tarjolla olevaa monipuolista energiantuotantojärjestelmää, siksi olen kehittänyt sellaisen itse jonka tuon ensi kevään aikana markkinoille:

Vedessä kelluva, monipuolinen sekä ympäristöystävällinen energiantuotantomalli joka ei pysy paikoillaan vaan liikkuu vallitsevien olosuhteiden sekä ympäristöpolitiikan mukaan.

- Valtteina: Energia, Ravinto ja Matkailu; Ekologisesti sekä Ekonomisesti Työllistäen.

Mitenkäs muutoin sitä monipuolista energiaa oikein kannattaisikaan itse tehdä?

Ainoa kysymys joka itselläni tässä asiassa on: Kannattaako tällaista myyntivalttia tuoda Suomeen ensimmäisenä maana maailmassa vaiko viedä ensin johonkin toiseen maahan? Suomessa kun on omien havaintojeni perusteella totuttu siihen että "ruoka tuodaan katettuun pöytään" ja kaikkein kivuttomimminhan se järjestyisi jonkun toisen kustantamana sekä jos nyt on aivan pakko alkaa itse vaivautumaan niin kaiken pitää olla valmiina esillä jotta tietäisi mistä aloittaa.. ruoan teossa siis.

(Suokaa anteeksi, en mitenkään voinut vastustaa kiusausta yhteiskuntakritiikille.)

Kaipaan asiassa hieman perusteluja itselleni tässä kohden ja toivon asiallista sekä rakentavaa keskustelua asiasta jonka merkityksen uskon jokaisen ymmärtävän varsin hyvin. Sikäli mikäli ei asian merkitystä ymmärtäisikään niin vihjaan: varmasti löytyy parempiakin keskusteluketjuja missä suorittaa omien näkökantojensa esiin tuontia.

En ole nyt varsinaisesti mainostamassa tätä ´täydellistä´ energiantuotantomalliani eli kysymykset vedessä kelluvan konstruktion rakenteesta, toiminnallisuudesta ym. voi jättää hamaan tulevaisuuteen. Kiitos jo etukäteen ymmärryksestänne.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Mikäli toivot automaattista konetta joka järjestää ehtymätöntä energiaa ja ravintoa sekä elämyksiä niin joudun tuottamaan sinulle pettymyksen. Kyse ei myöskään ole ikiliikkujasta vaikka se liikkuukin.

Vierailija
sinnipirtti
Enpäs ole ennen kuullut että puhuminen tuottaa kaikkea mitä esittelit

Oletko nyt oikeassa keskusteluketjussa? Vai haluatko tuoda välillisesti oman näkemyksesi esiin Suomen soveltuvuudesta ensimmäiseksi maaksi tällaiselle asialle? Turhaan välistelet omia mielipiteitäsi esiin tuodessasi.. sano ihan suoraan vaan!

Vierailija

Mä tekisin laitteen joka repii levää ja muuta paskaa rehevöityvistä järvistä kuivamaan rannalle.

levää
aurinkoa
????
profit

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

perjaatteessa ihminen voisi saada ruuat 20 kuution akvariosta. Niin juu olen minäkin aku ankkani lukenut. Siellähän esiteltiin lautta jonka päällä roope viljeli maata. Vuodenaikojen mukaan lauttaa sitten siirsivät. Ongelma taisi heillä olla myrsky. Ellei ollut niin ainakin tosielämässä tulee olemaan. Joten onneksi olkoon olet keksinyt pyörän.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

sinnipirtti, olet hieman rasittava, varsin kapea-alaisen näkemyksen omaava sekä jokseenkin vielä rajoittunut persoona kun et muuta tunnu osaavan tuoda esiin kuin valtavan tyhmyytesi.

Oletko edes oikealla foorumilla tuomaan itseäsi esiin? Aku Ankka... sitä kannattaisi ehkä siteerata jossain muualla? Onko trollaaminen muuten tuttu terminä?

Onko tällä foorumilla moderaattoreita? Saisinko pyytämään bannaamaan tuon trollin? Hieman vaikeata herättää asiallista keskustelua tärkeästä aiheesta, tuollaisten ilmestyessä vapaasti trollailemaan. Voisiko hänen kommenttinsa myös poistaa tästä viestiketjusta kun ei niillä ole mitään painoarvoa tässä asiassa?

Vierailija
Lektu-Elli
Hei neljän viestin mies, sinnipirtillä on melkein 3000.

Ovatko hänen kaikki viestinsä yhtä "asiapitoisia"? Pysyn puolustamisestasi huolimatta omassa kannassani. Trolli mikä trolli!

