Omaisuuden jakautuminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

3 prosenttia kansasta omistaa 90 prosenttia kaikesta.

Ajat autolla, mutta kuka sen omistaa?
Asut asunnossa, mutta kuka sen omistaa?
Kuka omistaa pankit ja vakuutusyhtiöt?

Aina lamassa on painettu keskiluokan ja alimman luokan oikeuksia ja etuisuuksia. Niin tulee käymään myös tässä lamassa ja lama ei ole vielä edes päässyt kunnolla alkuun.

Tuo kolme prosenttia kansasta haluaa yhä enemmän.
Kuinka paljon he voivat ottaa?
Kuinka paljon heidän salittaan ottaa?
Tarvitsevatko he lisää?
90% on jo heidän.

Kuinka kauan 97% kansasta hyväksyy että heidän kymmentä prosenttiaan supistetaan?

Kolmenkymmenen vuoden velkaloukku pitää lampaat karsinassa ja herranpelon mielessä.

Sivut

Kommentit (34)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Hyvin kysytty.

Mutta kyllä kai on niin ettei tuota 3 % kiinnosta meidän 10 % siivu pätkääkään. Tätä 10 % siivua riepotellaan ihan 97 % joukon kesken kuten saaliin rippeitä kuuluu riepotella. Meillä haaskalinnuilla on omat kunkkumme ja nokintajärjestys.

Mielenkiintoista olisi tietää moniko omistaa tuosta 10 % nuhjuisesta osuudesta 90 %.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M

Mutta kyllä kai on niin ettei tuota 3 % kiinnosta meidän 10 % siivu pätkääkään.

Niitä kiinostaa kuinka hallita laumaa. Velkaloukku on yksi parhaista keinoista takaamaan halpa ja niskuroimaton työvoima. Muutamina viimevuosina on saatu kansa parhaaseen mahdolliseen satimeen. Korot alhalla ja lainaa silmät korvat täysi. Kansa on "parhaimmillaan" silloin kun se elää kädestä suuhun. Ja korot nousee...Maksetut palkat kopsahtaa välittömästi omaan taskuun.

Vierailija

No joo taas tälläinen katkeruusketju. Taitaa aloittajaa ottaa joulu koville Siis miksi oikeastaan taas syylisttettään omistamisesta. Taasko uusi kaunaketju joltain luuserilta?

Itse en näe siinä mitään vikaa vaikka omistus keskittyy.
iksi siis pitää kadehtia kun se ei kuitenkaan hyödytä mitään.tässäkin aloituksessa kuultta läi luuserin ajatusmalli.kun ei itse pysty mihinkään niin jäljelle jää vain ...katkeruus kauna....

Vierailija
jousa
No joo taas tälläinen katkeruusketju. Taitaa aloittajaa ottaa joulu koville Siis miksi oikeastaan taas syylisttettään omistamisesta. Taasko uusi kaunaketju joltain luuserilta?

iksi siis pitää kadehtia kun se ei kuitenkaan hyödytä mitään.tässäkin aloituksessa kuultta läi luuserin ajatusmalli.kun ei itse pysty mihinkään niin jäljelle jää vain ...katkeruus kauna....

Luuserilta?
Ensimäisen kerran kuulen itseäni luuseriksi kutsuttavan.

Jos sattuu kiinostamaan niin muutama vuosi olin suomessa helposti sen kolmen prosentin joukossa, sekä pääomatuloissa että omaisuusmittarilla. Pääomatuloverotukseen kyrsääntyneenä kuitenkin siirsin osan omaisuudestani ulkomaille maahan jossa kyseinen tulo on suomeen verrattuna lähes verotonta.

Et nyt ihan persaukisinta kaveria keksiny morkata.

Edit: Ja vielä, juu en ole töissä, mutta en nauti sosiaaliturvaakaan. Elän omaisuuteni tuotolla ja teen mitä tykkään.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Gabriel
Veronkiertäjiä ei katsota hyvällä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Gabriel

Tiedän.

Itsekin avasin joku aika sitten aiheen kaverista joka siirsi omaisuutensa australiaan ja vältti ison kasan veroja vaikka lehtijuttu ei ihan tarkkaan yksityiskohtia kertonutkaan. Jotakin siinä jäi tulkinnanvaraiseksi. No, silloinkin minut tuomittiin kateelliseksi paskanaamaksi joka haluaa paremmin toimeentulevien kukkarolle.

Monesti kirjoitan asioista joista on omakohtaista kokemusta ja ennekaikkea ironioin itseäni. No, sitähän ei voi lukija tietää.

Vierailija
Cicero
Eiks mensan älykkyystestin läpäise n 2% ihmisistä? Oisko noilla jotain tekemistä keskenään?

No jaa,
Usein ne mensan läpäisseet on rutiköyhiä. Ainoo ylpeydenaihe on se sertificaatti. Rikastuminen vaatii mun mielestä, mielikuvitusta, intuitiota, riskinottokykyä, luonnetta jolla on pokkaa olla härski ja hyödyntää muita ja kaiken tän lisäksi onnea. Sosiaaliset kyvyt on eduksi, ihmisiä pitää osata "lukea".

Tai sitten rikkauden voi vaan periä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
jousa

sinulla ei ihan kauheasti taida inhimillisyyttä olla jäljellä vai ?
minä en ainakaan käsitä miten joku voi nähdä sen oikeutena ja kohtuutena, että jo syntyessään maailmaan jotkin tahot ~ omistavat sen.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Saw
Gabriel

SINÄ et siis katso, elä yleistä. tyhmä tälle valtiolle mitään antaa, jos on mahdollisuus olla antamatta.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Cicero
Eiks mensan älykkyystestin läpäise n 2% ihmisistä? Oisko noilla jotain tekemistä keskenään?

älykkyys ja raha harvemmin asuvat samassa talossa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
taucalm
Cicero

Mutta kyllä keskinkertaisen on paljon mukavampi kärsiä loistoautossa kuin huippuälykkään jossain Corollassa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kyllä moni tuosta 97 prosentista voisi vallan hyvin omistaa enemmän. Kyse on vaan siitä, että suurin osa ihmisistä on laiskoja vätyksiä, jotka mielummin kitisevät kohtaloaan sohvalla maaten, kuin tekisivät jotain. Ihmiset on silleen tyytyväisiä. Mä ainakin oon. En omista mitään, enkä haluakaan omistaa kerta en näköjään viitsi edes yrittää.

Vierailija
Gabriel
Cicero

No jaa,
Usein ne mensan läpäisseet on rutiköyhiä. Ainoo ylpeydenaihe on se sertificaatti. Rikastuminen vaatii mun mielestä, mielikuvitusta, intuitiota, riskinottokykyä, luonnetta jolla on pokkaa olla härski ja hyödyntää muita ja kaiken tän lisäksi onnea. Sosiaaliset kyvyt on eduksi, ihmisiä pitää osata "lukea".

Tai sitten rikkauden voi vaan periä.

Täsmälleen. Itse reputin aikoinani lukiossa ja lopetin kesken. Olin ehkä vielä keskenkasvuinen poika-juippi. Myöhemmin suoritin lukion iltakoulussa, mutta olin jo menettänyt mahdollisuuteni akateemiseen uraan. Mensan testeissä sain rimaa hipovan tuloksen 139, mutta sillä ei ole enään mitään merkitystä.

Mielestäni Suomalainen koulujärjestelmä pakko-ruotseineen on ihan perseestä ja pönkittää luokka-ajattelua ylioppilashattuineen lähinnä pinkoja tyttöjä, joiden älykkyys on usein lähemmäs keskivertoa.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Paul M
taucalm
Cicero

Mutta kyllä keskinkertaisen on paljon mukavampi kärsiä loistoautossa kuin huippuälykkään jossain Corollassa.

huippuälykäs ihminen harvemmin kärsii, mutta jos tarkoitit, että pitkät automatkat ovat yhtä kärsimystä niin kyllä olemme samaa mieltä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat