Joulukuusen hilenauhojen asennus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Edustan sitä koulukuntaa, jonka mukaan joulukuusen hilenauhat tulee ripustaa vertikaalisesti. Muut perheenjäsenet ovat vakuuttuneita, että niiden tulee kiertää puun ympäri horisontaalisesti, mutta ei spiraalina, vaan jokainen nauha kuusen ympäri omana kerroksenaan.

En muista milloin olisin viimeksi saanut tahtoni läpi tämän asian suhteen. Tänäkin jouluna ehtivät iskeä nauhat kuuseen ennen kuin ehdin millään lailla vaikuttaa asiaan. Lupasivat (jälleen kerran), että sitten ensi kerralla. Mutta ensi kertaan on aikaa vuosi!

Päätin siis ottaa käyttöön tieteellisen metodin ja suorittaa kyselytutkimuksen hilenauhojen käytöstä joulukuusen koristelussa. Nyt näemme onko edustamani suuntaus tilastollisestikin yhtä poikkeava kuin mitä perheeni väittää.

PS. En muuten usko Jeesukseen enkä Joulupukkiin; kuusen koristelu kiinnostaa muuten vain sympaattisena kansanperinteenä.

Kommentit (10)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Ne ripustetaan (tietysti) mahdollisimman vaakasuoraan löyhästi. Meillä tosin vasta huomenna, aamupuuron jälkeen.

Lisäys: kannatan suvaitsevuutta tässäkin, kukin tavallaan, hienoja joulukuuset kuitenkin ovat

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008

Meillä ei tuollaisia murheita oteta.

Kun kerran maksan ammattimaiselle kuusen somistajalle, saa se kanssa pistää hilenauhat kuten lystää. Tyyppi vaihtuu heti jos alkaa tuollaisia kyselemään.

Elämme sentään innovaatioyhteiskunnassa.

Vierailija

Perinteisesti olen mytännyt kaikki nauhat yhteen läjään keskelle kuusta. Sellaiseksi isoksi kasaksi eli palloksi. Veli ja sisko ovat sitä aina sanoneet joululinnunpesäksi. Loppujenlopuksi yleensä nauhat kiertävät kuusta spiraalimaisesti ja minä saan rauhassa juoda kaljaa ja luistaa hommasta. Jostakin syystä tuota minun läjäsijoitteluani ei arvosteta suuresti.

Vierailija

Miksi Jouluksi pitäisi raahata joku puu pirttiin? Miksi pitäisi siivota ennen ja jälkeen? Miksi suunnilleen sama pitäisi toistaa puolen vuoden päästä Juhannuksena? Miksi kuusen nauhojen järjestyksellä olisi jokin merkitys. Kenelle on?

No, been there. Tänä Jouluna ei ole niin väliä. Ymmärrän, mutta en varsinaisesti kannata.

ps. pidättäydyn äänestämästä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Electric shadow
CE-hyväksytty
Juhannuksena ollaan ulkosalla.

No mä sa... kirjoitinkin suunnilleen.

Tähän kyllä jatkan.

Miksi, ah miksi. Vain joulukuusi koristellaan.

Miksei juhannuskoivua. Ne juhannusmorsiametkin on joskus niin koristeltuja että, kilinä helinä vain kuuluu hiljaisessa yössä.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
syytinki
Miksi, ah miksi. Vain joulukuusi koristellaan.
Miksei juhannuskoivua.

Koivu saa koristeensa keväällä ja itse vielä koristautuu loppuhuipentumaan syksyllä. Kuusi on mitä on - minusta koristeensa ansainnut.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Uusimmat

Suosituimmat