Trolleja varten kannattaisi pystyttää oma trolliketjunsa jossa pääsevät trollailemaan muidenkin trollien kanssa eikä se ketään varmasti harmittaisi, yhtään.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Osa on osa ei. Et ilmeisesti kestä asian käsittelyä useammalta kannalta. Vai etkö halua puhua aiheesta kun vedät keskustelun kirjoittajaan jota pyydetään välttämään jo netiketissä. Sitä muuten trollit ruukaavat harjoittaa.

Vierailija

"... en ilmeisesti kestä asian käsittelyä useammalta kannalta ..."

MITÄ ASIAA SINÄ OIKEIN MIELESTÄSI OLET NYT KÄSITELLYT USEAMMALTA KANNALTA joka olisi mielestäsi jollain tavoin rakentavaa sekä edes yrittäisi hiemankaan kunnioittaa toivomaani keskustelulinjaa kirjoittamastani asiasta?

Ymmärrätkö sinä edes mistä minä haluan herättää keskustelua kirjoituksessani???

Ei minun tarvitse pelkkää suunsoittoa ottaa vastaan joiltain nimimerkeiltä, itselleni tärkeässä asiassa. Eli ei kovasti itketä mikäli olen loukannut sinua jotenkin puheillani.

Suosittelen opettelemaan lukemaan viestiketjujen ensimmäisen viestin kunnolla lävitse ennenkuin ryntäät "mielipiteinesi" eli näine trollauksinesi omaan asiaasi.

Vierailija

Ilkka Luoma taisi juuri menettää vuoden turhimman jaarittelijan tittelinsä.

Mika Björkman
Suosittelen opettelemaan lukemaan viestiketjujen ensimmäisen viestin kunnolla lävitse ennenkuin ryntäät "mielipiteinesi" eli näine trollauksinesi omaan asiaasi.

Luin kirjoituksesi huolellisesti läpi, mutta en valitettavasti löytänyt siitä mitään konkreettista johon voisi tarttua. Vihjailit mm. jotain tällaista

Mika Björkman

Kasvattamalla kasvimassaa niin energiaksi kuin ravinnoksikin. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja mitä enemmän kasvimassaa monipuolisesti kasvattaa, sitä enemmän sitä jää yli omien tarpeiden

Mitä lajikkeesta tämä kasvimassa tarkalleen ottaen koostuu?
Tiedätkö mikä on esimerkiksi rypsiöljyn tai muiden biopolttoaineeksi kelpaavien tuotteiden lopullinen hyötysuhde? Entä tiedätkö mitkä tuotteet voidaan edes määritellä uusiutuviksi ja kestävän kehityksen kriteerit täyttäviksi?

Mika Björkman
"
Vedessä kelluva, monipuolinen sekä ympäristöystävällinen energiantuotantomalli joka ei pysy paikoillaan vaan liikkuu vallitsevien olosuhteiden sekä ympäristöpolitiikan mukaan

Vedessä kelluva tuotantomalli? Ei millään pahalla, mutta kirjoituksesi ovat todella sekavia. On mahdotonta ymmärtää mikä loppujen lopuksi on tämä maailmaa mullistava keksintösi. Ellet ole humalassa tai trolli, niin suosittelen hakemaan ammattiapua mahdollisiin mielenterveysongelmiin.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Sot, sot... Taas henkilökohtaisia solvauksia. Mitä jos opettelisit käyttäytymään.
Kerro ihmeessä koko ideasi sillä ei sitä kukaan enää voi varastaa kun sen julkaiset yleisesti. Kysytään nyt kuitenkin vielä että onko kyseessä kone vai toimintamalli? Sattui viimeksi tulemaan sen verran ympäripyöreä vastaus josta voi olettaa mitä tahansa. Oletko laskeskellut kuinka paljon tarvitaan pinta-alaa ennen kuin energiansaanti ja ruokapuoli on hallinnassa? Se ei ole mitenkään missään lautan päällä vedettävissä sinne missä aurinko paistaa.

Edit: kyselit tuossa ymmärränkö mistä haluat keskustelun nousevan. Noh, totta puhuakseen voi yrittää olettaa otsikosta tai sitten katsoa kristallipallosta mitä päässäsi on liikkunut aloitusta kirjoittaessasi. Itse olen päätynyt ensimmäiseen.

Vierailija
Mika Björkman
"... en ilmeisesti kestä asian käsittelyä useammalta kannalta ...

Sinnipirtti on valitettavasti oikeassa. Tälläkin palstalla esiintyy ihan tarpeeksi paljon trolleja ja taivaanrannanmaalareita jotka eivät pääseet läpi yläasteen fysiikasta. Kuulutko sinä heihin? En tiedä.

Jos sinulla on jotakin asiaa niin kerro se. Keskustellaan sitten. Tältä palstalta löytyy myös valtavasti tietämystä ja näkemystä. Mutta "to get some, you got to give some".

Eli, oletko hörhö? Vai oletko nero jonka kirjallinen esityskyky on puutteellinen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat