Gravitaation välittäjäpartikkeli?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos yritetään ratkoa gravitaatiota, niin tullaan yleensä tulokseen että siinnä ei ole päätä eikä häntää.

1. Heittäjäpartikkelit. Jos palloa heitetään jostain johonkin suuntaan, niin sille on annettu lähtöenergia. Gravitoni.

2. Kaikki on kosketuksessa kaikkeen. Ei luulis minkään pystyvän liikkumaan jos ei ole sidoksissa aikasemman/edellisen partikkelin kanssa(niinku ketju). Ellei juuri 1. päde.

Olisi myös hyvä tietää että mistä suunnasta gravitaatiopartikkelit alkaa löytämään massaansa kohti.
Jos kuvitellaan että maapallo yhtäkkiä ilmestyisi johonkin galaxiin, niin johtuuko sen vetovoima sen koostuvista atomeista, vai tuleeko ne välittäjäpartikkelit muualta?

Kommentit (1)

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Musta siinä on paljon järkeä. Piirrä maailman pienin hiukkanen, jolla on massa pisteenä paperille. Sen jälkeen piirrät niitä tusinoittain ympärille, jonka jälkeen yhdistät ne kaikki ohuella viivalla. Saat kolmioita, joilla on pallon avaruus sitä tarkemmin, mitä enemmän sillä on tapahtumahorisonttia, eli niitä viivoja. Viivat siis ovat ajaton tapahtumahorisontti, jossa siis kaikki tapahtuu. ..'Toinen ulottuvuus.' Viivojen pituuden voi ajatella vaikka ohmin lailla siten, että mitä lyhyempi matka, sen vähemmän vastusta. Eli kaikki pyrkii kulkemaan suoraan pisteestä a, pisteeseen b, mutta omaa myös potentiaalin kulkea vaihtoehdon jokaisen muun hiukkasen kautta samaan aikaan. Salaman näemme siis kulkevan tätä matriisia pitkin.

'Se' hiukkanen, joka on ekana perillä, on olemassa. Loput 'potentiaaliset' hiukkaset on ovat vaiheroa, joka havaitaan gravitaationa. Tavallaan siis mitä enemmän tapahtuu, sen enemmän on myös gravitaatiota.

Näin itse olen ymmärtänyt muailman. Voi hyvin olla, että olen väärässä, mutta noin siinä on minusta eniten järkeä.

Eli mä samalla väitän, että pallo on teoreettisesti mahdollista neliöidä, mutta käytännössä sen absoluuttista arvoa ei voida tietää.

Uusimmat

Suosituimmat