Syönnin jälkeen pumppu hakkaa ym. oireita???

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kokemuksia, ja löytynyt ratkaisua vastaavaan vaivaan.Siis...olen 43v.mies henkilö, verenpainetta on tarpeeksi, mutta on lääkitys.Verikokeessa arvot kunnossa, mutta TSK-arvo hiukan koholla, ja seuranta verikoe olisi parin viikon päästä.Viimeisen vuoden aikana on tullut seuraavanlainen vaiva...syönnin jälkeen alkaa pulssi nousta, sydän hakkaa oikein kunnolla, pää tulee kipeäksi, ja huippaa.Mistä ihmeestä voisi olla kyse?, onko kellään omakohtaisia kokemuksia???

Kommentit (15)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

kaikkia varmaankin auttaisi, jos kerrot, että mitä pötsiisi tunget ennen tuollaista reagointia ?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija

Ihan kaikilla ruoilla käy näin.ja syön ihan normaalisti, ja terveellisestikkin...Jostain luin että on vissiin kilpirauhas ongelmia...

Emotion Science
Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Masentuneilla syöminen voi aiheuttaa ahdistuksen lisääntymistä ja siten pulssin nousua. Etenkin niillä masentuneilla, joilla masennus aiheuttaa ruokahalun häviämisen.

Vierailija
Stoppari
Onko kokemuksia, ja löytynyt ratkaisua vastaavaan vaivaan.Siis...olen 43v.mies henkilö, verenpainetta on tarpeeksi, mutta on lääkitys.Verikokeessa arvot kunnossa, mutta TSK-arvo hiukan koholla, ja seuranta verikoe olisi parin viikon päästä.Viimeisen vuoden aikana on tullut seuraavanlainen vaiva...syönnin jälkeen alkaa pulssi nousta, sydän hakkaa oikein kunnolla, pää tulee kipeäksi, ja huippaa.Mistä ihmeestä voisi olla kyse?, onko kellään omakohtaisia kokemuksia???

Se, mikä syötyä välittömästi muuttuu on veren sokeripitoisuus.

Vierailija
Arkkis
Stoppari

Olen samaa mieltä. Eiköhän liene kyse sokeriarvoista. Lääkräissä käynti vois olla paikallaan.

Kuusi pientä ja terveellistä ateriaa päivittäin, liikuntaa ja pois kaikki piilosokerit joita on useimmissa elintarvikkeissa. Pois myös liiat nopeat hiilihydaatit niin eiköhän se siitä. Painon pudotus, vähempikin, voi auttaa myös. Lykkyä tykö!

JiiDee
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt23.9.2009
Donna
Arkkis
Stoppari

Olen samaa mieltä. Eiköhän liene kyse sokeriarvoista. Lääkräissä käynti vois olla paikallaan.

Kuusi pientä ja terveellistä ateriaa päivittäin, liikuntaa ja pois kaikki piilosokerit joita on useimmissa elintarvikkeissa. Pois myös liiat nopeat hiilihydaatit niin eiköhän se siitä. Painon pudotus, vähempikin, voi auttaa myös. Lykkyä tykö!

Muutama vuosi sitten huomasin itse tuollaisen reaktion tavallisten työpaikkalounaiden jälkeen. Kokeilujen jälkeen huomasin, että jättämällä pastat ja perunat syömättä, sydän ei syönnin jälkeen takonut turhan nopeasti ja voimakkaasti. Lääkäriltäkin muistan kyselleeni joskus tuosta, mutta selitystä ei ole tullut. Pari vuotta sitten todettiin koholla oleva "pitkäsokeri". Paastosokeri on aina ollut hyvällä tasolla.
Vähentämällä hiilihydraatteja, vihannesten syöntiä lisäämällä, liikkumalla kohtuullisesti ja napsimalla D-vitamiinia 100 mcg/vrk (?) tuo pitkäkin sokeri on laskeutunut suositetulle alueelle. Itse olen 58v/183cm/90kg mies.

Liekö tuossa sydämen tykytyksessä sitten perimmäisenä syyllisenä korkea insuliinitaso?

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

"Kuusi pientä ja terveellistä ateriaa päivittäin, liikuntaa ja pois kaikki piilosokerit joita on useimmissa elintarvikkeissa."

-?????No no...mieluummin 3 täyttävää ja nälkää pitävää täysipainoista ateriaa.Joka syömiskerta,olkoonkin makroravinteiltaan melkein mitä tahansa,herättää aina vähän insuliinin eritystä.
& pientä ateriaa,olkoot mitä tahansa makroravinteiltaan,ei ainakaan edistä (oikeaa)laihtumista,eli rasvan palamista.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009
RaahenTiikeri
"Kuusi pientä ja terveellistä ateriaa päivittäin, liikuntaa ja pois kaikki piilosokerit joita on useimmissa elintarvikkeissa."

-?????No no...mieluummin 3 täyttävää ja nälkää pitävää täysipainoista ateriaa.Joka syömiskerta,olkoonkin makroravinteiltaan melkein mitä tahansa,herättää aina vähän insuliinin eritystä.
& pientä ateriaa,olkoot mitä tahansa makroravinteiltaan,ei ainakaan edistä (oikeaa)laihtumista,eli rasvan palamista.

Veren sokerin tasaisuuden kannalta olisi tärkeää ruokailla 2-3 tunnin välein, ei koskaan pidempiä taukoja. Eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala vähintäänkin. Ja tosiaankin pois ne nopeat hiilihydraatit, tarpeeksi kuituja ja monipuolista ruokaa, hyviä rasvoja unohtamatta! Joillain diabetesta sairastamattomilla kolmekin ateriaa päivässä voi riittää, mutta silloin varsinkin on pidettävä huoli siitä, että nauttii hitaita hiilihyraatteja ja tarpeeksi rasvoja!

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

"Veren sokerin tasaisuuden kannalta olisi tärkeää ruokailla 2-3 tunnin välein, ei koskaan pidempiä taukoja. Eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala vähintäänkin."
-ihan huttua.Ja hoikkana pysymistä/laihtumista moinen käytös estää todella tehokkaasti.

"Joillain diabetesta sairastamattomilla kolmekin ateriaa päivässä voi riittää, mutta silloin varsinkin on pidettävä huoli siitä, että nauttii hitaita hiilihyraatteja ja tarpeeksi rasvoja!"

-minun hilihydraatit tulevat oikeastaan pelkästään kasviksista.Ja rasvaa pyrin syömään 150gr päivässä.
Mitä noita verensokereita olen vanhemmilla käydessä seurannut,niin 4,5 pinnassa ne on oikeastaan aina,oli edellisestä syömisestä 3 tuntia tai 13 tuntia.

Aika moni diabeetikko on muuten päässyt lääkkeettömäksi oikein koostetulla VHH-ruokavaliolla.

Virallisterveeellisesti suositeltu 3 tunnin välein syöminen on pelkkää verensokeri-insuliiini-vuoristorataa,vaikka kuinka yrittäisi pitäytyä niissä hyvissä ja hitaissahiilihydraateissa.
Yhtäkaikki,hiilihydraatti kuin hiilihydraatti isoina annoksina herättää insuliinintuotannon,eikä se edistä kylläisyyttä,painonhallintaa,tai verensokerien tasaisuutta.

Vierailija

Tommoset oireet tulee "alentuneesta sokerinsiedosta". En tiedä mistä aikoinaan kuulin, en ainakaan lääkäriltä. Itse kokenut samoja pumpunhakkaamisia useinkin syönnin jälkeen jo toistakymmentä vuotta. Epämiellyttävää.

Näyttäis ainakin tässä mun yhden hengen ryhmässä Resveratroli poistavan kerrotut oireet. Niinku heti parissa päivässä. Ku ei scheisseviljoja, pottua pysty/halua aina täysin välttelemään.

Eli toimii tämäkin ku missiona estää mulle takuuvarmana povattu diabetes.

Vierailija
Stoppari

Tuttu tapaus jo ainakin 30 vuoden ajan.
Maybe sokeri, mutta kuubalainen lääkärini torjui kyseisen asetelman. Juo kuitenkin vain Chivas Regalia tai Finlandia-vodkaa (ei rommia!), mutta itse olen ottanut jo yli 10 vuotta aamuisin ja iltaisin yhden ansiolit-pillerin, mikä tappaa kaikki takykardiaoireet (siis "rytmihäirö") jo ennakolta.

Atenolin - täällä atenolol - sijasta "Fidelin" henkilääkäri reseptoi minulle atecloria, mikä vie samalla ylimääräisen nesteen pois kropasta.
Don't worry, sillä kyllä vielä liki 70-kymppisenä lääkityksestä huolimatta seisoo vielä tanakasti. Mikä?????

Suosittelen Suomen parasta kardiologia, minkä löydät Kuopion yliopiston sairaalasta. Nimen saat tarvittaessa YV:llä. Moinen ansioitunut ja harvinaisen lahjakas kardiologi on samalla entinen hammaslääkäri ja kallojen avaaja.
Elektrokardiogramma olisi paikallaan.
Jätä toki terveyskeskusten puoskarit harkinnan ulkopuolelle.

Uusimmat

Suosituimmat